• Lilla Li

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?

    Hej hej!
    Har precis förlovat mig och kommer stå brud den 7/7-07 i Jönköping. Finns det några andra brudar i Jönköping som det närmaste året har lust att träffas över en fika då och då för att ventilera och ge varandra tips och idéer? Skulle vara jätteroligt! Jag är nyinflyttad dessutom så det skulle vara kul att träffa lite nytt folk. :)

    Kram Annelie, 22 år

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?
  • ;o)

    Ängla
    Låter ju toppen! Vi har inte kollat runt så mycket, men då känns det ju som om vi inte behöver göra det heller... Skulle vara skönt att ha festen bokad.
    Får jag fråga var ni gifte er? I någon kyrka i närheten?
    Hade ni live-band på festen? Kan du rekommendera någon?
    Dela gärna med dig om du kommer på någon detalj eller lösning som ni var nöjda med... eller om du vill rekommendera någon maträtt...
    Tack på förhand!

  • en dag i juni

    Tjo och tjim..

    Lilla Li: hon hade inte varit otrogen då? annars hade han varit körd nu!!! Vilken dramatik på mellangatan (måste skvallra för mannen)

    Jag har föresten hittat min drömklänning här:
    www.bella.fr/mosaique02.htm
    sirtaki heter den och jag ser ut som en maräng... och jag älskar den!!! Är så lycklig för den kostade bara 5,500 tyckte jag var billigt iaf... vad tycker ni??

  • Lilla Li

    en dag i juni:
    Nej han hade förhoppningsvis inte varit otrogen! :)

    Ooohh den var jättefin! Billigt med 5500 tyckte jag också. Den jag kollat på på Kristinas kostar runt det också. Har du provat den? Var? Har du bestämt dig för den nu?

  • en dag i juni

    Jag hittade den på Bröllopsbutiken i Stockholm. Har inte köpt den än bara... den måste beställas i rätt storlek.

    Hur ska jag göra beställa en klänning som är lite för liten för att sen gå ner några kilo för att ha den... så man får lite press på sig (så ej att sy ut)
    eller: beställa en klänning som man tror är lagom till kroppen man har nu... det kommer att vara jobbigt att sy in den sen eftersom det är så mycket fluff... jag måste desutom ta reda på om Kristinas eller MaNi kan beställa den så jag slipper åka till stockholm och fixa allt detta... Jag vet inte riktigt hur jag ska göra jag tror jag ska vänta till efter thailand med att bestämma mig

  • Lilla Li

    en dag i juni: Spontant känns det ju som att det senare alternativet är bättre - då är du garderad om det nu är så att du inte går ner så mycket i vikt som du hoppas.

  • Lilla Li

    CmD: Jag fick det! FAST med 2500 mindre i lön... Så jag har inte tackat ja än. Ska ringa idag och säga att ja tack jag vill gärna ha jobbet, men då vill jag löneförhandla först. Kristofer pratade med en tjej på hans jobb som tidigare haft just den här tjänsten. Utan att veta vad jag hade begärt så sa hon exakt samma summa - att det borde vara rimligt. Men de erbjuder mig 2500 mindre... Det är ju rent förolämpande! Är lite sur faktiskt... Hoppas det ordnar sig. Det värsta som kan hända är väl att jag får lägre lön än vad jag hoppats på. Men jag fick jobbet! :D

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?