• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • TokMaijan

    Jeeey!!!

    Prästen som döpte vår dotter har tackat ja till att vigas oss. Jag blev sååå glad!
    Hon tillhör ju kävlinge församling men jag blev jätte glad!! Weheee!!! :D:D:D

  • tårtsmulan

    Vad kul Tokmaja Det är jätteskönt att ha en präst som man tycker om och trivs med. Måste vara något speciellt med Kävlinges församling, för där jobbar den präst vi valt också Har du förresten fått några mer reaktioner på inbjudan idag?

    Angående viner så skickade jag iväg en förfrågan till systembolaget support som gav förslag på följande viner:

    Förrätt:
    16426, Nottage Hill Riesling 2005
    eller
    2775, Gobelsburger Grüner Vletliner 2005
    eller
    7688, Crémant de Bourgogne Perle de Vigne
    eller
    7359, Jacob's Creek Chardonnay Pinot Noir

    Huvudrätt:
    2705, Brolio 2004
    eller
    22995, Gallo Coastal Vineyards Syrah 2001

    Känner du igen någon av de vinerna Tokmaja? I sådana fall hade ett omdöme varit toppen

  • TokMaijan

    Jacobs Creek är en klassiker. Väldigt frisk. Ett bra val. Jag hade valt Nottage Hill Riesling. Men båda är bra val. De till huvudrätterna vet jag faktiskt inget om. Har ej provat dem.

    Vi blev rekommenderade av vår köksmästare att ta ett vin till rensalden som heter Tortois Hill från Sydafrika. Har inte provat det heller men vi ska dit en kväll o testa det. Vi fick ett riesling vin rekommenderat till vår förrätt...riesling är överlag goa o fina vita viner faktiskt.

    Vi har fått några goa reaktioner men trodde att betydligt fler skulle ha ringt...nåja...det kommer väl...

    Vilken präst skulle ni ha?

  • tårtsmulan

    Tack Tokmaja Prästen vi ska ha heter Mats så det är inte samma präst som ni har valt. Man vill ju gärna att alla ska bli glada och höra av sig på direkten då inbjudningskortet dimper ner i lådan, men jag behöver tyvärr inte gå längre än till mig själv för att förstå att det nog inte blir så mycket av den varan. Många väljer att gratulera när man träffas och ger besked på om de kommer runt sista dagen för OSA. Har ju dessutom läst många trådar här på BT med brudar som är arga för att många gäster inte OSA:t i tid

  • TokMaijan

    Ja du har väl rätt. Tyvärr är det så i vår bekantskapskrets att man är inte insatt i vad OSA menas. Därför kommer jag att i december månad som påminnelse skicka kylskåpsmagneter om bröllopet MEN har alla svarat tills dess så struntar jag i det...
    Vi träffar ju fler av dem i helgen så då säger de väl nåt kanske...man gör en tupp av en fjäder ha ha...jag var ju så exalterad när jag skickat dem så jag tänkte att folks skulle vara som jag när de fick rolig post...nåja...det blir säkert bra i alla fall...

  • TokMaijan

    jag sitter o filurar på hur jag ska göra bordsplaceringen...
    Ska till nån hobbybod i helgen o inhandla grejer att pyssla med, blev rastlös nu efter inbjudningarna. Jag ska ju göra 160 st vinfotssmycke...så då har jag det att pilla med. 40 askar att stoppa dem i...o så borsplaceringarna...kan ju ta sin tid...huua

  • onsdag i oktober

    Tokmaja: vad kul att prästen kunde. Så roligt när saker håller på att falla på plats. Vi fick ett brev från vår gulliga präst idag. Skickade kopior på psalmerna och ett handskrivet litet brev. Behövdes just idag. Vad säger du Tokmaja om att saker händer vid rätt tillfälle

  • tårtsmulan

    Menar du placeringskorten i sig eller vem som ska sitta var?

  • onsdag i oktober

    Tårtsmulan: Guldsmeder och ringar. Ett av mina favoritämne
    Jag har varit hos Liljeroth, David j Butler och MK Juvel. Goda erfarenheter av alla. Handlar lite om vad man vill ha. MK Juvel skickar iväg sina besällningar till smeder i Stockholm viklet inte blir så personligt enligt mig. Har dock vunnit pris för bästa guldaffär förra året.
    11/11 rekommendera Ur och Guld i Vellinge. Ska vara väldigt prisvärda. Jag fick först inte tag i honom och började känna av paniken att bröllopet snart är här.

    Har själv valt David. Var faktiskt på vårt 4:e besök idag. Man får vara med i hela processen av ringens skapande. Hade tagit hem nya diamanter tills idag som jag fick titta på för att välja. Han frågade också om han fick använda mina ringar i reklamsyfte när de är klara. ABSOLUT, jag är så stolt över dom redan innan de är färdiga

  • TokMaijan

    Onsdag - ja ibland sker det bra. Solen glimtar fram bland tunga regnmoln.

    Jag funderade på placeringskorten i sig...

    Jag fick lite tuppjuck i dag, blev helt plöstligt osäker på om vigslen var just den tiden jag satt på inbjudan eftersom jag bokat tre kyrkor med olika tider...fick lite panik men ringde kapellet o det var rätt tid, hon som svarade bara skrattade...o jag med...men ur det fick jag den präst jag ville...KANONERS:D:D ja jag börjar nog bli smått galen...

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??