• Jeny

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • Jeny

    vad har ni för kuvertavgift per person på maten och så? sitter nu och försöker bestämma om vi ska ha buffe eller catering, alltså klassisk trerätters. min blivandes familj tycker att buffe är för enkelt på ett bröllop, så jag är lite förvirrad nu...

  • Tokmaja

    Hejsan tjejer,

    Jag o min m2b har äntkligen vart på möte på den nya lokalen som är en restaurang vid havet här i stan. En väldigt modern, luftig o underbar lokal med panorama fönster ut mot havet...

    där kommer vi att ha ett kuvert pris på mellan 800-1000 kr per person o där ingår: välkomstskål/brudskål, tilltugg, trerätters, öl&vin till maten. Kaffe och desertvin. Kaffe och avec till tårtan. Nattmat +öl...ungefär...
    Vi ska få menyförslag om två veckor...så nu msået jag gå på jakt efter en annan kyrka...

  • onsdag i oktober

    Tokmaja: Har jag rätt för mig att det var restaurangen som ville ha mycket betalt för "ersättning" av förlorade intäkter en lördag?

  • Jeny

    Onsdag: jobb inatt med??

    Vad tycker ni om följande buffe?
    *Viltfat (hjort) m. potatisgratäng
    *Kycklingspett m. jordnötssås (ev ris)
    (*Laxspett m sparris och någon sås)
    *Kall marinerad fläskfile med två olika sorters pastasallad och några olika kalla såser.
    och till det sallad, bröd och lite frukt

  • onsdag i oktober

    Visst jobbar jag inatt också
    Har en natt till imorgon sen blir det ledigt för mig några dagar.

    Buffen låter jättebra.
    Har ju täckt alla smaker - vilt, kyckling, fisk, kött.

  • Jeny

    onsdag: själv har jag 3 nätter till sne är jag ledig en vecka
    Kul att du tyckte buffén lät bra, men tycker du man kan ha buffé på bröllop? min personliga åsikt är att man det, men som sagt så finns det ju dom som inte tycker det...

  • onsdag i oktober

    Klart man kan ha buffé. Känns lite mer avslappnat.
    Handlar ju också helt och hållet om vilken sorts bröllop man vill ha. Passar kanske inte ihop med balklänning på Trollenäs slott.

  • Jeny

    ja vi ska ju vara i en helt vanlig lokal och klädkoden kommer vara kavaj så det är ju inte värsta formella bröllopet...

  • brud 11/11

    jeny..

    självklart kan du ha buffe.. jag har varit på ett buffe bröllop, det blir mindre stelhet över det hela då det händer saker hela tiden o alla sitter inte still... själv kommer vi ha vanlig tallriksmat men hade jag varit på anat ställe så hade jag tyckt att det vore ok med buffe..

  • Tokmaja

    Buffe skulle vi haft oxå men nu ska vi till 99% köra på restaurangen vi har ännu inte slutbestämt men det lutar ganska mkt åt det hållet bara för att slippa joksa så mkt med dukning o sånt...
    Onsdag - ja det är det stället som ville ha för sina intäkter en lördag men det var alltså inte just tvungen till 40 000 det gick bar med 35 000 oxå ha ha...
    Så nu känner både min m2b o jag att det skulle vara mysigt att bjuda alla våra vänner på restuarang...med dans coolt.
    Är det snålt att de får köpa sina egna drinkar i baren?? Vi bjuder ju på öl/vin till maten säkert flera glas säg 2 glas till varje måltid...e det snålt??
    Vi vill ju inte ha fylle partaj..men vi vill ju heller inte att folket ska gå o vara torra i halsen efter all dans..haha..

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??