• Svar på tråden E-tuna!
  • roffan

    Jag väntar på E-tuna så ska jag kontra med min berättelse sedan!

  • Bluebride2006

    vad fasen vill ni veta då? jag är då inte hemlig av mig. älskar att skryta *fniss*

  • roffan

    Hur gammal är du, vad ska ni göra på bröllopsnatten... nejdå, bara skojar! Läste aldrig om du hade valt klänning ännu, men skryt med den och den goda maten och dina fina inbjudningar och allt du kan! Vi kan göra om den här tråden till klubben för inbördes beundran :). Det skulle jag behöva när självförtroendet sviktar...

  • E-tuna

    Vi gifter oss på lördagen 17/6...
    ...redan på tisdagen innan åker vi till torpet för att pynta med björk- både inne o ute-samt lägga på spetsdukar, ställa iordning ljusen och förbereda gästboken...
    Tomten måste också ses över...
    Vi åker vidare till lokalen där festen ska vara och ser till att allt finns på plats innan två av våra bästa vänner -som är ett par och även våra koordinatörer, kommer på plats...
    På fredagen åker jag och tjejerna till mina svärföräldrar och gubben åker hem till sin best man...tjejerna, jag och min svägerska gör iordning brudbuketten, corsager o tärnbuketter av vilda blommor...
    Lördag förmiddag spenderas med att göra mig iordning och tjejerna ska också göras iordning...
    Min svägerska kör mig till hästen och tjejerna körs till torpet av farmor o farfar...
    Gästerna från sthlm har blivit "fraktade" till E-Tuna i en partybuss så dom är redan på plats...
    Jag o gubben möts vid hästen och åker då häst o vagn till torpet där vi möts av Bella Notte med fiolstöd.
    Efter vigseln "fraktas" alla i bussen till festlokalen medans vi åker o fotar oss i naturen...Gästerna minglar med fördrink o snittar samt lekar i väntan på att även vi ska komma...
    Vi åker häst o vagn till lokalen och där är allt redan hemlighetsfullt uppdukat av våra koordinatörer...ALLT I VITT O ROSA
    Levande musik varvat med datamusik förgyller sewdan kvällen o natten...
    Medelhavsbuffé blir det till middag och bröllopståta till efterrätt...

  • Bluebride2006

    ha ha.......26 år nu :) fyllde visserligen får en månad sen. Bröllopsnatten ska vi ha i en svit-stuga i närheten av festlokalen, som är på Sundbyholms slott. Maten har vi inte klart än, då de inte har sin sommarmeny än. vi hoppas på att fixa häst och vagn mellan kyrkan och lokalen. Klänningen, skorna, slöja och handskar är klara. Även min ring, ev ska vi minska den med en halv storlek. Jag har skickat iväg alla inbjudningskort, som jag gjort själv. Osa är 1 maj. Killens kläder fixar vi på Dressman, ingen fotograf (till min stora förtvivlan) har ett helsike att bestämma mig för vilken brudbukett jag ska ha, har inga underkläder och inga skor till killen, han har storlek 48 så vi måste till sthlm och en specialaffär där. Mitt färgtema är blå och vit. jag har ca 35 servettringar och placeringskrukor att göra. Något jag har glömt?

  • roffan

    Hur länge har ni varit tillsammans, det undrar jag!!! Själv firar vi fem år i år och vi förlovade oss 5/5 -05. Träffades -01, flyttade ihop -02, fick barn -03 och -04, förlovade oss -05 och gifter oss -06. Vad ska vi nu hitta på?

    E-tuna: Det låter som om du har läget under kontroll! Återkommer med mitt eget program!

  • E-tuna

    Oj, oj, oj!!!
    Själv träffade jag min blivande 1991...Är det inte på tiden att vi gifter oss?

  • Bluebride2006

    vi flyttade ihop 050505. träffades 050311 förlovade oss 050806 gifter oss 060806

    Nu vill killen ha mig en stund, så jag smiter väl. hej så länge

  • roffan

    Det är på tiden! Mina föräldrar gifte sig också när jag var i tonåren. Så länge fick jag vara en oäkting :) :)

Svar på tråden E-tuna!