• Svar på tråden E-tuna!
  • Bluebride20??

    jag får flytta, men jag får bo kvar tills jag hittar något.

  • roffan

    Hur känns det? Är ni eniga i beslutet? Annars förstår jag att allt känns skit! Men med sommaren framför dig kan det bara bli bättre. Känns förmodligen inte så, men jag har också tagit mig ur relationer med sår som jag aldrig trodde skulle läka. Men de har de alltid gjort :) Och vad jag förstår så är du ung fortfarande. Har du inte familjen i närheten, och vad säger de?

  • Bluebride20??

    min familj finns i sthlm. jag har en kompis som gifter sig 1 juli, de ska ha lysning på söndag, vad det nu är? så jag kanske åker upp under helgen.

  • roffan

    Lysning, alltså tillkännagivande av vigseln, gör man sedan gammalt ett tag innan bröllopet för att andra personer skulle ha tid på sig att invända mot bröllopet av särskilda skäl. Idag behöver man inte göra det eftersom skattemyndigheten är den instans som talar om om det är lämpligt eller inte att dessa två ska gifta sig. Vid lysning tror jag också att bröllopspresenten ska lämnas redan då. Lite osäker dock!
    Hur känns det att behöva åka på bröllopsfest då? Skönt att träffa mamma och pappa?

  • Bluebride20??

    nja, tjejen är otroligt sprallig och hon stödjer mig via msn nu. hon har sin mamma som planerar hennes bröllop. vad jag vet. Jag tror det kan vara bra att jag kommer iväg. ja, det ska bli skönt att träffa päronen. nja, presenterna tror jag inte de tror på, för jag tror inte osa:t har gått ut än

  • roffan

    Okej. Ska du söka dig tillbaka till Stockholm nu då? Och hur går det att bo ihop med denna man om det är slut och du fortfarande är kär?

  • E-tuna

    ...bluebride försvann...

    roffan, här är jag...var är du?

    Idag regnar det här så jag tänkte passa på att storstäda lägenheten...du vet, fönsterputs, mattvätt, dammtork och utrensning i största allmänhet...
    Kuuuuul!???

  • roffan

    E-tuna! Vad vi verkar "gå om" varandra nu för tiden! Imorgon gifter jag mig! Och min man är nervös, men han har börjat le igen! Och pratat om sista chansen att leva lite syndigt, så jag måste rusa nu :) Hoppas vi hörs imorgon, eller senare idag, menar jag! För sedan blir det nog inte så mycket, med bröllopet bakom mig och svärmor inneboende...

  • E-tuna

    Åhhhhh....Du gifter dig imorgon!!!
    Herregud, vad spännande!
    Jag kommer att sitta här ikväll och skulle bli superglad om vi hann prata!!!
    Jag skickar en bamsekram till dig!!!