• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • brud 11/11

    tårtsmulan
    Slår ännu ett slag för guldsmeden i vellinge, precis som jag gjorde för Onsdag.. han e både duktig och har nra priser.. vill inte skriva mer här så man inte åker dit för reklam men jag har nr om du inte hittar det i telekatalogen..

  • GretaG

    När vi ändå talar om ringar...
    våra ringar är klara och jag kunde inte hålla mig så jag gick ner till juveleraren för att slå en kik.
    Jag är SÅ nöjd med min ring. Måhända att jag är den enda som tycker att det är den vackraste ring som kommer pryda mitt finger. Men man kan inte skoja bort den förälskelse som jag fick för min ring. Det var verkligen kärkel vid första ögonkastet. Det är en vitgulds ring med 5st diamanter a 0.05ct. Fyrkantiga fattningar och ett par millimeter mellan varje sten. Jag ska dit i morgon och ta en bild på våra ringar så ska ni får se.
    Jag vill inget hellre än att gifta mig nu, för allt annat bleknar i min bröllopsplanering....till och med klänningen...

    Idag är jag en lycklig bridezilla...

  • onsdag i oktober

    GretaG: Låter wunderbaaaaart med ringen. Förstår att du strålar
    Har ju en hum om hur ringen ser ut i rött guld. Nu förstår jag att du längtar till februari.

  • onsdag i oktober

    Har köpt underkläder idag. Plattbröstade jag fick tom en (liten) gump av BH:n. Tror P kommer att uppskatta det hela

    Kroppstrumpa tjejer - säger bara WOW!
    Ska ha det under klänningen så att jag får en slätare siluett. Funkar super!

  • tårtsmulan

    Tack för tipsen Jeny och 11/11 Jag vågar inte köpa från vigselbutiken eftersom man inte har någon bytesrätt där...tänk om något blir fel eller om det inte passar. Svårt att exakt mäta ut rätt storlek, speciellt nu när jag kommer ha tre ringar. För att få en uppfattning om priset ringde jag idag runt till ett antal affärer i regionen, däribland Vellinge Ur och Guld. Han låg ungefär som de flesta andra, men det lönar sig verkligen att ringa runt för mellanskillnaden mellan högsta och lägsta pris för exakt samma ring är nästan 1700 kroner Det innebär då en skillnad på 3400 kr för mig som alltså ska ha två ringar :-0

  • onsdag i oktober

    Oj, otroligt vad det kan skilja. 11/11 berättade ju också om en jätte prisskillnad.

  • tårtsmulan

    Kan ni rekommendera underklädesbutiken? Vad kostar en sådan där kroppsstrumpa på ett ungefär och hur ser en sådan ut? Skulle verkligen behöva en sådan själv tror jag

  • onsdag i oktober

    Kroppsstrumpan går från halva låret upp till BH:n. Ska liksom in en bit under BH.N så att denne "låser" fast strumpan. Drar in och slätar till allt inom detta område utan fula sömmar. Förstärkt vid höft/rumpa såsom visa strumpbyxor så att rumpan ser fastare ut. Svårt att förklara, låter ju helt galet .
    Skriver adress i mail till dig.

  • GretaG

    onsdag - den ringen jag visade i rödguld, den gör inte den riktiga ringen rättvisa nånstans. Ett hum men det e allt. Men jag e så glad. Vitguld e så snyggt!! Nu vill jag göra om min förlovningsring till vitguld...ska höra om det e möjligt o vad det kostar...mohahaha...

    Vi har prel.bokat ultimata cake. Vi ska dit på konsuktation i okt. Spännande.

    Snart, snart, snart spricker jag om jag inte får gifta mig. Lyllo dig onsdag!

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??