• Mattias blomma

Julibrudar i Norrbotten, var är ni??

Jag sitter här och frågara mig om norrbottens brudpar emigrerat till sydligare breddgrader eller om det bara är så att det bara är jag som ska gifta mig till sommaren?

Jag gifter mig den 30 juli 2005

• Svar på tråden Julibrudar i Norrbotten, var är ni??
  • Cissan

Ja vi gifter oss i Hortlax kyrka....Gifter ni er i kyrkan?

• sackston

Vi gifter oss den 30 juli i kalix...

• Sommar05

Vi ska oxå gifta oss i Hortlax kyrka.
    Har ni bokat festlokal??
    Lite svårt att ordna allt när man inte bor i Piteå längre.

• Cissan

Sommar 05: Då är det ni som bokat klockan 15.00 precis den tiden som vi ville ha , men vi har tagit klockan 16.00 istället. Jag tycker också att det är lite svårt att planera allt eftersom vi bor i Umeå just nu.
    Vi har bokat festlokal det blir EFS storstrand som ligger i Öjebyn. Det blir inte så stort bröllop (ca 50 st) så det passade oss perfekt. Har ni bokat festlokal?

• Sommar05

Komiskt vi bor oxå i Umeå.
    Vi ska inte heller ha så stort bröllop eller rättare sagt lagomt stort tycker vi ca. 60 gäster. Japp vi har bokat tiden 15,00.
    Varför valde ni Hortlax kyrka. För mig är det den enda k:an jag vill gifta mig i min lilla prinsess dröm. Hade ni svårt att välja fest likal??

• Sommar05

Ja vi har bokat fest loka glömde skriva det vi har bokat Storfors Folketshus

• Cissan

Ja verkligen komiskt!

Jag tycker också att det är perfekt med 50-60 gäster, då kanske man hinner prata med alla så att det känner sig välkomna (kanske en önskedrömm att hinna prata med alla, med det är i alla fall större chans än om det är 150st).

Mina syskon har gift sig i Hortlax kyrka och min mamma jobbar som diakon där så det kändes väldigt naturligt att välja den kyrkan. Sen tycker jag att den är otroligt vacker både ute och inne.
    Storfort folketshus var ju ett perfekt ställe!! Nära också....Jag tyckte att det var svårt att välja lokal, men eftersom jag jobbat på storstrand flera somrar så kändes det som ett bra ställe, sen är det ju JÄTTE vackert där!!
    Hör gärna av dig om ni hittar någon bra biltransport om du kan tipsa om

• sackston

I dag har jag hämtat min klänning- den är såååå fin! Helt perfekt, enkel stilren men den har ändå DET. Nu känns det som att jag är en blivande brud

• Cissan

Oj vad kul!!

Har du någon bild på den?

Jag har beställt en klänning på e-bay och ser verkligen fram emot att få hem den!! Jag längtar gärnet, men är så nervös att den inte ska passa....

• sackston

Nej jag har tyvärr inte det, hade tills för några dagar sedan då vi fick rackel med datorn och allt sparat försvann. Jag var också jättenervös innan jag fick den, tänkte att jag tagit fel stl eller att den skulle visa sig vara jätteful. Många tankar har det varit men nu blev det ju helt tvärtom. Tack och lov! Hoppas att du blir lika nöjd med din.

• Mysfraggeln

Jag ska oxå gifta mig till sommaren. Vi bor i Göteborg men ska gifta oss och ha festen i Meldersteins herrgård utanför Luleå på midsommarafton 2005.

• Mattias blomma

Jag gifter mig i Älvsby kyrka... Nervöst när jag tänker på det...

• Mattias blomma

Vi har kommit upp i 80 pers nu. Jag tror inte alla kommer men ... många blir det. Från början trodde jag att vi skulle endast bli ca 50 pers..

• Bambi on Ice

Är också en julibrud i Luleå!
    Spännande....

• Mattias blomma

Bambi on Ice

Hur går det med planeringen?

Vart ska ni ta korten?

Svar på tråden Julibrudar i Norrbotten, var är ni??