• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • tårtsmulan

    Vad tråkigt Onsdag Är det en form av protest att inte komma till vigseln? Undrar vad hon tror sig vinna på ett sådant agerande? *skickar en kram*

    Tror inte att det blir på Bordershop utan på Calles, men jag är inte säker. För en gångs skull är detta ett område som engagerar sambon betydligt mer än det mesta andra

  • Jeny

    Ska ni andra ha bröllopstårta eller bara efterrätt?

    Tokmaijan: det blir kul för dig imorgon och se alla reaktionerna. våra kompisar och släkten blev väldigt förvånade när våra kom ut!

  • TokMaijan

    Onsdag - jag förstår att du e lessen. Det jag tror många människor tänker sig bröllopet är festen och det ska vara pompa o ståt. Tyvärr blir det fel i andras ögon när man gör saker och ting annolunda och inte som folk förväntar sig.
    Jag har dessvärre inga tips på hur du ska nå fram till din vän om vad som är ert bröllop. Det gör ont i mig att du är lessen o jag kan riktigt känna HUR du försöker få henne att förstå.
    JAg tror att du kanske inte kan göra mer än så här kanske för att få henne att förstå och det är sååå trist att du ska behöva vara ledsen över det.
    HAr du sagt till henne att du blir lessen och att det betyder så mkt att hon kommer?
    kjaam

  • TokMaijan

    Tänk om inga reaktioner kommer...jag blir så besviken då...*orolig*

    Nåja nu ska jag sova för batteriet till datorn kollapsar när som helt o vill inte väcka sambon...

    Kram till er alla...

    Onsdag - en extra bamsing kram till dig...
    @-}----

  • tårtsmulan

    Jeny: Vi har ännu inte spikat hur många bitar vi ska beställa. Efter OSA ska vi lämna besked till Shelley. Hon gjorde dock en beräkning på hur många bitar vi kunde välja mellan beroende på storleken på de tre olika "brickorna" i ställningen vi kommer att använda. Tårtan bara måste räcka, och vi bjuder ju inte på någon dessert så vi kommer nog att beställa lite mer än en bit/person. Egentligen behövs det kanske inte för hennes tårtor är ganska mäktiga, men vi vågar inte chansa.

  • onsdag i oktober

    Era kramar värmer - tack!

    Tror inte att det är en protest att inte komma till vigseln. Mer en markering av vad hon tycker. Hon är så klart besviken. Vill ju jättegärna komma på mitt bröllop (så som hon definierar ett bröllop). Att inte komma på vigseln innebär ju att hon inte prioriterar det som är viktigt för mig. Tror att hon tänker - är inte jag en prioritet på J:s bröllop så behöver inte jag prioritera henne. Sa igår att de själv avstått att bjuda vissa släktingar för att hennes vänner var viktigare (jag bjuder bara familjen). En känga fick jag. Hjälper inte att jag om och om igen säger - du är bjuden till bröllopet, så som VI VILL ha VÅRT bröllop. Hon bara refererar att i Spanien där hon bor blir folk bjudna på bröllop 15 gånger/sommar. De flesta avstår från vigseln och kommer till festen sen. Men hallå , vi har varit vänner i 17 år. Du känner mig. Så många gånger vi pratat om våra drömmar.

    Svårt att förklara det här. Vi har ju valt vårt bröllop som det är (tex en onsdag)vilket innebär att människor har svårt att komma på vigseln. Man kan inte ha kakan och äta den samtidigt. Jag vet det. Det jag blir ledsen över är att hon dissar hela mitt bröllop bara för att jag inte har det som hon. Hon har sagt sedan sitt bröllop - gör precis som ni själva vill. Alla tycker till men bry er inte. Så när det kommer till kritan är hon likadan själv.

    Sluttjatat om detta. Känns bara skönt att skriva av sig. Kramar från mig.

  • Åre bruden 07

    onsdag

    Klart du ska få skriva av dig, oftast brukar det hjälpa lite i alla fall

  • onsdag i oktober

    Ja nu känns det bättre. Har även skrivit ett brev till M. Kommer säkert inte att skicka det men kändes bra att skriva.

  • onsdag i oktober

    Tårta. Låter ju så gott med allt. Vi har valt bort tårta. Ska ha 2 mini desserter samt smågott till kaffet.

    Handlar mycket om att vi är i Köpenhamn. Känns som ett stort projekt att leta tårtbakare i Danmark.

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??