• E-tuna

    Någon brud som sakta men säkert närmar sig 40???

    ...verkar som att dom flesta har tagit det stora steget mycket tidigare!
    Finns det någon som är runt fyrtio, har haft ett stadigt, långvarit förhållande med sin blivande man och nu bestämt sig för att "ta steget ut"?
    Skriv o berätta!

  • Svar på tråden Någon brud som sakta men säkert närmar sig 40???
  • Hjärtelycka

    Hej E-tuna,
    här kommer en blivande brud på 38 fyllda. Min blivande är 35 och vi slår till efter 10 år ihop, den 5/8 närmare bestämt.

  • Tilja

    Vi gifter oss den 24 juni i år. Kläder är beställda och på väg, kyrka och lokal är bokad. Maten är beställd, OSA-datum går snart ut och placeringskorten håller på att ta form. Det är ungefär så långt som vi hunnit hitills. Mycket är dock kvar trots att tiden tickar iväg.

    Hur långt har ni andra hunnit.

  • Norrtälje06

    Hej alla!
    Jag fyllde precis 38 och visst, kanske är man lite sent ute....Men så kan det bli när man inväntar drömprinsen.
    Min sambo kvalar väl inte in på denna tråd eftersom han fyller 30 i augusti!
    Vi gifter oss 3/6 i mitt älskade Roslagen efter 7 år och två barn tilsammans.
    Efter att ha haft tårtmöte och lite genomgång och koll på middagslokalerna känns det väl "bara" att det är, musik och detaljer till själva vigseln som hänger lite i luften. Min klänning är inte riktigt slutgiltig än....Har ett 2:a handsfynd från blocket för 600:- som jag tänkte piffa till och sätta en personlig prägel på, men vi får der hur det går.
    Och jag har inte bokat frissa...
    Någon mer som är sent ute? Eller tror ni att det är ngn fara?

  • hälsingebrud -06

    Jag har heller inte hunnit fylla 40 än men blir snart 39. För mig är det andra och sista gången jag gifter mig! Ska bli härligt att få göra om det igen och den här gången blir det ett mer "riktigt" bröllop. Vi gifter oss inte av "praktiska" skäl som gemensamma barn osv utan av den enkla anledningen att vi älskar varandra.

  • Briderella

    blir 37 i oktober så jag närmar mig åxå men väääääldigt sakta...;)

    konstant 26+ jag

  • E-tuna

    Vi TROR att vi ligger bra till i planeringen!...
    Allt verkar vara i fas och relativt smärtfritt har dett gått- borde man bli misstänksam?

  • E-tuna

    Jag vill välkomna alla brudar runt 40!!!
    Själv har jag aldrig genomgått detta tidigare och kan med fördel behöva lite råd av er som gjort detta tidigare...
    Inbjudning:KLART o ivägskickat
    Kläder till mig, barnen o gubben:KLART
    Lokal:KLART
    Mat:KLART
    Buss för långväga gäster:KLART
    Frisyr o make:KLART
    Präst o ev, kyrka:KLART
    Tårta:KLART
    Musik:KLART
    Bukett:KLART
    Fotograf:KLART
    All dryck:KLART

    Jag har säkert missat att föra upp något på listan och har säkert missat något totalt...
    Påminn gärna om vad som behövs! Tack

  • katarina123

    Här är en brud till som är över 40, vi har varit tillsammans i 20 år snart( Juni månad) Vad kul att det finns fler som ska ta " Det stora steget", vi gifter oss 19 augusti.

  • Fragila

    Hej Katarina123 och alla ni andra.
    Jag gifter mig nästa lördag 22/4. Blir 40 i maj och det är första gången jag gifter mig. Har en 14 årig dotter sedan ett tidigare förhållande. Jag blev så nyfiken på Katarina123 om vad som fått er att slå till just nu med giftemål. Om du vill dela med dig förstås.

  • allmost wife

    Hej alla brudar...jag närmar mig oxå 40 strecket, blir 39 i sommar och min blivande 37. Vi gifter oss den 8 juli i år...kom på i går att det är bara lite drygt tre månader kvar...Jisses...fast vi har inte varit ett par i flera år, vi träffades förra sommarn...

  • Ettolrach

    Var nyss fyllda 41 när jag stod brud för några år sedan. Visserligen inte mitt första...

    Det kändes rätt att "stadfästa" vårt förhållande helt enkelt. Vi bestämde oss för att leva våra liv tillsammans och då tyckte båda att giftermål kändes rätt. När jag först träffade min man var jag lite tveksam till att gifta mig igen - det gick ju inte så bra med äktenskap nr 1 men jag kom över tveksamheten och det ångrar jag inte!

    Liksom det blir vanligare att "äldre" (35+) kvinnor är förstföderskor så tror jag det blir vanligare att personer 35+ gifter sig - både första gången och andra.

  • Tilja

    Hoppsan, vi kom visst av oss lite! Det skulle vara intressant att höra lite mer om er andra t.ex. varför giftermål, när var och hur. E-tuna verkar vara den som viger sig först av oss, eller?

  • Roslagsbrud

    Ytterligare en 40+ som gifter sig! Den 5/8 blir det av. Men inte med den som jag har barn med och som numera är mitt ex, utan med den stoooora kärleken i mitt liv. Aldrig varit gift förut dock.

Svar på tråden Någon brud som sakta men säkert närmar sig 40???