• Lilla Li

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?

    Hej hej!
    Har precis förlovat mig och kommer stå brud den 7/7-07 i Jönköping. Finns det några andra brudar i Jönköping som det närmaste året har lust att träffas över en fika då och då för att ventilera och ge varandra tips och idéer? Skulle vara jätteroligt! Jag är nyinflyttad dessutom så det skulle vara kul att träffa lite nytt folk. :)

    Kram Annelie, 22 år

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?
  • ;o)

    Hej alla bröllopssugna Jkpg-pinglor.
    Gud så bra att få läsa lite tips och idéer. Jag och min m2b planerar bröllop i augusti, hoppas att det är därför vi inte har kommit lika långt i planeringen som er andra.
    Jag har några frågor - är det någon som har hört något om Stockmakaren
    som festarr, bu el bä? Ni pratar om Kristinas, är det där de har de finaste klänningarna? Finns det inget på MaNi på Torpa? Vi skulle gärna vilja ha vigseln utomhus, gärna vid Vättern eller någon annan sjö. Nån som har nån idé?
    Herrejösses - nu när jag tänker på det så har jag massor av frågor...
    Kanske ska haka på en fika nån gång...

  • korall

    ;o). Du är så välkommen på nästa fika!

    Var på ett bröllop i våras där middagen o festen var på stockmakaren, verkligen kanon! god mat, trevlig personal etc. och vad jag förstått av brudparet så var hasse (kan det vara ägaren? vet att det var honom de hade mycket kontakt med iaf) väldigt duktig och hade bra kunskap om det mesta.

    Ang klänningar så hittade jag fler som tilltalade mig på MaNi än på Kristians, så gå och prova på båda ställerna är mitt tips!

    Bara fråga om det är nåt mer du kommer på =)

  • Lilla Li

    korall: Kanske skulle åka och prova på MaNi också med andra ord. Har ju redan hittat "min" klänning tror jag - men för Kristofers skull! ;)

    Bestämde vi förresten att vi skulle på after work den 3:e? Kan inte någon (inte jag!) skriva upp en tid och en lista här så får vi andra rätta oss efter den? Lättast så... ;)

  • Ängla

    ;o)
    jag är en redan gift brud men jag svarar ändå.

    Jag kan varmt rekommendera Restaurang Stockmakaren. Vi hade vår bröllopsmiddag och fest där och vi är verkligen supernöjda med precis ALLT. Och jag är petig, vill att allt ska bli bäst!

    Jag tror vi kollade i alla fall 10 olika ställen som inte stämde helt hundra innan vi träffade de på Stockmakaren. Personkemin med Hasse, Restaurangchefen stämde perfekt, vi förstod redan från början att det skulle bli hellyckat! Lokalerna är också så ljusa och fräscha och funkar ju både för större och mindre sällskap.

    Engagerat förarbete, otroligt god mat och vänlig och proffsig service, allt övervakat av Hasse, bidrog till att vi hade en underbar bröllopsdag!

    Fråga gärna om du undrar något!

  • CmD

    Har inget bra förslag på vart vi ska gå. Önskar en plats där det går och samtala

  • Lilla Li

    CmD: Jag håller med dig.

    Sitter du också på jobbet och surfar bröllop mellan varven? ;)

  • korall

    Har tyvärr svårt att följa med på after work tjejer, jobbar den dan =(

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?