• dahlis

    Kristianstadbrudar - ny tråd igen...

    Jaha, så blev det en ny tråd igen....

  • Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...
  • Gumsigos

    Hej alla!

    Va roligt det är med alla "nya"! Kul att ni vill komma till BT-träffen :)Jag syns inte så mycket här, hinner inte + att jag har en bit kvar.... blir ju inte gift förrän nästa sommar :D

    Men en annan grej är att vi funderar på Löderups Strandbad igen. Jag satt o tänkte på det o det går på ett ut om vi är hemma o renoverar grisahuset inför festen och om vi är där. Blir ungefär samma pengar. Vad hade ni gjort??

    Alt 1 Grisahuset, huset blir färdigt för senare äventyr, men vi får fixa alla dekorationer o mat mm själva.
    Alt 2 Löderup, vi får hjälp med allt, blir inte riktigt den mat vi tänkt, fest en liten bit från kyrkan, jämfört med att åka hem igen.De serverar o dekorerar mm Dyrare sprit

  • dahlis

    Hejsan!

    Kan tyvärr inte komma den 8 juli. Planerna har ändrats. Hoppas det blir fler träffar inom snar framtid.

  • Desperate2bewife

    Wiii, idag är jag så lycklig! Äntligen, äntligen så känner jag att det är rätt ställe för festen vi hittat! Det är samma ställe som innan, men de har bytt ägare o de nya känns engagerade o trevliga, svarade snabbt på mail, var väääldigt trevliga i telefon och vips så försvann mina tvivel över att ha festen där! Dyrt, javisst, men vi ska bara gifta oss en gång!
    *svävar*

  • Gumsigos

    Vad roligt Desperate!

    O vet ni, ni som känner mig sen innan... Nu har jag beställt min klänning! men schyyy, säg inget älskling vet inget, hemlis :D

    Den kosta ca 1230kr.

    Klänningen är egentligen hel, men de ska göra den två delad, med 20cm längre släp och tan grundfärg med vitt spetstyll över.

    Tudiloo vad ja längtar :D:D

  • Amy1

    Hej på er!
    1 månad kvar till bröllopet nu så nu ligger vi i som bäst med allt det sista som ska fixas och ffa allt som ska betalas *pust*. Ni i veckan har vi i alla flal beställt tårta och lämnat in min förlovningsring hos guldsmeden. Men många smågrejer återstår! Vet ni vart man kan köpa lite finare papper till festprogram och vigselprogram i stan?

    Min Ah!
    Du råkar inte ha bild på ert vigselprogram så jag kan få tips om hur man skriver?? Svårt att veta vad man ska skriva ut, tycker jag.

  • Gumsigos

    Amy 1 va roligt bara lite kvar ju :)

    Även paulinas har gjort mycket fina festprogram. Kolla med henne med. Jag sparade mitt för att sätta ihop med bilderna från vigseln i vår scrapbook.

  • Min-Ah

    Amy1!

    Har tyvärr ingen bild på vigselprogrammet...

    Men jag kan försöka förklara hur vi skrev
    (centrerad text, A4 papper vikt på mitten, som en liten "bok"):

    (Framsidan):

    Vigsel
    Brudens namn & Brudgummens namn
    Kyrkans namn
    Datumet
    Klockslag

    ** *** **

    (Uppslaget):

    Ingångsmusik
    Titel, kompositör

    Psalm (Nr)(Vi hade nr 200)
    Texten utskriven

    Lovprisning

    Inledningsord

    Bibelläsning

    Vigselakt

    ** *** **

    (Uppslaget; Nästa sida; "s. 3"):

    Musik:
    Titel, Kompositör

    Förbön

    Fader vår

    Väsignelse

    Psalm (Nr) (Vi hade nr 201)
    Texten utskriven

    Utgångsmusik:
    Titel, Kompositör

    ** *** **

    (Baksidan):

    Vigselförättare:
    Namnet

    Medverkande:
    Namnen i alfabetisk ordning.

  • Paulinas

    Hallå!

    Hoppas att allt är bra med er. Jag har 1 vecka kvar att jobba, sen är det semester, längtar!

    Gumsigos,
    När är det semester dags för dig?

    Vad kul att du beställt klänning! Spets minsann, lite inspirerad av min kanske? :)
    Har du bild?

    Min-ah,
    När vi pratar om bröllopet är det många som berömmer musiken i kyrkan. Jättekul! Ni var superduktiga.

    Vi ses förhoppningsvis den 8:e!

  • Min-Ah

    Paulinas!

    Vad skönt att det snart är semester!!

    Jättekul att höra att musiken var omtyckt!

    Ja, hoppas vi ses den 8:e!

Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...