• janos

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • Hilde
    Rystall ärligt talat så känner jag också för lite fylla!!! Detta fastän jag inte brukade dricka speciellt mycket före jag blev mamma heller. Jag blir ju så förbannat påverkad och mår oftast dåligt före jag hinner bli onykter Nåväl därför har jag ju helt övergått till kvalitet istället för kvantitet vad gäller vindrickande. Champagne är jag tyvärr väldigt mycket novis på jämfört med er andra.

    Hursomhelst sitter jag här och funderar på catering inför Z namnkalas. Har utlovat Champagne och buffe´. Jag hade tänkt mig en lite lättare plockbuffe´och avslutning med tårta eller bakelser. Men budgeten har visat sig vara begränsad Väldigt begränsad. Ni fredagsflickor, bruttor, brudar... har ni några GODA råd på vägen till ett lyckat matkoncept??? som inte kostar skjortan och som kan klaras av med en arm ( den andra håller Z).
  • Hilde

    hmmm jag vill gärna ha både och. Bubbel är inte min specialite. Jag letar bufferecept för fullt, skulle helst hitta en där man inte behöver r'kna om recepten... fast egentligen vill jag ha det mesta möjligt att göra några dagar i förväg, eventuellt kunna frysa ner i förväg också.

  • anne på grönkulla

    Prisvärt bubbel som inte är champagne brukar vi tycka att Dopff Brut för 98 kr flaskan är. Men jag vet andra här i tråden som inte håller med

    Har du tänkt ha nåt särskilt stuk på buffen?

  • janos

    Hej hej!

    Äääääntligen fredag. Den här fredagen har jag längtat efter. Det ska bli sååååå skönt att vara ledig

    Vi funderar på att åka till svärföräldrarna i helgen

  • janos

    Brietårtan kan jag verkligen rekommendera. Den är lätt att göra, god och lite vuxen mat

  • Cybermamman

    Men alltså, det känns nästan som vi haft fredag hela veckan

    Har ni det bra ikväll brudar

Svar på tråden Äntligen fredag del 7