• pov

    Vänner Lund tråd 3

    Dags för ny tråd igen....
    Alla brudar i Lund med omnejd är hjärtligt välkomna ;)!!!

  • Svar på tråden Vänner Lund tråd 3
  • Jupiter2

    Izunia: Det var TT-line, jag hade fel. Alkohollistan tycker jag ser bra ut - förutom att jag skulle ha fyllt på med mer avec.
    Martin säger att ni ska kolla upp Sassnitz (stavas det så) också. Resan är kortare. Vet inte om priserna på spriten är annorlunda där dock, men det borde det inte vara.

  • jespers darling

    midsommarbrutta--->

    Det finns ett jättetrevligt ställe utanför Genarp, i Björnstorp.
    Det heter Norra Ugglarps bygdegård.
    tel.nr 046-550 85
    Har för mig att det kosta 1500:- att hyra

    Och när det gäller frisör, så ska jag fixa mitt hår i Södra Sandby. på håriskåpet. Där ska de fixa både hår och make up. Kostar 1500:- perfekt!

    Välkommen till tråden förresten

  • Izunia

    jupiter..mamma sa ocksa att sassnitz är billigare och kortare sträcka!

    Om jag gör sa här da...

    Avec -
    Dooley´s: 2 flaskor
    Sheridans: 2 flaskor
    Congac: 2 flaskor
    Cointreau: 2 flaskor

    eller ännu mer?? :?

    midsommarbrutta

    Aledningen till att bruduppsättningar kostar mer är för att de oftast är mer välarbetade och dessutom ingar provuppsättning. Själv skulle jag aldrig göra det utan en prov före...

    Logen i Lund är av bygdegard stil och kostar inte sa mkt.. www.logenilund.nu/

  • Jupiter2

    Izunia: Vi var borta hela dagen. Åkte nång gång äckligt tidigt på morgonen och var framm 13.30, ca. Vi åkte inte hem förrän 23.00 Det var drygt, men vi hade faktiskt fullt upp hela dagen.

  • Izunia

    ja det var den tiden vi tänkte aka...känns lite drygt med sa manga timmar bara..kanske ska ta hytten pa väg tillbaka?

    Förresten...nu har jag ett problem till!! :D

    Jag har nu funderat länge och tycker det blir alldeles för trist om A bara ska ha svart kostym (sam alla andra). Tänkte det kunde vara snyggt med en beige frock coat! Var hyr jag detta?? Pa frackkompaniet? Har herr shopen uthyrning?

  • Jupiter2

    Det finns inget ställe i Lund som hyr ut Frock coat. Du får åka till Malmö. Både Stiliga högtidskläder och Södra har det. Dock är jag inte säker på att båda har beige. Bra val, måste jag säga annars. Martin trivs inte i ljusa kläder...

  • Jupiter2

    Jo, förresten! Nu har jag äntligen fixat frisör och make-up. Det blev Hair Success på den gatan där Bengtssons ost ligger. 1200:- för uppsättning inkl. provuppsättn.

    Make-up:en blir på make Up store. Däremot får man INTE provsminkning till det priset, men får betala två gånger. Jag hänvisa till dig Izunia, men det enda hon sa var att ni måste ha missuppfattat varandra. Hon ville att jag skulle hälsa till dig att det var så så att du inte skulle få en obehaglig överraskning när du kom och skullle betala. Den jag pratade med var en mörkhårig tjej, ganska rakt hår. Vem pratade du med Izunia?

  • Jupiter2

    Haha, jag igen. Nu vet jag förresten när det ska ta M2B!! Hihi...

  • Izunia

    j*vla sätt alltsa!! Hon jag pratade med var mörk med lockigt har. Jag sak ga in där och boka just henne!! Jag har ju dessutom en vännina som var med när jag fragade 3 ggr "blir det bara 495kr"? "jaaa" säger hon!

    Jaha! Da ska jag kolla med södra och stiliga högtidskläder. Ringer dit först sa slipper jag köra! ;)

Svar på tråden Vänner Lund tråd 3