• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • June20

    MsNordqvist
    Vart i söder skulle ni hamna då? :)
    Verkar lite snurrigt med planeringarna med flytt o sådant inblandat.

    Själv har ja oerhört svårt o hitta en vigsel lokal eftersom vi e allergiska nästan hela bunten mot det som fanns runt den "gammla" vigsellokalen! :( grässsssssssss....
    Antingen så måste man hyra:
    *Kyrka-går inte för gud e inte inbjuden
    *Utomhus-same shit som fd lokalen-gräs mm
    *Rådhuset-totalvägrar! +vill ej ha samma som vännina
    *Borg-aktig historisk lokal-måste hyra deras festlokal också i sånna fall-och gör man det måste man då vara minst 40pers!-grrrrrrrrrr!
    *Båten/skeppet Barken Viking som tydligen många e förtjusta i o spec o tipsa om i andra trådar-NEJ o åter nej jag hade tonvis med praktik där i gymn. och har därför dåliga minnen....*ryser vid tanken*

    e så förbaskat trött på det hela med lokalernas regler hit o dit med antal personer samt feta priser för att inte tala om avstånden från nästa lokal-festlokalen som e inte bättre på väg heller....vanligtvis e det då priset för högt samt det gammla vanliga...ni har för lite gäster! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    var bara tvungen o skriva lite....*tuggar på tangentbordet*

  • lillithsmamma

    InaHjärtarAdam och lillstrumpa23 välkommen hit :)

  • Pumpkin

    Coornet
    Ja, vi skulle ju kunna avvakta och se vart vi hamnar, men då är jag rädd att vi inte kommer hinna få ihop ett bröllop till midsommarafton 2008. Ett alternativ är väl att bestämma vart vi vill bo och sen planera därefter, även om vi inte hunnit flytta dit när vi börjar planera.
    Visst skulle vi bara kunna ta ett vackert ställe, men vi vill båda ha lite personlig anknytning...

    June20
    Jag vet faktiskt inte. Vi har pratat om allt från Sundsvall till Göteborg, så nånstans däremellan antar jag Problemet är väl att hus är sååå mycket dyrare söderut, så då vet jag inte om vi kommer att klara av att bo som vi vill Iofs är vi lite inne på att bygga hus just nu, och det kostar väl iofs ganska lika Sverige runt, förutom möjligtvis tomterna då...

    Förstår att det känns frustrerande med festlokaler och vigsellokaler, men varför gifter ni er inte i festlokalen då?

  • Coornet

    Ja det är klart, personlig anknytning till stället man gifter sig på är ju att föredra. :) Finns inget vackert sommarställe eller något i släkten då?

  • Pumpkin

    Coornet
    Nä, vi är ganska dåliga på sommarställen i vår familj faktiskt

    När jag var yngre så visste jag vart jag skulle gifta mig - i byn där mina morföräldrar bor. Men då gifte sig min morbror där förra sommaren, och jag vill inte ha en upprepning av deras bröllop.
    Så nu funderar jag på om vi kanske ska gifta oss i Norrtälje/Uppsala-trakten då jag bodde i dom krokarna mellan 10 och 21 års ålder och verkligen känner mig hemma här. Min rädsla är bara att det ska bli SÅ mycket dyrare där

  • Pumpkin

    Coornet
    Åh andra sidan så ska jag erkänna att det är SVINdyrt med frisör, blommor, sminkning och såna saker häruppe

  • drömbrud

    Hur går det här då. Var ett tag sen jag kikade in...

  • Brud 2008

    Vad kul att det verkar ha kommit igång lite här igen :)

  • Coornet

    Dyrt är det här oxå (Lkpg) men i Växjö som vi oxå funderar är det superbilligt

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!