• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • Tokmaja

    Oh vad trevligt att nån e här när jag e här...sitter alltid ensam i denna tråd...buhuuu :D

  • Brud nyårsafton 06!!

    Hejsan tjejer!
    Nu har jag kommit hem från en minisemester på Öland!! Härligt!!

    Vad mycket ni har hunnit skriva!!

    Jag hade oxå tänkt köpa den ullkappan på HM, den ser verkligen bra ut. Med tanke på att jag gifter mig i kanske 30 minusgrader så vill jag ha något som ser lite varmare ut. Ingen cape eller bolero med andra ord!! ;-D

    Hur ska jag göra med hår och smink?!!!
    Jag står frågande inför detta? Då jag gifter mig långt upp där det inte finns särskilt många frisörer och definitvit inga make-up salonger, så blir det nog till att göra det själv! Min tärna kan sminkbiten och jag hoppas på att en annan av mina vänner känner att hon vill hjälpa mig med håret! Vi får göra lite provförsök innan!!

    Vi kan träffas:

    Söndagen den 13/8
    Onsdag i oktober
    Jeny
    Tokmaja
    Årebruden 07 (efter kl 1)
    Brud nyårsafton 06!!

    Söndagen den 20/8
    Onsdag i oktober
    Tokmaja
    Brud nyårsafton 06!!

  • Åre bruden 07

    Vi kan träffas:

    Söndagen den 13/8
    Onsdag i oktober
    Jeny
    Tokmaja
    Årebruden 07 (efter kl 1 8
    Brud nyårsafton 06!!

    Söndagen den 20/8
    Onsdag i oktober
    Tokmaja
    Brud nyårsafton 06!!

  • Åre bruden 07

    dags o logga ur, har typ 1000 olika saker o göra innan onsdag morgon

  • Tokmaja

    Välkommen tbx Nyårsbruden!

    Det där med smink har jag heller inte beslutat men man kan ju om man ska göra det själv gå en sminkkurs på makeupstore den kostar typ 500:- o så får du välja produkter för dessa 500...jag funderar på att göra detta...du bör dock berätta att du ska vistas ute på vinter med snö så att det blir snyggt på bilderna...det är ett tips till dig från mig...

  • Brud nyårsafton 06!!

    Tack Tokmaja!! Skitbra tips!!
    Hade du tänkt dig en sådan variant, gå till Make-up store? Det har jag inte ens funderat på! Låter som en plan!!

    Det finns väl flera olika ställen som har såna möjligheter här i Malmö?

    Kul!! Jag är inte helt novis på det här med smink så förhoppningsvis kan de hjälpa en på vägen!!

  • Tokmaja

    jag e heller inte novis men man vill ju ha en annan makeup än vanligt.
    Så efter man vart på kursen kan man ju öva ett par ggr hemma...ett tips e oxå att man inte sminkar sig på ett par dagar innan bröllopet för då känns maken mer...om du fröstår vad jag menar...det brukar jag göra när jag vet att jag ska på nån extraordinär fest...
    Ja i malmö har du ju alla förutsättingar att hitta en bra makeup som kan hjälpa till...jag gillar makeupstores makeup o att de faktiskt för det mesta är utbildade..jag har dessutom en kompis som håller de där kurserna men hon vill att man e ett par st o så tar hon ungeför 100 kr per person...vi kanske ska skramla ihop ett gäng?? :D

  • Åre bruden 07

    tokmaja
    Ja är gärna med på en kurs om det blir aktuellt

  • Åre bruden 07

    Har nog ngr kompisar som gärna följer med,måste det vara blivande brudar?

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??