• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Hur många Haninge brudar finns här?

    Man stötter på er i endel trådar;)
    Jag vill som kanske ni vara anonym ett tag till,men det är lite kul att få lite bra tips på ex,frisör-smink,fotagrafer mm.,som är lokala.
    Ellar bara snacka lite

  • Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?
  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Annelie:Usch,vad trist:(Vad är det som går fel?
    Jag kommer inte riktigt ihåg när var hur ni skulle gifta er?
    Vart ville ni resa,och vad är det som gör att ni "måste" tänka om?
    Tråkigt med motgångar,jag hoppas att det bli bättre.

  • ~Annelie~

    Vi gifter oss i Nacka Kyrka den 2 juni.
    Det började med att vi bokade festlokal i Storängssalen i Nacka.. Då vi ville fixa mat och dekorerara själva.. Lokalen e jättefin och ligger nära kyrkan.
    Vi har tidigare varit där på min blivande svärmors 50-års fest.
    Vi funderade massor på mat, budget och hur allt skulle lösa sig praktiskt.. och fick en månad senare ett erbjudande från min pappa att vi skulle kunna hyra lokalen ute hos dom i Västerhaninge, som min pappa hade när han fyllde 50.

    Den lokalen är även den jättemysig, går i vårt tema - blått och vitt... och skulle även vara gratis för vår del. Detta skulle innebära att vi skulle kunna spara in ca 7000:- .. så vi började bestämma oss för den lokalen i stället. Vilket inte alls uppskattas/uppskattades av min sambos föräldrar.. (Jag vet att dom vill väl med hur de tänker men situationen känns ändå lite hård).

    Svärföräldrarna har skickat en offertförfrågan till en restaurang bredvid kyrkan och erbjuder sig att lägga ut pengar så vi kan ha festen där. Det skulle kosta oss en del mer.. plus att jag är så osäker på hela idéen med detta ställe.

    Nu under den sista tiden har vi pratat om att åka på bröllopsresa till Kroatien.. och då gärna åka i samband med bröllopet.
    Vi har märkt att den resan vi vill åka på har avgångstid dagen efter bröllopet nångång kl 7.45 på morgonen.
    vilket gör att det känns som om restaurangen ger det enda alternativet just nu för en fest,för att vi ska hinna i tid till flyget med lite sömn innan. vi har ju inte ens hittat serveringsfolk och personer som kan städa dagen efter i lokalen i V-haninge.. så den biten kan ju hindra oss ifrån att åka.

    Just nu är allt jag vill, att få åka iväg på resan..och jag vill skita i hur festen blir.. allt börjar kännas så trist..

    Svårt att förklara hela situationen så här.. är bara trött på allt just nu..

    (sorry för det långa inlägget)

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Annelie:Okej,då förstår jag
    Men måste ni bry er om vad svärisarna tycker då,det är ju ändå NI som gifter er.Det är er dag,dom har ju haft sin redan:)

    Jag tycker att det som känns bäst imagen ska ni göra.Vad säger din sambo?
    Det kan ju inte var jättesvårt att hitta "städfolk"Kan inte svärisarna bidra med det istället då,så känner dom sig kanske delaktiga?

    Hmm,inte för att jag vet OM jag är nån vidare hjälp direkt..;)

    Hoppas att det ordnar sig.GRRR.
    Skönt att få prata av sig ibland.

  • ~Annelie~

    det kännssom att ingen direkt vill hjälpatill med något praktiskt kring vårt bröllop.. min "plast"mamma har erbjudit sig att hjälpa till efter vigeskn med att åka före alla och plocka fram innan alla kommer till festlokalen..men det e ingen som vill hjälpa till med servering, städning eller något liknande..

    Det som även känns hårt är att mina tärnor aldrig hinner träffas så vi kan prata om sånt här och man kan be om hjälp.

    Klart vi inte behöver lyssna på vad de har å säga,men jag vet att de vill väl!!
    De vill att vi alla ska ha en bra kväll utan att behöva tänka på något.

    Och visst..det skulle väl va skönt.. men jag gillar att fixa å dona.. och välja mat och dricka själv.. problemet e att det blir så jä*la dyrt om man e på restaurang.. vi ligger ju redan över budget när det gäller festen.. har inte pengar till mer

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Nej,man är ju inte gjord av pengar:(
    Såklart förstår jag att dom menar väl,dom brukar ju det lixom;)
    Men dom kanske glömt hur det är att plannera ett bröllop.
    Kan ni inte bra talo för föräldrar/svärisar mm hur NI vill att det ska vara och lösa det tillsammans,Svärföräldrarna erbjuder sig ju oxå att betala;)

  • ~Annelie~

    jo jag vet... vi har haft det samtalet faktiskt.. och jag tror de skulle hänga med på tråden i V-haninge om vi fixade så allt löste sig praktiskt.. men det verkar vara ett problem för oss just nu..

    Ingen som kan ta emot cateringfirman när vi i i kyrkan.. ingen som serverar under kvällen..ingen som sköter diskning och städning... så det kanske e kört med den lokalen iaf... hoppas bara att det löser sig på bästa sätt med allt nu...

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Kan ni inte kolla runt i släkten om det finns några yngre förmågor ex syskonbarns kompisar el dyl som kan servera och städa mot lite pengar?
    Annars kanske den andra lokalen funkar bättre,då slipper ni ju fundera,och svärfar betalar;)Oh ni hinner till flyget...

    Jag hoppas att det ordnar sig*kram*!

  • ~Annelie~

    vi e ju ganska unga själva.. så min systers barn e upp till 13 år..
    sen har vi kollat med kompisar om de har vänner som vill ställa upp för lite pengar, men det verkar som att alla glömmer kolla hela tiden..

    intresset har aldrig verkat högt från någon, och blir nog inte bättre heller.. :(

    börjar undra varför vi gör det här överhuvudtaget..

    Men det blir säkert bra.. behöver bara prata av mig lite bara.. tack!!

  • Juni07

    CATERING....jag behöver tips på cateringfirmor som håller hög standard på kvalité och där man även kan få hjälp med att hyra runda bord ev dukar och bestick.
    Har pratat med Systrarna sisters och fått jättebra resprons men tycker inte att någon av deras bufféer faller mig i smaken tyvärr.

  • mrztigger

    vi har varit och köpt papper till inbjudningarna. det gick på strax över 300 kr men det är det värt. det kommer bli fina kort *ler* skall börja skriva dem snart, skall skriva 40 st för hand. vi köpte kuvert oxå eftersom de vanliga vita är så tråkig.a iaf när man har gjort fina kort *ler*

Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?