• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • chai

    orkar inte läsa ikapp idag... så är jag mer förvirrad än vanligt är det för att jag missat en massa genom att inte läsa ikapp...

    Årebruden
    du frågade efter bild på min klänning för ett tag sedan... nu har jag bilder... nåja, så bra är de visst inte, men man ser klänningen i alla fall...
    dustandfannings.com/chai/dress.jpg
    dustandfannings.com/chai/dress_front.jpg
    dustandfannings.com/chai/dress_back.jpg
    och så skorna som jag haft i 13 år utan att använda dem alls nästan och som visade sig passa perfekt till klänningen... behöver kanske klackas om bara...
    dustandfannings.com/chai/shoes.jpg

  • onsdag i oktober

    Chai: klänningen var ju perfekt. Så fin du är i den

  • onsdag i oktober

    Vad gulliga ni är som försöker den enda dagen jag kan

    Vi som kan onsdagen den 13 (innan kl 16)
    *Jeny
    *Greta
    *Onsdag i oktober

  • chai

    onsdag
    tack! jag känner mig jättefin när jag får på mig den... den ska vara upplagd och klar till nästa helg, om inte sömmerskan blir försenad... men jag har ju marginal...

    hur känns det för dig nu, inte långt kvar...

  • GretaG

    Chai - vad fin du blev i din klänning o vilken grej att du hade ett par gamla skor..då har du nåt nytt o gammalt så behöver du bara nåt blått o nåt lånat...:D

    For till Panduro som ett skott idag. Inhandlat papper o dubbelhäftande tejp.
    De hade inte just sådant brunt papper jag tänkte mig men hittade ett chokladbrunt som skiftar lite. Hittade gammelrosa oxå tyvärr hade de inga siden band så det får jag fixa i morgon i stan. Ska skirva ut program så får ni se tre alternativ.
    Skulle köpa en stans, hjärta den var slut. Tänkte göra kongetti JA STANSA ETT HJÄRTA I TAGET...blev så svag för ditt finfina konfetti Onsdag. Nu har jag ingen stans så det dröjer lite innan galenskaperna börjar, mohahaha :D

  • onsdag i oktober

    Övertala ny T om att stansa hjärtan P satt med sammanbiten min när jag stack til jobb idag
    Vår stansare har gått isönder så vi har inhandlat en ny. Denna var mycket bättre. Får inte så ont i handen. Kan ta med och visa om vi träffas. Jag har funderingar kring hur jag ska göra med konfettin. Tar med på onsdag och visar olika förslag.

    Vad roligt att du hittade papper. Väntar med spänning....

    Jag har köpt massor av olika band idag på stoff och tyger. Tar med det också.

  • onsdag i oktober

    Chai: Ja det börjar märkas att det närmar sig. Lider lite av bröllopsstress. Går också med ett saligt leende för att saker faktiskt börjar att ta form.

  • GretaG

    Vilken tid på onsdag ska vi säga? Jag kommer troligtvis att åka in så jag e i Malmö 10 i så fall...

    T kikade precis in o jag skvallrade om att jag ändrat färg IGEN, min bröllopsplanering är lite som en såpa förutsägbart men ändå inte...
    Han tyckte brunt vart sådär...men så sa jag att tårtan bli ju brun...o då var det ju praktiskt eftersom silvertårta e svårt att skaffa sa han...ni måste ju undra vilken virrig familj vi är...:D Faktum är att det e mest jag som e tokig.

    Gjorde prototyper idag en brun och en rosa (nu pratar jag festprogram)
    T gillade den rosa mest o där har jag inget band på än.
    Jag själv har inte bestämt mig...måste köpa band först...

    Nu ska jag börja göra på boken som ska bli vår gästbok/bröllopsbok...såg en hos bokhandlarna som kostade rätt mkt kronor men så gör jag en liknande själv för säkert ännu mer pengar ha ha...

    Jag har tusen projekt på G men ändå känns det som nol...kan ni förklara detta fenomen för mig...??? :D

  • GretaG

    Jag har kommit på plan B till vår fotografering OM nu den är genomförbar...skulle vilja ta våra bilder på teatern här i stan, teaterns foaje e underbar frågan är bara OM vad det skulle kosta, trist att ha en reservplan som kostar skjortan...hm. Annars e vår biograf oxå gamml o lite cool, vi älskar ju film båda två.
    Kan nån bara påminna om att jag kanske skulle kunna ringa teatern i morgon?? ;)

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??