• Min-Ah

    kristianstadsbrudar! ny tråd 060224

    KRISTIANSTADSBRUDAR!

    Jaha - då var vår förra tråd avstängd...
    Startar en ny!

    Alla, gamla som nya hälsas hjärtligt Välkomna!

  • Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224
  • Paulinas

    Marie,

    Visst är det ku med påskpynt, har ris lite här och där hemma :)

    Vi ska fira långfredagen med jimmys familj och påskafton med min mamma och några av våra kompisar i Sösdala, ska bli kul! Hinner med lite ledighet och kompisar i påskhelgen också, skönt!

    Så, glad påsk alla!

  • Paulinas

    I tisdags var min pappa hos oss med 5 flaskor "provvin". Ska smaka av i påsk och den 29 april åker vi till Tyskland och handlar, ska bli skoj!

    Kocken har också hört av sig. Menyn ser ut som följande:
    Tilltugg till fördrink: jordgubbar och rosor doppade i vitchoklad
    Förrätt: Fyllda laxrulader med smörbakad dilltoast
    Varmrätt: Fylld fläskfilé med dijonsky, vårprimörer och chiligräddade potatispuckar
    Efterrätt: Vitchokladmousse med rårörda hallon
    Nattamat: korv och bröd

    Vad tycker ni om menyn? Vi tycker att det låter gott!

  • Paulinas

    Det är svårt med mat, vi kör ganska traditionellt, men så har vi ju också ett ganska traditionellt bröllop. Folk gillar ju lax och räkor, fileér och choklad, men man vill ju inte att det ska bli tråkigt för det...

    Priset vi har fått är superbra! Kocken fixar allt (inköp, mm och all tillagning) och för tilltugg, förrätt, varmrätt (inkl. ombjudning), efterrätt och nattamat och musik (DJ) inkl utrustning: 210:-/kuvert.

  • Paulinas

    Tårta och kaffe fixar vi på annat håll och som sagt alkohol från tyskland.

    Vad tycker ni om upplägget?

    Vi ska ringa och snacka med ett par som kocken gjort bröllop till tidigare och höra lite vad de tyckte om maten, hoppas att de är positiva!

  • Magnus brud

    Paulinas

    Gud vad bra det lät. Man blir riktigt sugen på maten och till vilket pris dessutom. Det lät ju jätte billigt. Vi betalar ju 500 kr per kuvert, förvisso inkl. lokal, personal, dekorationer, dukning och dricka, men ändå. Ni har nog gjort ett bra val. Det är ju bra att ni kan kolla med gamla brudpar. Om det nu är samma kock som var till min kusins bröllop, så är han ju jätte duktig. Min kusin heter Susan och hennes man Björn. Det är inte de ni ska ringa till?

    Efternamnet ja. Vi är faktiskt nöjda med denna kombinationen. Så vi hoppas verkligen att den blir godkänd.

    Ni är jätte välkomna när som helst. Magnus jobbar natt hela helgen och mån o tisdag. Men sedan är vi båda hemma i veckan. Det är bara att ringa.

    I helgen ska jag vara hos mamma och pappa. Jag ska börja på inbjudningskorten. Det är mkt lättare att vara där eftersom de har så mkt större och mer i ordning än vad vi har

  • Paulinas

    Vad kul att du ska börja på inbjudningarna, roligt att pyssla även om det tar sin lilla tid.

    Nej, de heter inte Susan och Björn... synd, eftersom du sa att de hade haft god mat :) Men det känns faktiskt himla bra. bitarna börjar falla på plats. Har ett par "stora" grejer kvar, sen är det bara mindre saker, skönt.

    Förstår att det är lättare att "komma till ro" och pyssla hemma hos dina föräldrar. Mysigt att vara där i påsk också ju, särskilt om mange jobbar lite.

    Jimmy skulle ha jobbat hela påsken, men han har sagt upp sig nu och det är osäkert om han behöver jobba helgen (går på dagtid nu). Det hade varit skönt att ha honom hemma.

  • caja

    Paulinas

    Såg att Jimmy sagt upp sig. Har han fått den där andra tjänsten alltså?.. eller? Jätteskoj för honom isf! Kan tänka mig att det är rätt skönt att inte ha en skiftjobbare, jag hade nog inte helelr gillat det i längden.

  • Paulinas

    Jo, han har fått jobbet på Skanska. Jättekul! Bra möjligheter, dagtid och halva resvägen.

  • caja

    Paulinas

    Härligt!! Du får hälsa och gratta honom så mycket! :)

  • caja

    Paulinas, Magnus Brud

    Tänkte bara höra.. har ni fått tag på några bra underkläder till fotningen?

Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224