• dahlis

    Kristianstadbrudar - ny tråd igen...

    Jaha, så blev det en ny tråd igen....

  • Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...
  • Min-Ah

    Gumsigos!

    Ja, inte är det något vidare kul väder!!

    Jättesvårt att säga hur vädret kommer att vara 28 oktober... Kan ju vara vilket som helst, nästan!
    Kanske vore det bra att "gardera sig" lite om ifall det nu skulle vara kallt, regnigt och blåsigt!
    (Är ju kanske inte heller det bästa att ha PA och sådant ute på en fuktig loge ).

  • Marie (Inte min tur än)

    Min-ah

    Ja det är många som fyller år på samma dagar för oss. Även pappa råkar ut för samma sak.
    Jag ska inte ha barn som föds på hösten den saken är klar... hehe

    Paulinas

    Jätteroligt att ni bilade utomlands. Var det svårt? Köpt med er mycket hem nu? jag vill gärna göra om det, men tror aldrig Ingmar vågar... det krävs lite mod att göra en sån sak.

  • Gumsigos

    Hjälp vilken familj man har!!

    Vi hade lite kalas för Julia som fylldet 10 år igår. Min syster och svärfar med respektive kom o grattade. Vi passade på att ge de sina inbjudningar eftersom portot blev så dyrt plus att det skulle bli roligt o se deras reaktioner. Trodde vi!!

    Min syster läste igenom inbjudan sen lade hon den bara på bordet o sa ingenting, inte ens tack!! Karin (Klas styvmor skoja lite men verkade glad o frågade om svärfar skulle läsa, men han hade ju inte glasögonen med sig, men hon sa aldrig vad det va de hade fått. Så de tacka inte heller!! :(

    E så himla besviken!! Min syster sa lite krängt att "ja då får vi skaffa kavaj till dig (o mena sin sambo) o jag har ju ingen klänning som passar till det!"

    Jag ble så himla less att ja va tvungen o gå ut i köket för att de inte skulle se tårarna komma. Hon vet ju samtidigt hur länge vi har pratat om det o att jag längtat jätte mycket efter bröllopet.

    När hon gifte sig, med sin förre detta la vi ut massor för att vara fina, alla fyra + en dyr present. Vi lade säkert ut ca 3500 på kläder o present till deras bröllop, ovanpå det så skilde de sig ett halvår efter. Jag sa inte ett ljud o svarade samma dag jag fått inbjudan, och va jätteglad för deras skull. E det för mycket begärt?? Speciellt av familjen?? :(

  • Gumsigos

    Marie jag hoppas ni kan komma ialla fall, blir lite tomt utan er :D

  • Min-Ah

    Gumsigos!

    Åh, jag förstår verkligen att du blev både ledsen och besviken på din systers och hennes svärföräldrars "reaktion"!!

    Det minsta (och självklaraste) man kan begära är ju ett tack för inbjudian!!
    Vore ju sedan på sin plats att de blev glada för er skull!!

    Och när du och din familj dessutom lagt ner så mycket energi och pengar på din systers förra bröllop, då borde hon ju visa samma intresse och respekt gentemot dig och ditt bröllop, tycker jag!!

    Men ert bröllop kommer att bli jättefint!

    Har du "fått något ur Klas" angående musiken? Jag tror jag träffar Freddie idag på jobbet!

    Kram!

  • Marie (Inte min tur än)

    Gumsigos

    Det är väl klart att vi kommer. Vi får fira alla på Fredagen o Söndagen istället.

    Själv är det bara 3 helger kvar tills jag fyller år. Ska bli kul för att Ingmars syskon o mina syskon ska träffas för första gången. Föräldrarna har ju träffats några gånger nu.

  • Gumsigos

    Vad roligt Marie, när va det du fyllde år? Va det den 1e sep?

  • Gumsigos

    Va gulligt av dig Marie, e så gla att du vill komma :)

  • Marie (Inte min tur än)

    Den 3 September är min riktiga födelsedag fast vi har valt att fira det den 2 för att dem som vill ska kunna dricka lite. Vet inte ännu om jag ska bjuda på smörgås tårta, tycker barn om det?

  • Gumsigos

    Ok då blanda ja ihop det :D Har födelsedagar 1, 2 o 3 september :D

Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...