• yrvädret

    Ingångsmusik

    Har en fråga till er som inte valt en "vanlig" ingångsmarsch. Var det några problem för er att få kantorn att spela den musik ni valt? Jag menar, orgelspel behöver ju en viss typ av noter.

    Vi vill ha Concearning Hobbits ur Lotr och har fått tag på noterna till den - men frågan är om den funkar på orgel. Någon som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Ingångsmusik
  • Musikern

    Vad är det för arr du har? Piano-noter? I så fall är det fullt spelbart på orgel. Om det passar är å andra sidan en smakfråga. Jag känner inte till biten ifråga så jag kan inte svara på det.

  • yrvädret

    Musikern

    Tack! Jag tror att det är piano-noter. Är urkass på noter - men melodin är så vacker. Jag får be kantorn spela den för oss, helt enkelt...

  • Henrics tjej

    Yrvädret, var hittade du noterna? Skulle oxå vilja ha dem, nämligen. Har även letat efter "King of the golden hall" ur Sagen om de två tornen, men vill inte köpa hela partituret för full orkester... Du kanske vill tipsa?

  • yrvädret

    Hm, jag fick dem via en tjej här på BT. Ska kolla om jag har dem på datorn. Tyvärr har jag inte "King of the Golden Hall". Undrar om de finns på biblioteket?

    Vill du ha noterna får du gärna lägga ut en mailadress på här så kan jag skicka över dem.

  • Wunja

    Tack så jättemycket! :)

    Jag sitter förresten och lyssnar på "Concerning Hobbits" just nu och tänker att den troligtvis gör sig bäst på flöjt eller möjligtvis någon form av fiol. Därmed inte sagt att den inte fungerar på orgel, men det är lite svårt att avgöra utan att ha hört det någon gång -- låten är ju ganska "lätt", om du förstår vad jag menar?

    Om du får höra den på orgel så kan du väl berätta hur det lät?

Svar på tråden Ingångsmusik