• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • GretaG

    ja vi sa väl 17:30 på cafeet vid gustavadolsf torg, vet ej vad kaffeet heter...

  • brud 11/11

    Greta G
    Jag har hittat en bollbukett till dig i rosa, ska jag ta med bild eller har du bestämt dig så det bara förvillar?

  • GretaG

    ta gärna med den 11/11. JAg har visserligen hittat min bukett men jag kollar gärna....jag e ju inte sämre än att jag ändrar mig...:D

  • brud 11/11

    hittade det där om blommornas betydelse som någon pratade om någon gång för länge sedan..

    Blommor
    Bestäm vad det ska vara för blommor i brudbuketten, eventuell tärnbukett och corsage för brudgummen och en enklare för marskalken. Fundera också över om ni vill ha blommor till en blombåge, utsmyckning i vigsellokalen, kyrkan eller festlokalen. Enligt traditionen förmedlar blommornas färger budskap i buketten;

    Blått- Jag vill bli din sida intill döden
    Rött- Jag räknar dagarna till vi möts
    Gul- Du är solen i mitt liv
    Vitt- Jag tror på din renhet och jungfrulighet
    Rosa- Jag är förälskar i dig och lovar dig trohet
    Orange- Jag är din trogne vän
    Mörkröd- Jag saknar dig så
    Lila- Jag önskar dig all lycka och välgång i livet

  • GretaG

    Apropå blommor o buketter, fick en broschyr från floristen där jag ska ha min bukett, tyvärr har jag tappat eller glömt den nånstans men där stod det nåt fantastiskt om historien bakom buketten som jag inte hade en susning om. Men rosor särskilt vita har lixom vart ursprunget...kommer dock inte riktigt ihåg vad det betydde men lite grann som renhet och nåt annat eftersom man oftas då vart oskuld juh...tyvärr har jag svårt att ljuga om min oskuld...:D:D:D:D

  • tårtsmulan

    Nu har vi kommit hem från akuten. Hon hade fått en krona i halsen och efter undersökning och röntgen kunde de konstatera att den låg i magen. Troligtvis kommer den ut den naturliga vägen utan problem. Jag blev så skärrad när sambon ringde och sa att de var på väg till akuten att jag helt glömde att betala för mig på restaurangen. Är jag skyldig någon av er tjejer eller restaurangen för min mat?

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??