• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • blivandefruandersson08

    får nog uppdatera listan för vart ändrat pga prata med blivande han tycker annan månad än vad jag sagt han tyckte till mera nu .

    Mysan98 - 12/1-08
    Snart_FruL - 8/3-08
    Jag&Du - 10/5-08
    MrsNyberg2B - 17/5-08
    Brud 2008 - 20/6-08
    Coornet - 8/8-08
    Mithril - 9/8-08
    MsNordqvist - Mitt i vintern eller midsommarafton
    June20 - 8e/9e Aug 2008
    blivandefruandersson08- april eller maj 08

  • Snart_FruL

    Är så glad för jag frågade min äldsta och bästa väninnna om hon ville vara tärna och dels blev hon jätteglad för att jag ska gifta mig och sen tackade hon ja. Hon var gullig nog att tacka ja till att vara toastmadame också.

    Vi har känt varandra sen vi var 5 år, så att hon skulle vara tärna har känts så självklart. Speciellt som jag har vuxit upp som enda barnet, och inte har någon kontakt med mina halvsystrar.

    Sen är hon ju som utbildad skådespelerska perfekt att ha som toastmadame. Hon är ju inte rädd för att påkalla uppmärksamheten till sig själv och att prata inför folk.

    Vi har berättat för fler att vi ska gifta oss. Igår berättade vi det för mina blivande svärföräldrar, blev dock ganska besviken. Trodde väl att de skulle visa lite mer entusiasm, och inte bara ett neutralt; jaha, jo det var väl trevligt.

    Till och med min mamma som vanligtvis är expert på att ta glädjen av det mesta lät gladare än de.

    Jag hade nog förstått det bättre om vi inte hade haft någon bra relation. Men de har ända sen början visat att de tycker om mig. Vi har ju en sån relation att jag kan åka över till dem och umgås en eftermiddag utan att min m2b är med.

    Har inte hunnit prata med min svägerska ännu, men min m2b berättade för henne igår också. Hon verkar dock ha tyckt att det är jätteroligt, vilket förvånar mig för jag har hela tiden trott att hon inte gillar mig nåt vidare.

    Ja ja ibland är det upp-och-ner. Men jag har i alla fall huvudet upp och fötterna ner, även om huvudet är helt fyllt av det som kommma skall.

  • Coornet

    I bland reagerar folk inte som man tror..
    Skönt att ha berättat :) eller?

  • Brud 2008

    Mina svärföräldrar reagerade också lite konstigt enligt mig, de var glada när vi förlovade oss men de tyckte inte att vi skulle gifta oss... Men ger man dem lite tid att vänja sig så blir det nog bättre. Och skönt iaf att din tärna tyckte att det var så roligt :)

  • Snart_FruL

    Det är jätteskönt att ha berättat, orkade inte hålla all glädje inom mig längre.

    Funderar på om den svala reaktionen kommer sig av att det är så lång tid kvar.

    Det värsta är väl att jag kommer "tjöta" hål i huvudet på de flesta nu med alla mina bröllopstankar. Så att den dagen vi gifter oss, så suckar alla av lättnad över att äntligen slippa bli terroriserade.

    Ska träffa min Tärna på söndag, hon flyger till New York på måndag. Funderar på om det finns något man ska be henne köpa när hon ändå är där. Undrar om de är lika hutlöst dyra med presentpåsar där också?

    Ska i alla fall bli skönt att träffa henne för hon bor för tillfället en bra bit härifrån. Men förhoppningsvis har hon flyttat hem igen när vi gifter oss.

  • Brud 2008

    Haha, jag tycker också lite synd om min omgivning som får höra allt mitt tjat om bröllopet ;)

  • June20

    Hmmm började snacka med min mamma igår och berättade om den festlokal som jag funderat på nu sist. Jag kanske pratade om lite olika småsaker ang bröllopet hit o dit i en liten stund samt kastade in lite grejer ang ett annat bröllop vi ska gå på imorron (mamma ska också gå på det). Efter bara sisådär 20min sa hon -SUCK kan vi inte prata om något nytt nu?
    Samt att hon kanske bara frågade 2 saker som: varför har vi inte bröllopet nere i Serbien-svar blev då måste vi ha 300-400 gäster eftersom i Serbien har man så stora bröllop(95% av hans släkt bor där)samt mormor flyger inte och jag vill inte låta mina andra gäster som bor i Sverige betala flyg,boende etc etc dit ner!!(vi har bestämt 22gäster för dem som bor här o vi träffar här) DeT förstod hon sen då....men föreslog att vi skulle åka iväg bara vi 2 och gifta oss på en strand. Jag kan förstå att visa tycker det är jätte mysigt o så men jag vill ha en ordentligt bröllop med folk samt en fet klänning och hela karrutan så den ideén va det mest oromantiska hon nånsin kunnat säga.
    Det kommer från att hon själv skulle inte gifta sig på något annat sätt än rådhuset och sen kanske gå på restaurang på tu man hand med sin ev man och inte ha någon gäst alls eftersom hon inte ens skulle berätta det för någon förns efteråt. Det tycker hon borde funkar för alla andra med typ.

    Ush hon sa några andra saker med o jag såg hennes ansikte också ja e så oerhört BESVIKEN!!!!!!! Det e som om jag inte har en mamma ens hon tycker allt ja sa va bara jobbigt o besvärligt men hallå DU ska inte behöva betala ett skit el ens komma om det e så himmla jobbigt! Elaka människa!
    Är det någon som har en mamma som vill adoptera mig? Kanske kan hoppas på min m2bs föräldrar istl? de ska få veta snart om nån vecka när dem kommer hemfrån semester.
    Jag vet att hon inte e en bullmamma el ens vart en kärleksfull mamma av någon anledning som hon inte vill erkänna utan bara kört på kompis stadiet sen jag föddes men lite mera kan man väl komma med än SUCK när ens dotter gifter sig hon ska ju ändå inte tvingas betala något.
    Jag nästan bröjade gråta och var nästan på väg att gå där ifrån när hon började oja sig. Nee jag får väl hålla truten då så hon slipper.
    Jag veta att det är inte pga det är långt tills 2008 eftersom hon själv är sådan som planerar långt fram och även om stora saker då eftersom hon själv började planera inför en ev flytt till Spanien redan 2,5år sen(som nu backfired nyligen så hon stannar hemma i Sverige istl).

    Ursäkta men behövde få ut lite i bokstäver ialf fast jag redan beklagat mig över detta till m2b igår. :(

  • June20

    ush va långt det blev!!!

    hoppas hoppas hoppas på en gladare reaktion av m2bs föräldrar.

  • Jenny_Åland

    June 20:

    Det lät inget vidare :( *kramar om och hoppas på att svärföräldrarna är positiva*

  • Jenny_Åland

    Jag har inte berättat för mina föräldrar att vi ska gifta oss än. Jag är lite orolig för mammas reaktion. Hon har aldrig riktigt trott på vårt förhållande. Tråkigt med pessimister :( Några svärföräldrar har jag inte. Senast i somras begravdes svärmor.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!