• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • onsdag i oktober

    Hihihi dessa ääldre tanter. De kan verkligen säga det mesta och komma undan med det

    Hittade du något tyg då?

  • Jeny

    hej hej tjejer! har varit uppe i Kolmården nu i 2 dagar och oj va mycket ni har skrivit under tiden!
    Vi var iväg med ett kompispar till oss och ig¨årkväll när vi hade druckit lite vin och satt ute kunde vi inte låta bli att berätta om bröllopet! de blev jätteglada för oss och det var skönt att prata om det!

    Onsdag: Fosie kyrka är jag både döpt och konfirmerad i såg att ni skulle kolla den...

    Tokmaja: fin klänning!!

  • onsdag i oktober

    Välkommen hem Jeny

    Fosie kyrka var vårt första naturliga val. Har typ all möjlig realation till kyrkan (jag och alla 27 kusinerna är döpta där, 4 mostrar + 1 morbror är gifta där, jag har varit fadder vid dop där, mormors begravning var där, jag har varit brudnäbb där) Det blev många där

    Det gjorde att kyrkan känns väldigt speciell men samtidigt vill jag och P ha något speciellt tillsammans. Har velat fram och tillbaka mellan de 3(!) kyrkorna vi preliminärbokat.

  • Tokmaja

    Välkommen tillbaka Jeny.

    Det känns märkligt att handla klänning på detta viset eftersom man inte provat den eller nån liknande överhuvudtaget. Men det känns rätt.
    JAg köpte inget tyg men jag kollade. MIn sömmesrka vill ju gärna vara med när jag köper tyg. Det vita tyget kommer med största sannolikhet att bli offwhite taisiden skulle jag tro...offwhite vad tråkigt det lät :) Sen behöver jag ju en del spets tyg. Såg ett där med gulddetaljer som verkligen gjorde sig fint med thaisiden..men jag vill kolla på fler spetstyger innan jag bestämmer mig. Förstår ni hur billig min klänning kommer att bli...mönster 150:- jag kommer att behöva 4½ m tyg till klänningen thaisiden kostar 149:- m sen tillkommer 2m spetstyg som ligger runt 200-300 kr meterna.
    Krasst räknat typ 1500:- SHIT POMFRITT vad billet...det gör min sambo glad...haha
    jag e billig i drift...:D

  • onsdag i oktober

    Tokmaja: jag tror att klänningen blir mycket finare i thaisiden. Snyggt med lite "tjockare" tyg.

    Har du sett thaisiden för 149:- m? VAR?
    Jag kollade till näbbarna idag och det kostade 210:-m.

  • Jeny

    jag behöver också tyg till brudnäbbarna. vinrött. var är det ni har hittat?

  • Jeny

    just nu är det jag tänker mest på är fotograf och frisör och ev smink.
    är lite sådär med sminkning, för på ett sätt känns det bäst att göra det själv för jag vill ju känna igen mig själv och inte bli översminkad, men samtidigt vet jag inte om jag vågar göra det själv. kommer nog vara nervös den dagen + att det ska ju se riktigt bra ut på foto och så

  • onsdag i oktober

    Jeny: Jag tänker också intensivt på en del saker i taget och fastnar i en del beslut. Du verkar ha klarat av väldigt mycket på kort tid (jag är avundsjuk )

    Just de sakerna du funderar på är jag klar med
    Just hår och smink är jag superpetig med. Har ångest över de beslut jag tagit men som tur är går man på provuppsättning och provmake först.

  • onsdag i oktober

    Angående sminkningen har jag tänkt som så: ett proffs har bätre koll än jag på vad som blir bra i kameran och vad som håller hela dagen. Vill dessutom bli riktigt ompysslad när dagen D kommer

  • Jeny

    vad är det som gjorde att du valde just de ställena?
    Har funderat på Emesuell i Malmö, för de erbjuder ett bröllopspaket med både håruppsättning och sminkning så att man gör både på samma ställe. men jag vet inget om dem! vill gärna göra det innan...

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??