• janos

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • anne på grönkulla


    Hilde, du skulle se det gedigna arbetet i den - jag tror du skulle uppskatta det minst lika mycket som det estetiska! Dock är det inte riktigt en matta (men gjord i samma teknik). Den är dubbelvikt och öppningsbar så man kan stoppa in en kudde i vardera halvan - den ska bli golvkudde när jag hittat så stora kuddar...
  • Hilde

    Anne du som bor i lå¨ngtbortsistan borde ju kolla upp en tapetserarverkstad. De syr ju kuddar o bolster.

  • Hilde

    Hejsan igen o god förmiddag

    Jag fick logga ur väldans kvickt igår. vi blev överösta av ett rejält åskväder. Både mysigt o läskigt.

    Anne jag hobbygrejar ju med tapetserararbeten och tycker nog att du skulle ta o kosta på dig att få sytt några riktigt fina dunkuddar till mattan. Kostar en god slant här i svealand, men jag antar att det är överkomligt i långtbortistan. Ser framför mig hur himla mysig den matt/kudden kommer bli Vill osså ha! Här håller jag på med en tresits soffa från 40-talet. En sådan där med träsarg och djupstoppning. Jag klär den i ett lite murrigt rött tyg med lite blommor o blader i mönstret. Den kommer bli perfekt i biblioteket. Jag håller på med hela soffgruppen samtidigt så förhoppningsvis blir den klar om några veckor.... har bara ryggarna kvar att klä och så ska snoddarna sys på.

  • Sister of the Night

    *smyger in på mjuka tassar med ett fundersamt uttryck i de gröna ögonen*

    Kan någon vara gullig och förklara hemligheten kring r*sa g*mmist*vlar...?

  • Gable

    Tackelitack för alla fina sånger och presenter!

    Av maken fick jag bl a en alldeles ny (och fin) handväska.

    Svara i telefon gör jag dock inte. Det kan vara den dära hemska människan som födde min make som ringer. Hon talar vi icke om!

    De r*s*a g*mm*st*vl*rna är ett känsligt ämne här hos oss. Vi gillar saker som är råååååååååsa, men av någon anledning när vi diskuterade just denna färg i kombination med gummistövlar så haglade varningarna och tråden togs bort. Det var faktiskt väldigt oskyldigt, vi diskuterade mest vilka typer av stövlar som var finast och som bäst passade på ett bröllop. Marimekko eller om det dög med vilket märke som helst. Har t o m för mig att CM gifte sig i sina älskade stövlar.

    Någon måste ha trott att vi var rejäla smygfestischer (eller hur det nu stavas) och att vi hade nån slags kodad p*rrdiskussion. Därför försöker vi undvika att skriva ut den där färgen + det där ordet, vi kanske ryker då...

    Och vart skulle vi ta vägen då????

  • anne på grönkulla

    Du har nog rätt fö Hilde i att det vore värt pengarna - ska kolla upp det med tapetserare. Har fundrat på vilka enorma kuddar jag kan hitta för att stoppa i - men inte kommit så långt. Har ett apr Hästen-kuddar som inte används (konstigt format) o hade väskan varit mindre hade de kunnat funka, men nu är den så stor så stor...

Svar på tråden Äntligen fredag del 7