• Amaya

    Fikasugna höstbrudar i Malmötrakterna

    Idag har min sambo och jag äntligen kommit överens om ett datum - den 8 september 2007 gifter vi oss!

    Finns det några fler höstbrudar i Malmö eller häromkring som har lust att följas åt i planeringen och kanske träffas på en fika?

  • Svar på tråden Fikasugna höstbrudar i Malmötrakterna
  • Gabriele

    Hej 070929 ! och Felia!

    Välkommen! Kul att det är flera som hänger på här.

    Felia, kul att du också skall gifta dig den 18.augusti. När det gäller klädningen har jag inte börjat ännu. Vet i alla fall i huvudet vad jag kan tänka mig, men det är säkert spännande att testa olika kläder. Jag trodde att det räcker med att börja prova kläder i februari nästa år?!?

  • Gabriele

    Hi Amaya,

    min sambo och jag har också funderat en hel del över bröllopsresan men vi kan inte bestämma oss för ngt. Vi har varit inne på Kenia/Zanzibar, Italien, Korsika, Hawaii.... du ser allt möjliga! Svårt att bestämma sig.

  • Amaya

    Hej brudar

    Klänning har jag inte tänkt på så mycket på än. Vet ungefär hur jag vill att den ska se ut. Ska nog beställa på ebay men kommer att ge mig ut i affärerna och prova lite innan för inspiration och för att se vad som passar mig.

  • Felia

    Gabriele : Ja, det är ju gott om tid än. I helgen ska jag dock ta en tur till Köpenhamn och botanisera.

  • Amaya

    Felia: Hur gick det i Köpenhamn? Finns det mycket bröllopsbutiker där?

    Gabriele: Ja det är jättesvårt att bestämma sig för resmål. Finns många vackra platser som man gärna skulle åka till. Man får fira bröllopsdagarna med en resa

  • Gabriele

    Hej!

    Jag är också nyfiken hur det gick i Köpenhamn? Har du några tips om vilka butiker är bra? Förresten, har någon av er ett tips om bra brudaffärer i Malmö?

  • Amaya

    Vad säger ni om en fika i veckan?
    Vore kul att träffas och prata bröllop i massor

  • Gabriele

    Hej Amaya,

    det låter som en bra ide. Jag kan tyvärr bara imorgon kväll och annars först nästa vecka igen. Måste resa bort för jobbet skull från tis till tis. ;-(

    Gabriele

  • Amaya

    Vi kör på nästa vecka igen då! Vilken dag passar bäst? Är lite osäker på mitt schema den veckan, men på söndagen är jag ledig det vet jag

  • Gabriele

    Hej igen,

    jag kan söndag eftermiddag. Vad sägs om klockan 15.00 i Malmö framför radhuset på Stortorget?

  • Felia

    Köpenhamn är en guldgruva, men det är inte billigt. House of Brides och Lily besökte vi i lördags, samt Monsoon och en hel massa andra butiken...=)

    I Malmö skulle jag rekomendera Palm Design på Bergsgatan, de har en hel massa klänningar och andra tillbehör. =)

  • Amaya

    Fika söndag den 19:e kl 15.00 utanför rådhuset på stortorget i Malmö:
    Amaya
    Gabriele

    Vad säger ni andra? Hänger ni på?

  • Felia

    Jag kan ev. komma, men måste kolla lite närmre på min kalender när jag kommer hem (sitter på BT på jobbet...fy mig)

  • Gabriele

    Hej Amaya,

    ok, söndag den 19.11. klockan 15.00 passar. Vi ses framför radhuset vid trappan.

    Ni andrar är också välkomna att fika!

    /Gabriele

  • Amaya

    Hej Gabriele!

    Jag har tyvärr fått förhinder imorgon. Kan vi skjuta på fikan till på måndag kväll vid 17 eller 18 istället?

  • Gabriele

    Hej Amaya,

    jag missade ditt meddelande, men det gör inget. Jag bor så nära radhuset andå.

    Imorgon kväll klockan 18.30 skulle passa mig. Skall vi träffas igen framför radhuset?

Svar på tråden Fikasugna höstbrudar i Malmötrakterna