• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • onsdag i oktober

    För håret valde jag Larson & Lange - har klippt mig hos flera olika där i många år. Alla är superduktiga och sen är det inte helt fel att miljön i lokalen är fantastisk. De tvättar håret i ett stängt rum med glasväggar där vatten porlar mellan. Man sitter i massagestolar under tvättningen och man bli riktigt ompysslad. Den enda vännen som ska vara med på bröllopet är också nära vän med en av frisörerna så det känns extra bra.

  • onsdag i oktober

    Make up på Mojlife - funderade och kollade upp flera innan jag bestämde mig. Marie som sminkar har jobbar många år som make-upartist innan hon öppnade mojlife. Har sett flera riktigt bra sminkningar av henne.

  • onsdag i oktober

    Har hört om ett ställe som ligger på Engelbrektsgatan (snett över blomsterpigan) Min arbetskamrats dotter samt alla tärnor gjorde hår och smink där. en kille från Danmark anlitas till sminket av salongen. De var skitsnygga (såg visserligen bara bilder)

    En hel djungel av val. Usch man blir helt slut

  • onsdag i oktober

    Sminket kostar 750 :-
    Ingar 60 min provsminkning och sedan själv brudsminkningen.

    Håret frågade jag inte om. Fanns inget val för mig så jag tänkte inte på det (Hur dum får man va!)

  • onsdag i oktober

    Är inte createam den som ligger längre upp - vid guldsmeden David J Butler?

  • onsdag i oktober

    Kollade på gula sidorna precis. Createam är den uppe vid guldsmeden. Ej hört något om den.

    Däremot har jag hört gott även om Capo (för hår). Ligger nära Södertull, fast snett över kanalen.

  • Jeny

    det är så svårt...för jag känner att jag lägger gärna lite mer pengar på det och blir nöjd men det är så svårt att veta var man blir nöjd!
    Senasrte åren har jag klippt mig på två olika ställen, dels ett ställe i Landskrona, sen hos en vi känner i Vellinge.
    Men jag kommer nog vara i Malmö innan vigseln, hos min familj så jag tycker att båda de ställena är för långt iväg!
    Så jag får ta ett ställe jag inte brukar gå till...

  • onsdag i oktober

    Skulle du inte kunna klippa dig i Malmö nästa gång bara för att känna om det känns rätt?

    Jag ska klippa mig och slinga håret 14 dagar före bröllopet. Ska då prata med frisören igen om håruppsättningen. Man är ju där en väldans lång stund

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??