• Min-Ah

    kristianstadsbrudar! ny tråd 060224

    KRISTIANSTADSBRUDAR!

    Jaha - då var vår förra tråd avstängd...
    Startar en ny!

    Alla, gamla som nya hälsas hjärtligt Välkomna!

  • Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224
  • Min-Ah

    Marie (Inte min tur än)!

    Jag hänger nog inte riktigt med i "svängarna" med din lägenhet...
    Vad är på gång? Inflyttning hos Ingmar?

  • Min-Ah

    Kommande vecka (vecka 13) har Musikskolan i Östra Göinge sin årliga "Instrument-demo-vecka".

    Skall bli kul att göra den lilla "turnén" runt om på skolorna! Vi brukar göra en liten "föreställning" som vi visar upp för åk. 2-3 på morgnarna/förmiddagarna.
    Sedan på kvällarna har vi så att barnen får komma och prova på instrumenten ute på några av kommunens skolor.

    Får lov att bo i Broby hos min arbetskamrat, Karin.
    Skönt att slippa åka mellan Rinkaby och Östra Göinge och behöva gå upp jättetidigt varje morgon!
    Skulle ju även bli alldeles för dyrt med all bensin...

    Har man tur så kanske man hamnar på någon bild i tidningen, hihihi!!
    Kristianstadsbladet brukar ju göra något reportage...

  • Amy1

    Hej på er!
    Det var ett tag sedan jag var här inne, har haft tentavecka nu så då har man inte hunnit mycket annat.

    Men idag har min blivande varit på MB och provat ut kläder! Åh, vad fantastiskt stilig han var! Kan tänka mig honom i de kläderna, solbränd och vrålsnygg - min man Nästa vecka ska vi dit och prova kläder på våra små troll, men det ska inte vara så svårt. Oliver får ha likadana kläder som T och Lova får ha en liten prinsessklänning, som sin mamma Åh, jag känner mig så nöjd med kläderna - det kommer bli helt perfekt med allt! Färgerna stämmer överens både med kläderna och färgtemat till festen.

    Har en fråga, eller två! Brudbukett? Kan ni tipsa om någon billig blomsteraffär? Vad kostar en brudbukett egentligen?

    Bröllopstårta? Pris och tips?

  • Gumsigos

    Amy Kul att se dig här inne igen! Tårtan går på 25.-/biten på Fantasi/Darins och ca 32.-/biten på Duvanders. Båda e lika bra o göra goa tårtor.

    När ja kollat buketter har de kostat ca 1000-1200kr.

  • Marie (Inte min tur än)

    Min-Ah

    Nej inflyttning till Ingmar får vänta. Jag vet inte riktigt än vart jag hamnar men som det lutar nu så blir det östra Göinge.

    Gumsigos

    Vi kan träffas allihop vid resecentrum. Det ska bli jättetrevligt. :)

  • Amy1

    Tack Gumsigos!

    Har ni inte sett det, så vill jag tipsa om att Solhaga har bröllopstema i helgen! Var där idag och blev glatt överraskad! En bukett i min smak, med rosor lite grönt och pärlor gick på under 400 kr!

  • Gumsigos

    Va säger du??? Inte mer?? E det en stor eller liten bukett??

  • Eruraina

    dahlis :

    skönt att det är mer än jag som är ny här uppe i trakten. Det blir lite ensamt ibland faktikst... lite tråkigt...=(
    hur kommer det sig ni flyttade till Hässleholm?

  • Eruraina

    Min -Ah

    oh nu missade jag ju och gå in och kolla här inne. Annars hade jag ju sett att det skulle varit träff den 24/3...

    Hoppas det blir en ny träff snart igen då... och det skall jag inte missa...får sätta upp en stor lapp på datan så jag kommer ihåg att logga in här.. =)

  • Amy1

    Gumsigos
    Ingen stor bukett, men heller ingen fjuttig. Helt lagom stor enligt mig! Åk dit och kolla!

Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224