• drea

    Oups...lite snabb 4

    Så var det dags att skapa en ny tråd, kallad GRÖNA GUBBARS TRÅD! PÅ denna tråd diskuteras allt mellan himmel och jord, och varje fredag har vi fest... och eftersom det är fredag i dag, när denna tråd startas så säger jag välkommen och SKÅL!

  • Svar på tråden Oups...lite snabb 4
  • Gerda

    Good Morning girls!!!

    Cheers

    Blev det nån espressomaskin???

    :):):)

    *jäspar*

  • Hej baberiba

    Inte ännu.....husbandet bara gnällde:[ igår att den tar plats och att den är dyr osv...:o sen efter så sa han: "du gör som du vill" jaha så har man dåligt samvete, schysst av honom...Jag lyssnar på att han vill köpa motorcykel en endurp för 40000:- men inte säger jag att det är onödigt och dyrt osv.....Sa detta till honom...:o

    Funderar fortfarande på Gaggia baby eller den där Classic.....vet inte riktigt skillnaden på dem....:o

    Den här (finns i röd oxå):
    www.espressomania.se/prod_show.php

    Eller:
    www.espressomania.se/prod_show.php

  • Gerda

    Gaggia Classic ær større och tar mer plats :) Men den ær som namnet sæger "klassisk" en som varit med længe och erkænt vældigt bra!

    Baby ær en av deras nyare modell som de tagit fram i vågen av mer kompakta maskiner.

    Tror nog att du blir nøjd med vilket som av dem två :)

  • Gerda

    Det dær med din mans motorcykel - vaddå stor och tar plats? :D

  • Hej baberiba

    Gerda

    Svårt val läser och jämför dessa två...

    Gå in här åt mig och se vad du tycker när du jämför:

    www.espressomania.se/prod_show.php

    Klicka på Jämföra så kryssar du i Baby där och sen klcikar du på jämför sen kan du läsa där och sen gör du lika på Classic och jämför, jag fattar inte vad N/A betyder:o och Frothing adapter och ångarm vad är det?

  • Gerda

    N/A .... fasiken andreas har ju lært mig vad det betyder.... not available??? fast det verkar inte rætt....

    Ångarm - den dær svarta "pipen" som du skummar mjølken med" men har inte båda maskinerna det?

    Baby-modellen har fler delar i plast - vilket sægs vara en nackdel. Baby har en mindre vattentank - men det spelar væl ingen roll - før det ær ændå nytt och færskt vatten som ska anvændas och har ni många gæster så ær det iaf roligt att ha en maskin hur som helst ;)

    Koppværmaren ær en lyxgrej - våran har det och det sægs att det ær bra att værma upp espressokopparna lite innan... Men vi ær inte så ambitiøsa alltid att kopparna værms tillræckligt iaf innan vi brygegr ;)

  • Bluebride2006

    jag e sjuk så det händer inte så mycket har smittat ner m2b oxå nu

  • Hej baberiba

    Ångarm står det på Baby: N/A och på Classic: Rostfritt stål:o

    Classic har passiv koppvärmare och baby har:N/A...:o

    Kan man få både varm o Kall mjölk eller? kan man anv. grädda oxå?

  • Gerda

    Kallmjølken får du nog ta sjælv :) Varmmjølken TROR jag att båda kan fixa - classicen helt klart.

    Våran fixar varmmjølk - samma pip som ångaren.

Svar på tråden Oups...lite snabb 4