• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • GretaG

    Hm...avsöljade kanske nu när vi båda maler i den tråden Onsdag :D:D

    Ja toppen köp hem en massa rosor, blir nog billigast oxå kanske...allt som heter bröllop kostar sketa mycke! :D

  • onsdag i oktober

    Ja, jag ska nog sluta att skriva - mitt nick är ganska avslöjande

    Ja jag kommer nog att köpa hem rosor. Problemet är att jag redan köpt hem massor av saker till konfettipyssel. Jaja smällar man får ta.

  • GretaG

    Känner igen det där, jag har oxå handlat hem prylar jag inte behöver just till mina inbjudningar men till nån annan gång, nu när jag beslutat mig för att blir en scrapbooker...saknar dock massor av verktyg som jag ska skaffa mig.
    Innan bröllopet ens vart ska mina inbjudningar till trettiårsfesten ut...HUR sjukt e inte det??? :D

  • onsdag i oktober

    Kom ju på att jag är lite arg ju. Fick höra på jobbet igår att mina arbetskamrater tycker att jag överdriver med mitt bröllop
    VA JAG!
    KLART JAG GÖR Är det inte det som är meningen

    Egentligen blev jag lite ledsen. De hade pratat om vad vi la ut för pengar - bör påpekas att jag inte nämnt en enda summa för mina rbetskamrater. Egentligen bara P, jag, vår guddotter och GretaG som vet. Vi överdriver inte pengamässigt - hallå är det vi som har 15 gäster eller

    Det som gör mig förbannad är att jag aldrig pratat om bröllopet på jobbet utom när folk frågar direkta frågor. Jag har ju er goa tjejer att tjata med Fråga inte om bröllopet för att sen säga att jag pratar för mycket.

    Phu! Skönt nu fick jag det ur mig.
    Go och glá igen

  • GretaG

    Onsdag - Det är ett gissel det där. Folk vill så gärna veta o man pratar ju så gärna om sitt bröllop med risk att skava sänder öronen på folk.
    Jag har oxå märkt att folk börjar nu gissa vad vårt bröllop kostar. Eftersom vi bjuder på restaurang så klart DÅ måste det ju vara goa pengar vi lägger ut. Säger en sak - VÅR ENSAK!!!

    Jenny, jag hajjar precis vad du menar. Lägger mna inte ut för mkt så e man för snål...:D HALLLÅ hur ska de ha det de där som vet så himla bra va!!! ;)

    Förstår att du blir arg men ut med det bara, vi förstår dig. :D

    Kanske skulle ha en allmän redosvinsing av alla kvitton o kostander som en punkt i festprogrammet?;)

  • onsdag i oktober

    Där har du en poäng GretaG - redovisning av alla poster i vigselprogrammet hihihihi
    Konstigt att det är de som egentligen inte känner oss som har mest åsikter. Ingen nära oss har kommenterat pengar.

    Många på mitt jobb gifte sig för 30 år sedan då bröllop var en helt annan sak. Hur stort eller litet mitt bröllop än skulle vara är all planering annorlunda än det var då. Ja, de har också döttrar, vänta bara tills de sätter igång

    Måste dock påpeka att många gulliga tycker attt det är så roligt att vi väljer att göra på VÅRT sätt. Pussar till dom.

  • GretaG

    Det bästa med vårt bröllop är att mina RIKTIGA vänner i mitt lilla hjärtevrå de säger heller inget om kostnad och hur vi väljer att göra. Jag frågar efter deras åsikter o så...alla vet att jag e en mkt bestämd ung dam som gör på mitt sätt.

    Ja det där med gifta sig för trettio år sen, kul att du nämner det öfr det har man fått höra, my gadd asså, men DÅ var det säkert deras pappor som betalade o mammor som fixade, man själv bara fann sig i det o visst det har gått trettip år, mkt har hänt...ja ja...Min sambo tyckte att der var en fantastisk idé att ha en redovisning, då sa han att man gästerna kan redovisa sina kvitton...:D:D Spårar ur det här snart asså...hehe...

  • Jeny

    tycker det enbart är brudparets sak vad man lägger ut på bröllopet!
    är lite småirriterad på vår toastmaster. vi har hela tiden sagt att vårt bröllop kommer våra ganska enkelt och att det inte kommer läggas ut några gigantiska summor, men har inte pratat om exakt hur mycket. antar väl dessutom lite att toastmastern håller tyst om de planer osv han får veta av oss. Sen berättar en av mina kompisar att en annan kompis (som också ska på bröllopet) hade hört från toastmastern att vi skulle lägga typ över 100000 på bröllopet. undrar dels var han fått den summan från och dels känns det konstigt att han går och pratar med andra om det vi pratar med honom om. man tycker ändå man borde kunna lita på den som är toastmaster och dessutom D:s bästa kompis...jaja där är väl alltid nåt man retar sig på!

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??