• Lilla Li

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?

    Hej hej!
    Har precis förlovat mig och kommer stå brud den 7/7-07 i Jönköping. Finns det några andra brudar i Jönköping som det närmaste året har lust att träffas över en fika då och då för att ventilera och ge varandra tips och idéer? Skulle vara jätteroligt! Jag är nyinflyttad dessutom så det skulle vara kul att träffa lite nytt folk. :)

    Kram Annelie, 22 år

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?
  • Ängla

    kikar in och säger hej!

    Esthers bar och kök låter ju jättehärligt, har inte ens tänkt på att det går att ha fest där! Hoppas ni får det alternative Lilla Li.

    Jag gick förbi Kristinas häromdagen. Det stod inte att det var rea men däremot "Hjälp oss att rensa vårt lager, vi bygger ut" så då tror man ju att de något borde vara prissänkt i alla fall.

    Jag hittade bara två klänningar på Kristinas som jag ville ha, men den ena var helt klockren och min absoluta drömklänning, så då gjorde det inget att det knappt var nåt annat jag ville ha! Vi skulle också åkt till Göteborg men struntade i det...

  • Lilla Li

    Ja just det - den frågan glömde jag ju svara på! Sorry. Det fanns en stång med reaklänningar på. Skulle tippa att det var ca 10 klänningar totalt på rea. Tyckte dock inte någon av dem var särskilt fin. Är i allmänhet besviken på Kristinas - de flesta klänningarna såg gammalmodiga och slitna ut. :(

  • korall

    Uppdaterar jag med!

    Claras 19.00 25/10

    Kommer:
    korall
    LillaLi
    CmD
    Välkomna alla nya som gamla brudar!

    Lilla Li: När du gör ert festhäfte, vilket program använder du dig av då?

  • korall

    Lilla Li: Antar att det är något program som man får köpa till och alltså inte ingår i windows? Har ju bara de vanliga programmen så får nog försöka mig på words igen =)

  • en dag i juni

    Hej hopp!!
    Hoppas att ni har haft det kul på träffen! Jag kunde ju inte komma för det är på onsdagar jag har min sena föreläsning som slutar 8 och sen är man helt slut i hjärnan... :(
    Jag ska till sthlm och prova klänningar i helgen.. ska till tre fyra stycken och kolla, hur kul som helst.
    Nästa träff är jag med, har säkert missat massa kul... tex de där fotograferna som en fågel har viskat i mitt öra (lilla li)

  • Lilla Li

    Nu måste jag ju berätta då va! :D Det här är så kul så jag dööör...

    Kristofer skulle hämta mig igår efter vår träff. korall stod kvar med mig en stund men han dröjde så hon åkte hem. Här är vad som hände: :D

    Vi har vår parkeringsplats inne på gården. Det gör att folk ibland ställer sina bilar i vägen ute på gatan, eller t.o.m. inne bakom vår bil, så att vi inte kommer ut. Detta hände igår.

    Kristofer börjar tuta, inget händer. Så han går in i huset igen och ringer på där han ser att det är tänt, för att försöka hitta den här människan.

    Ringer först på hus en ung kille. Förklarar läget. "Men du! Man kan kolla upp registreringsnumret på nätet och se vem som äger bilen!" Sagt och gjort - Kristofer följer med in i killens lägenhet. Han lyckas hitta ägaren på Eniro eftersom hon hade ett sånt ovanligt efternamn. Ringer till hennes mobiltelefon. "Nej, jag är i Kina!" säger hon. "Men det kanske är min man som har ställt sig där." "Känner han någon på Mellangatan då?" frågar Kristofer och börjar misstänka otrohet... Kvinnan lovar att ringa till sin man och kolla, så hon och Kristofer säger hejdå.

    Kristofer vänder sig till den unga killen och säger "Tänk om han är otrogen!". Den unga killen blir eld och lågor, han tycker det är så spännande! "Ja tänk om det är så!"

    Kristofer ringer sedan på hos en medelålders man, för att se om det kanske är där bilägaren är. "Men hej! Kom in! Jag håller på och renoverar - du måste titta!" Kristofer, snäll som han är, går in och tittar. Pratar lite med mannen, lyckas på en relativt kort stund få veta att han jobbat på Volvo, fått en fallskärm på fyra år och funderar på att flytta till medelhavet...

    Den unga killen kommer och ringer på och säger att en ung tjej har flyttat på bilen nu. Kvinnan i Kina hade antagligen ringt runt och lyckats hitta någon släkting som lånat bilen.

    Så Kristofer kan äääntligen gå ut och köra och hämta mig!

    HAHAHA! :D Jag höll på att skratta ihjäl mig när han berättade! Ett sånt äventyr! ;)

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet?