• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • June20

    Mysan98:
    Jag har sparat andras foton som ja ska vis aupp som mall för vilka "possetioner" el vad man ska kalla dem för som jag vill ha med.
    Tex våra händer på brudbuketten där man kan se ringarna.
    Men senfinns det ju säkert massa andra saker som vi vanliga inte har en anning om vad det heter el vad som e rätr!

  • June20

    Helmborn2B:
    "Blir så stressad, fastän det är såpass långt i förväg men fina lokaler blir verkligen bokade långt i förväg här i gbg."
    säg inte såna saker nu freakar ja loss ännu mera o sa det till m2b så han började också nicka o vifta en del med ögonen. Han börjar fatta nu verkligen hur det ligger till med bokning av lokalen! Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhh!

  • Mysan98

    June20 jo jag har BÖRJAT göra så också, men jag hade ingen koll på att man "borde" vara ute i god tid med sånt också. Finns det någonting man INTE måste vara ute med i god tid??? Helt plötsligt känns två år som väldans kort tid. Hur hinner alla andra med allt???

  • lillithsmamma

    hur står det till med er idag ? med mig är det inte alls bra åkt på en dunderförkylning som gjort att jag varken orkat eller haft lust att vara inne på datorn mer än nödvändigt .

  • Mysan98

    lillithsmamma:

    Oj råkade jag smitta dig? ;) Jag åkte på exakt samma sak i måndags. Idag börjar jag äntligen känna mig bättre, men jag är fortfarande jätte snorig. Krya på dig!

  • June20

    Mysan98:
    Själv har jag ju alltid haft visa ideér om vad jag vill ha sen ja va 5år el nåt men mycket har förändrats i klänningsmaken ialf. SOM TUR ÄR! vill inte se ut som Askungen!

    Jag tror att buketten kan du ialf fixa lite senare ja menar det finns MASSOR av florister och att fixa mera än en bukett per dag/helg borde dem klara av! De binder ju den inte förns dagen innan el samma morron. Själv skippar jag det o bara beställer blommorna hos en florist för dem ville inte hjälpa till med att sätta in såna dekorationer som JAG vill ha...neee vi kan bra anvd sådant som vi har i butiken. Jag ville bara att att dem skulle sätta lite pinnar i som det sitter kristaller o en trollslända på! suck....

    Men annars har jag märkt att :
    Lokal
    Vigselplats
    Vigselförrättare/präst
    Klänning
    Ringar
    Skor
    Underkläder om dem e spec för henne
    Hans kläder
    Val av maten
    Fotograf
    Frisör
    ev transport-häst/vagn,lyxbil,buss,spårvagn,båt
    är dem saker som kräver lång tid innan.

  • Helmborn2B

    Mysan98:

    Vi vill ha slott/herrgårdsstil på det. Allt ska vara väldigt klassiskt så även lokalen. Har hittat några nu, ska spana vidare efter eurovision...

    June20:

    Javisst är man mer än stressad, fina lokaler här är ju hårdvaluta.

  • Mysan98

    Förstår helt plötsligt varför vissa brudar blir bridezillor - man måste ju ha stenkoll på allt för att inget ska falla ifrån två månader innan den stora dagen :)

  • June20

    Helmborn2B:
    ville vi med men vi la den idén i sopptunnan eftersom det kostade för mycket o vi ville spara in på transportkostnaderna för alla inte bara oss. Sen var det ju det där med att Kungälvs fästning var mest krig o död så inte så najs mera.
    Men vi verkar ha hittat något som passar in på en annan del av våran personlighet/smak/passar med min klännings stil. Hoppas det inte e bokat bara el för dyrt....Hoppas Hoppas nu!

  • lillithsmamma

    Mysan98 säkert var det du som smittade mig ;)
    tack för omtanken :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2