• Min-Ah

    kristianstadsbrudar! ny tråd 060224

    KRISTIANSTADSBRUDAR!

    Jaha - då var vår förra tråd avstängd...
    Startar en ny!

    Alla, gamla som nya hälsas hjärtligt Välkomna!

  • Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224
  • caja

    Paulinas

    Klänningen ja.. ja du, det är ett stort orosmoment det där, men jag hoppas att det ska ordna sig. Har skickat in nya mått nu och fick mail idag om att jag kommer få en ny klänning innan slutet på månaden, så gag hoppas verkligen det löser sig, den är ju så fin, så jag vill ha en sån! :)

    Svensexan ja, skoj det där. Jag har ocxå fått förfrågning om alla som ska vara med. Jag tog med även mina vänners pojkar. Även om de inte känner varandra så bra så är det ju ett perfekt sätt att lära känna lite fler innan bröllopet. Det har iaf jag tyckt på de möhippor jag varit på där jag i stort sett inte känt någon innan, att festen blev roligare sen.. men det är min tanke det. :)

    Kan tänka mig att det börjar kännas lite nervöst nu, men du ska se att allt kommer gå så bra så!! Och du vet, känner du för att få tankarna på annat håll ett tag så är det bara att säga till så tar vi en fika.

  • Magnus brud

    Svensexa, ja. Det är ngt jag verkligen oroar mig för. Jag har ingen som helst aning om vad de kan göra med Magnus. Litar inte på flera av hans kompisar!

  • Paulinas

    Josse,

    Jag tittade på tyringe kurhotell. På hemsidan ser det onekligen väldigt trevligt ut! Åk dit och titta!

    Jag är inte jätteorolig för svensexan. Visst lär det blir en j*vla fest, men jag litar på de som kommer att anordna. Känns som om de kommer att hitta på mycket kul! Sist någon gifte sig satte de ett bowlingklot kring foten i kedja som han fick ha på sig hela dagen med tjejens namn på (hon är lite bossig), tyckte jag var skitkul :)

    Kanske ska hinta lite om att de inte behöver planera den i bröllopsveckan, men det tror jag inte de gör ändå..

    Vad är du mest orolig för? Att det inte ska bli kul för mange eller för att de ska vara dumma? Eller att tjejer ska vara inblandade?

  • Paulinas

    Caja,

    Vad bra att det verkar som om det kan ordna sig med klänningen. Låter ju jättebra. Vad ar det som gick fel sist, hur du tog dina mått eller?

  • caja

    Paulinas

    Näe, det var inte direkt måtten det var fel på, utan kroppsformen ;) men men.. skickat bilder till dem och utökat vissa måt, så håller tummarna. Blir den för stor och lång nu så hoppas jag iaf att man kan hitta en bra sömmerska här som kan hjälpa till med det om inte min mor kan förstås..

    Glömde fråga förut, vart hittade du underkläderna?

  • Paulinas

    På twilfit. En bra axelbandslös bh med spets runt omkring men med vanlig kupa. Ett par fina trosor med mycket spets och en stumpehållare (som jag får se om jag använder, beror på om det syns under klänningen och på vilka strumpor jag ska ha) Gav totalt ca 550:-. Känns super!

  • Eruraina

    Börllopsplanerna ligger lite på is just nu... känner det är inte så mycket jag kan göra nu.. på fredag är det exakt 1år kvar tills vi gifeter oss...pirrigt, för då kan man räkna dagar! =)

    kyrkan och lokalen är redan bokad. har mailat lite fotografer och väntar på svar och brev från dem så vi sedan kan bestämma vilken vi vill ha.

  • dahlis

    Vårt bröllopsplanerande ligger på is just nu. Har fortfarande köket att tänka på, som faktist är ett kök nu med rinnande vatten

    Har kollat upp vigselförrättare men det behövs inte bokas förrän i början av augusti. Så nu är det mest att börja göra inbjudningskorten, fastän gästlistan inte är riktigt klar ännu.

  • Eruraina

    dahlis

    hoppas det går bra med renoveringen av köket.

    Nästa vecka gå oxå bra för min del. Denna är ju nästan slut nu.. springer så fort.

  • Paulinas

    Dahlis,

    Ja, det här med gästlista är inte så lätt! Vi bestämde oss för de sista typ två dagar innan vi skickade korten. De flesta på gästlistan är ju givna, men sen finns det alltid några par som är lite "på gränsen"...

Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224