• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • tårtsmulan

    11/11 här är länken till den tjej där du kan lyssna på hur hon sjunger Den här stunden: www.mirjaqee.com/

    Den andra länken är den tråden där Maria som skrev den svenska versionen lagt ut den rätta texten:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m1778326.html

    Åre här är dikten:
    Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag

  • onsdag i oktober

    Tårtsmulan: Jag var nog den ende som missde att din dotter var på väg till akuten. Ber om ursääkt att jag började tjata viktväktarna mitt i allt. Vad skönt att allt gick bra.

    Caféets personal kände igen att vi var där tidigare. Sa att du bara kunde ringa dit för deras kontonr. Tele: 040-611 22 72
    Kram på er och tack för igår

  • brud 11/11

    tjejer! Tack för inspirationen, jag har pysslat i drömmen hela natten.. hahahaha

    tack tårtsmulan för text o musiklänk!

    Krya på dig Greta G

  • GretaG

    Tjejer igår när jag kom hem med feber o huvet stort som en mongo vattenmelon fick jag uppleva livet här och nu. Svårt att förklara här o nu men att jag levde just nu o kroppen lixom gjorde ont av alla magiska känslor i min kropp. ( kan ha vart febern, var länge sen jag hade feber)
    men jag tänkte tillbaka på en sepcifik händelse i mitt liv som förändrade mig. Den händelsen som kan ha vat de värsta och bästa stunden i mitt liv, visade mig vilken förmåga jag har och det är att älska. Helt underbart så skrev jag ner den o nu vill jag dela med det till er, ja den är rätt lång men allt detta bröllopsplanerande vi håller på med, i grund o botten är det BARA kärlek det handlar om.
    Vill ni inte läsa så skippa den...men jag vill i alla fall dela med mig av en liten bitt av mitt hjärta.

  • GretaG

    En gång för länge sen gick mitt hjärta i sönder. O aldrig skulle jag ge bort det igen.
    Jag satt på bredvid honom ganska tät intill. Jag ville känna hans doft som påminde mig om känslan av frihet. Frihet att vara vem jag vill o vara älskad utan krav. Hans röst smekte min själ och aldrig kunde jag få nog av att höra om hans eskapader i den vida världen. Trots vår åldersskillnad kändes det som det alltid varit vi och tiden innan hade aldrig nånsin existerat. Hans mörka hår och blotta närvaro gjorde mig svag och berusad på livets underbara ting. Just i denna stund som jag alltid kommer bära med mig i mitt hjärta fanns inget ont utan bara livet som dansade naken framför brasan.
    I ett av mina svagaste ögonblick i min existens sa jag förmodligen de sannaste ord mitt hjärta känt.
    ?Har du nånsin tänkt på kärlek, riktig kärlek? Har du nånsin funderat på vilket ansvar man har när man säger, jag älskar dig, till nån? För jag har funderat eller egentligen inte alls för jag kom just på det. Men om jag säger till dig att jag älskar dig, jag menar verkligen ser dig i ögonen o säger de tre orden förstår du då att jag sätter mitt liv i dina händer. När jag säger jag älskar dig till en man så ger jag det innersta jag har av mig till den mannen.
    Tänk dig att du håller mitt hjärta i dina händer, jag ger det till dig att vårda. Om du säger till mig att du älskar mig då har du ju gått med på att vårda mitt hjärta, mitt liv. Hjärtat e ju källan till liv. Förstår du vilka förödande konsekvenser kärlek kan ha om man inte vårdar det hjärta man håller i sin hand. Man får inte leka med andras liv så. Menar man inte allvar ska man inte ta emot ett hjärta. Har du nånsin sett på kärlek på det viset??
    Efter mina ord blev det tyst och han såg på mig länge. Rakt in i själen tittade han. Efter en stund sa han; ?Det var det vackraste jag någon hört säga om kärlek. Inga vackra ord, inga vitsiga formuleringar. Rakt, ärligt och fruktansvärt sant?
    Jag, lilla jag förstod inte riktigt vad jag hade sagt förrän jag lyssnade på mig själv igen. Jag såg på honom o nickade. Vi satt och såg på varandra en lång stund och plötsligt ser jag hur hans smaragder fylls med tårar. Han tog min hand och sa, nu går vi hem.
    Hans lägenhet, ett kvarter bort från Limerick där vi suttit, vägen dit har aldrig känts så lång. I tysthet gick vi hand i hand. In i hissen, fortfarande alldeles tyst. Vi klädde av oss och gick till sängs. Vi sa inget till varandra mer den kvällen. Han bara kramade mig hårt o så låg vi tills vi somnade.
    Vad jag inte visste då var att den här kvällen för alltid skulle förändra mitt liv. För alltid.
    Tiden gick och jag återvände hem från en resa o det var då han kastade mitt hjärta som föll och gick i bitar. Luften tog slut och jag fick svårt att vara. Jag mindes plötsligt tillbaka till kvällen på Limerick. Vad som förvånade både mig och honom i det ögonblicket var att jag sa tack. Jag log och jag sa tack. Givetvis kunde han inte förstå vad jag menade med tack men det ska jag förklara. Jag kan älska. Innerligt och ärligt kan jag älska. Ingen kan någonsin ta det ifrån mig, min förmåga att älska. För mig betyder det hela världen att kunna dela med mig av mig o min kärlek. Känna kärlekens karusell ta tag i mig och låta mig följa med på en resa där jag aldrig vet slutet eller början. Jag vet bara att jag tycker om att vara där. Det gäller bara att komma ihåg att känna efter o ge efter.
    Kärlek är.

  • brud 11/11

    GretaG

    åhhhhhhh.. sitter här med tårar i mina ögon...
    så VANSINNIGT vackert skrivet!

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??