• Skånebrud 070707

    Malmö-Lund brudar 2007

    Då tråden för Malmö-Lund brudar 2006 verkar samla allt färre blivande brudar så tänkte jag att vi helt enkelt kan starta upp en ny tråd.

    Själv så skall jag gifta mig en ovan dvs 070707 och vi har precis insett att det är väldigt mycket som bör bokas redan nu...

    Skall på provätning av tårtor om två veckor, skall bara ta 2 timmar...låter väldigt amerikanskt eller hur...

  • Svar på tråden Malmö-Lund brudar 2007
  • Skånebrud 070707

    Bruden 2007 håller med Wichy, ta med mamma till fikan!

    Vad skönt att höra att det är fler som hittar dyrare klänningar än vad de har tänkt, det är verkligen jättesvårt!

    Något jag har lärt mig efter att ha sökt klänning till både mig och syster yster (gifter sig 17 feb nästa år) är att man måste börja testa klänningar för att se vad man tycker om. Vi började båda med klänningar som vi sett på bild och tyckt om, men när de väl åkt på så var de inte alls bra. För mycket släp, för lite släp, för stora på höfterna, för små, för urringade och så vidare. Så ge er ut och testa, ni kommer att bli förvånade om hur snabbt man kan tissa klänningar och vad man till slut faller för...

  • Skånebrud 070707

    Sorry, det skall naturligtvis vara dissa klänningar och inget annat...

  • AnnaElefant

    Hej,
    Jag kommer och fikar, kl 18 onsdag Coffehouse by Geoge.
    Jag letar efter någon mer rosa væska och rosa trøja.

  • Junibrud 07

    Håller med dig Skånebrud 070707. Det är nog viktigt att börja prova i tid. Jag har märkt samma sak - vissa klänningar som jag tyckt om på bild har inte alls varit bra på och sen klänningar som man knappt velat prova har blvit superfina på Så det tar sin lilla tid!!

    Kul att vi verkar bli några stycken imorgon

  • Bruden2007?

    Skånebrud och junibrud, ni har så rätt! Jag provade först en klänning som jag trodde var min "typ", men det var den absolut inte när den väl kom på. Valde en helt annan än de jag har sparat på datorn och sett i tidningar osv.

    Visst hade jag kunnat ta med mamma, men hon vill nog hem och laga middag tror jag. Hon brukar vara så trött när hon jobbat hela dagen.

    Men ni får gärna bestämma en dag nu snart igen, för jag måste ju träffa er alla!

  • Skånebrud 070707

    Bruden2007,
    Det var verkligen jättefin!
    Vi får synas nästa gång istället.

  • Bruden2007?

    Hoppas ni har det trevligt på fikan!

    Nu har jag köpt min klänning!!!!! Eller min mamma har köpt den. Hade med henne idag och hon sa att hon skulle betala den. Är så nöjd med den, den kändes helt rätt!!

  • Skånebrud 070707

    Bruden2007, vad jättekul! Vi satt faktiskt på fikan och undrade hur det hade gått...

    Ni andra, vad jättetrevligt det var igår! Vi började ju lite smått att prata om att ha det stående, vad sägs om att träffas på samma ställe 1 nov kl 17.30. Ni som inte kan komma loss redan till 17.30, dyk förbi när ni slutat jobba.

    Här var adressen till den sida där man kunde göra egna m&m, observera att ni kan göra dem direkt på skärmen för att se så att de blir som ni har tänkt er. www.mymms.com/customprint/index.asp

  • AnnaElefant

    Hej, och tack før sist!
    Jag ska ivæg med mitt jobb ett tag nu så dærfør føreslår jag redan nu ett nytt datum. Vad sægs om 15 november? samma tid samma plats? Ska på brøllop veckan innan så jag har kanske något nytt att komma med.

    /AKA

Svar på tråden Malmö-Lund brudar 2007