• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • tårtsmulan

    Idag har jag superfyndat Jag lyckades hitta ett par fina stövletter på Wedins till halva reapriset.

  • Brud nyårsafton 06!!

    Jag har kollat lite löst på stövlar till min bröllopsoutfit, men det går sisådär! Har inte en aning om vart jag kan hitta bra stövlar? Alla sitter alldeles för löst runt vaden min, ser skitkonstigt ut. Sen är det ont om vita stövlar tycker jag!!

  • onsdag i oktober

    Hej tjejer. Lite segt på tråden de senaste dagarna. Mycket att göra?
    Själv snurrar jag just nu kring 3 saker:
    -skor
    -vigselprogram
    -bröllopsresa

  • chai

    onsdag i oktober
    japp, mycket att göra... vi har börjat dela ut inbjudningarna nu också, och jag är så stolt eftersom jag lyckades avstyra en konflikt med Cs mormor angående att vi har borgerlig vigsel... det uppskattades inte, märkte jag, när vi var där och lämnade den personligen, men när jag lite smidigt lyckades säga att det är mitt fel eftersom jag inte är varken döpt eller konfirmerad så accepterade hon det utan vidare... undrar bara vad hon tror jag tillhör för religion då, för jag tror inte hon tycker att man kan tillhöra ingen alls...

    bröllopsresan var nog nästan det första vi fixade, efter att vi bestämt datum... det blir Malta... längtar!

  • onsdag i oktober

    chai: du kommer att märka att jag är drottningen av velighet
    Själv poängen med vårt bröllop var (förutom det självklara)att njuta tillsammans av en bröllopsresa. Ändå har vi inte kunnat bestämma oss för var. Kommer att sluta med att vi stannar hemma

  • onsdag i oktober

    Idag har jag och min syster äntligen hittat mönster till näbbarna. Ska till sömmerskan imorgon för att diskutera ev ändringar från mönstret. Sååååå skönt att kunna bocka av flickornas klänningar.

    Just nu är vi övertygade om att vi vill till Malaysia. Trist bara att vi är så sent ute. Hoppas, hoppas att det finns resor kvar.

  • onsdag i oktober

    chai: Visste inte C:s mormor om bröllopet innan inbjudan eller var det bara formen som var en överraskning?

    Var var det nu ni skulle gifta er? Vem förrättar (stavas det verkligen så) vigseln?

  • TokMaijan

    sååå trött man bir på BT alltså, kollapsar på BT...:(
    Jag kan inte logga in med min riktiga Tokmaja nic så nu har jag en reserv till de fibblar bort den igen. Har mailat tusen ggr men får aldrig svar på vad som hänt...

    Vi har änrligen mitt i mitt virr varr liv bestämt ringar o vi ska skrapa ihop litta guld o beställa dem i veckan...vi har bara ett problem o det e ju att vi inte vet vad som ska skrivas i dem, det gamla vanliga med datum e trist, vill göra nåt roligt...förhoppningsvis glömmer vi aldrig när vi gifte oss...:D
    Min ring ska vara i vit guld o fem diamanter på 0,05 ct styck så sammanlagt blir det "futtiga" 0,25 ct...tillsammans med min diamant på min förlovnigsring får jag ihop till 6 stenar, det blir osymetriskt med 6 på en ring tydligen...o jag gillar symetri...så min ring kommer gå loss på 13000 plus mitt guld...min m2bs ring går loss på hutlösa 1095:- :D
    Jag kan tycka att våra ringar e billiga...så att säga rimligt pris...

    Onsdag - vad skönt att det ser ut som ni äntligen bestämt ett resmål! Håller tummarna för att det finns platser kvar...

    Har vi bestämt tid på söndag???

  • onsdag i oktober

    Hej Tokmaja. Nyfiken på din ring. Är det runda stenar (briljanter) du bestämt dig för? Har du valt infattning? Hiii vad roligt.

    Tror att kl: 16.00 blev bestämt på söndag men det handlar lite om vad vi vill göra. Vad säger ni tjejer?

  • TokMaijan

    Det är inte briljaneter inte för det priset hoppas jag eftersom jag lämnar guld för min ring så i priset är det 400 kr för smältning o 500 kr för palladium så att det blir vitt guld o resten är vad diamenterna kostar...det ska vara i fyrkantig fatning nersänkt i ringen...vi ska dit i veckan så jag ska fråga, hon sa diamanter i telefonen (vi har vart där o pratat) annars brukar de ju använda ordet briljanter men ska dubbelkolla...weeeeh :D

    Tja mig kvittar det vad vi gör så länge det inte kostar mig multum...haha...

    drömde kusliga bröllopsdrömmar inatt..ingen bukett o jag svandade omkring i kyrkan i två timmar o min klänning bara kasade o plötsligt var det dubbelbröllop plus att utan förvarning spelades inmarchen som var cirkusmusik o min man var på ven o cyklade...:D GAAAAH

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??