• Min-Ah

    kristianstadsbrudar! ny tråd 060224

    KRISTIANSTADSBRUDAR!

    Jaha - då var vår förra tråd avstängd...
    Startar en ny!

    Alla, gamla som nya hälsas hjärtligt Välkomna!

  • Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224
  • P+T

    Vad kul med en tollarpare. =) har bott där nästan hela mitt liv, rättare sagt 18 av mina 24 år. Mina föräldrar och bröder bor fortfarnade kvar så jag är i Tollarp ganska ofta.
    Festen hemma på gården...var finns den? Låter mysigt.
    Min sambos föräldrar har en gård utanför Vinslöv som vi ska flytta till sen, när den tiden kommer. =)

  • Eruraina

    Gumsigos :

    Jaaa, det gör ju det... om jag hade använt min hjärna någon gång så hade det underlättat lite *skrattar*

    C4 verkar ha ett bra erbjudande om bröllopsnatt.... nu när jag är med på noterna! =)

  • Gumsigos

    Jag fick min ebayklänning igår!! Så glad o den passade, Hmm det va INTE brudklänningen, den får vänta :D

    Nä det va en vinröd vacker sak... o så fick ja en kavaj me byxa. Kavajen satt som gjuten :)

  • Paulinas

    Gumsigos, vad kul att du fått dina grejer!! Då blir det kanske den vinröda ikväll!?!

    Ses på bussen!

    kram

  • Gumsigos

    Ja trodde faktiskt inte att de kommit för Postis brukar skriva en lapp om att hon satt paket o när ja va i sadelkammaren för o leta grejor så stod där plötsligt två paket :D:D

    Jag hoppar på ca 11.45, ska börja packa grejorna, tar med mig alla tre klänningarna så får vi se vilken det blir, men både Klas o ja gillar den röda :) o så har ja ju redan handskar till den.

  • Magnus brud

    Kan någon hjälpa oss!! Jag och Magnus har sedan en tid tillbaka bestämt oss för att inte ta något av våra nuvarande efternamn till vårt gemensamma när vi gifter oss, av flera anledningar. Jag tycker väldigt mycket om mitt eget, mycket för att det kommer från min farmor som betyder väldigt mycket för mig och nu är hon död. Så det känns som om man skulle hedra henne genom att ta det. Dessutom har vi mycket större samhörighet med min familj. Men det kan vi inte, eftersom det skulle såra Magnus pappa väldigt mycket, han är väldigt väldigt känslig av sig.

    Jag vill inte ta Magnus efternamn eftersom det kommer från Magnus pappa som jag inte alls går ihop med. Han har gjort oss besvikna väldigt ofta, inte kanske med vilje, men han är manodepressiv. Inget han kan hjälpa, men saker sårar oavsett anledning. Om jag tar deras efternamn känns det som om vi blir en större del av deras familj. Jag vet att det låter löjligt, och säkert svårt för er att förstå, men det känns så.

    Så, då skulle vi bilda vårt egna efternamn. Sjöstrand + Hagberg blev Strandenberg. Det var vi jätte nöjda med. Men nu har vi fått avslag. Vi får inte heta det eftersom det finns någon i Sverige som heter Strandeberg. De var tydligen för lika.

    Efter denna långa historia. Är det någon som har en bra kombination av våra efternamn Sjöstrand + Hagberg?

    Paulinas- Din systers efternamn blev ju jätte fint, du kanske är duktig på det här.

  • Min-Ah

    Magnus brud!

    Oj, oj! Inte lätt med fäder som är "känsliga" av sig! Så tråkigt att Magnus far inte har förståelse för vad ni vill heta!
    Jag förstår att det inte skulle kännas bra för dig att ta Magnus efternamn när det är som det är mellan hans far och dig.

    Synd att ni inte fick välja Strandenberg! Är ju jättefint!

    Men kanske något av dessa...?

    Hagsjö
    Hagensjö
    Hagstrand
    Hagenstrand
    Sjöberg
    Bergsjö
    Bergensjö
    Bergstrand
    Bergenstrand
    Strandsjö
    Strandensjö

Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224