• veronica&john

Juni brud 2005(ny tråd)

Fick starta en ny tråd då våran gammla va avstängd för svar...

Depecha.
    Har provar drömklänningen... Den va så vacker!!!!!
    Men jag lägger inte 10000kr på en klännning, så nu ska jag ta ditt råd o gå ner till en sömmerska o kolla vad hon tar för en liknande klännning.
    Sen blev jag lite off för hon i butiken va så himmla puschig, jag fick knappt prova klänningen förren hon sa att hon skulle packa ner den åt mig!!

Igår köpte jag ett jättefint blått linne tyg som jag ska sy servetter av..

Hur går det för er..
    Prinsessan var är du???

• Svar på tråden Juni brud 2005(ny tråd)
  • bröllopsdags

Vi gifter oss 4 juni och ett antal mil hemifrån. Nästan inga bor där uppe så vi vill vara ute i god tid. Boendet vi har preliminärbokat till gästerna håller rummen till 2 maj. Slutet av mars, början av april, är det för tidigt??
    Ni då?

• veronica&john

tycker inte det är för tidigt, mamma frågade idag när vi skulle skicka våra och jag har inte riktigt tänkt på det, men i mitten på mars tror jag, och osa i mitten på maj.. Tycker det är svårt att veta ,men men huvudsaken är ju att de blir skickade. Hellre för tidigt än för sent

• veronica&john

hej alla junibrudar...
    Nu har jag nog tagit mig vatten över huvudet..

Jag har fått den ideén att istället för det traditionella brudvalsen ska vi träna in dansen till I´ve had the time of my life.. Ni vet slutdansen i Dirty Dancing!!!
    O min m2b tyckte det va jättekul, så nu har jag kollat på den scenen i filmen o en sak kan jag säga det ser ju inte enkelt ut, men riktigt tufft o sexigt...
    Så nu ska det tränas, tur att det är 6mån kvar..
    Vad tycker ni om det här upptåget, tror ni att vi klarar det :)
    Kan ju tillägga att vi inte direkt är några stjärndansare... :)

• bröllopsdags

Låter som en superkul idé tycker jag! Klart att ni klarar det, öva , öva, öva...
    Jag har förmånga att själv föra när vi dansar, så för vår det är det nog bara att öva på "den gamla vanliga"
    Det känns som att det kommer ta 6 månader bara för mig att lära mig att bli förd...

• bröllopsdags

Trevlig helg förresten! Idag är det FREDAG!

• veronica&john

trevlig helg till er me.... :)

• electra73

Vilken cool idé till "bröllopsvals"!

• veronica&john

ja ska bli kul, får se om det funkar..
    Tänkte ha texten(typ kareoke) på storbild så alla som vill kan sjunga me.. Det är ju killarns som sjunger en viss del o vise versa

• Sandflickan

Veronica&John
    Nu vet jag ju inte vad du ska ha för klänningen, men kan inte en traditionell (läs lång) brudklänning vara lite svår att köra den dansen i?

Lät kul annars...

• veronica&john

Sandflicka...

Jo vi har allt funderat på det där, men vi ska ialla fall testa, kan ju inte direkt göra några hopp eller så man man kanske kan göra om den lite så det passar mig i min långklänning:)
    Jag lovar att ni alla ska få veta hur det går..

• Nikita14

Usch vad mkt det är att ordna...tycker att så fort vi blir färdig med en sak så dyker 8 nya saker upp...

Men nu är kyrkan klar, festlokalen, bokat tårta, beställt tyg till min och näbbarnas klänningar...Min M2B har provat ut Jacketten...

Börkat kolla priserna på blommor...

Ska göra inbjudningskorten (ska ge dom i julklapp)

Hur långt har ni hunnit??

Från vilken sälgare på E-bay har ni handlat korsetter(torseletter)??

• veronica&john

Hallå ni alla..

Vad händer med alla inlägg som vi var så duktiga med förrut??
    Jag håller på med mina inbjudningskort o syr servetter för fullt(tråkigt.
    Vi har bestämt dukning o nu puschar jag för bröllopsresan..
    Prinsessa var är du??
    Lite info om hur ni ligger till hade varit roligt..
    Veronica

• Prinsessa

veronica&john:

Här är jag har legat lite lågt ett tag nu, men har börjat på svarvat i start gropen igen..

• Prinsessa

veronica&john:

När tänker du skicka dina inbjudningskort?

• Nikita14

Vi har skickat alla inbjudningskorten...Gjort klart festprogramen, börjat med vigselprogramen...Bestämt maten...Ska beställa blommorna...Försöker hitta en frissa som är öppen midsommarafton... Ska börja sy näbbklänningarna... Vi ska beställa ringarna till i april... Ska träffa fotografen och tårttjejen...

• Emlu

Idag har vi inhandlat papper och dyl. till våra inbjudningar, vi har tänkt skicka ut dem i mitten av februari. Är det någon som har förslag på ett fint typsnitt man kan ladda ner där även ÅÄÖ går att använda?
    Vad sägs om en träff i Sthlm med ett gäng junibrudar?

Svar på tråden Juni brud 2005(ny tråd)