• Princessdiamond

    Göteborg (med omnejd) 2006 #3

    Hej alla brudar..
    någong gång under dagen bör de stänga den andra tråden.. så jag gjorde en ny igen :)

    välkommen till
    Göteborg (med omnejd) 2006 #3

    :D

  • Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3
  • ninni7805

    såg att jag va eftersökt... tittar in en snabbis.. jobbar hur mkt som helst nu o när jag inte jobbar så fixar vi med bröllopet och en massa annat som har dykt upp.. men planerna går mkt mkt snabbt framåt och vi börjar få ordning på allt som ska va klart snart..

    skulle behöva lite tips från ngn pysselkunnig person här inne: jag vill ha ett pannsmycke men vill inte skicka efter ett utan antingen göra ett själv eller fixa ett från gbg.. ngn som har en aning om hur man gör eller vart man kan få tag på ett????? har letat men inte hittat ngt bra ställe att få hjälp så nu litar jag på att ni slår era kloka huvuden ihop och tänker ut ngt bra :) ;)

  • yrvädret

    ninni

    Jag såg att Pärlehuset har öppnat här i Göteborg www.perlehuset.no/ Där kan man köpa pärlor och smycketillbehör.

    Panduro har ju endel, men inte alls så mycket.

  • ninni7805

    yrvädret:
    tack för tipset om pärlhuset!!ska absolut gå dit o kolla!!! men nu är inte problemet själva stenarna/pärlorna utan själva tråden eller hur man nu förklara det hela... den måste ju va relativt stel för att kunna hålla men ändå så måste den ju vara mjuk så man kan forma den.. ngt bra förslag på vad man kan använda??

  • yrvädret

    En tjockare form av ståltråd eller mässingstråd, skulle nog vara något. Det finns på panduro vet jag, liksom ett ståldiadem att fästa tråd och pärlor på. Tyvärr har jag inte kollat upp det så nogrannt, men jag har lagt märke till det under de otal gånger jag varit därinne

  • ninni7805

    tack för tipset :)
    får ta mig en tur dit snarast.. då tiden börjar rinna iväg o det inte finns många lediga studer att pula med det här på..

  • yrvädret

    Hehe, mycket jobb eller? Den här veckan var min första jobbvecka efter ett tvåveckors juluppehåll. Det känns lyxigt
    Har hunnit jobba en heldel med bröllopet, ska sätta igång med inbjudningarna på riktigt hade jag tänkt - men jag drar ut på det hela tiden. På något sätt känns det så definitivt när de väl är utskickade - precis som att nu har vi verkligen inte så mycket tid kvar att planera... Snart är det över liksom. Vill ju njuta av varenda sekund

    Fast jag köpte mina brudskor idag *se ovan

  • ninni7805

    jag såg dom :) snygga!!!

    mmm det har blivit mkt jobb nu det sista o kommer bli ännu mer nu framöver.. jobbar ju på 2 jobb nu så det är svårt att försöka balansera det bra....... man vill ju jobba mkt hos båda (det ena är ju fast o det andra är timmar) men det går ju tyvärr inte.. men men ett tag till går det att jobba häcekn av sig för pengarnas skull ;)

  • Princessdiamond

    det råkar inte va någon här inne som har filmen "I know my first name is Steven"???
    har hittat den på ebay å ska defenitivt köpa den.. har letat sååååå länge!
    men kom på att jag ju alltid kan fråga här först ;)

  • yrvädret

    Jag fattar inte att du orkar! För min del räcker det med 1 jobb, och knappt det klarar jag av pågrund av min j-kla migrän. (Min huvud är lite knäppt och kan knäppa på migränen med en switch - fruktansvärt frustrerande eftersom migränen kommer så plötsligt)

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3