• josali

Nyårsafton - 04

Hur går planeringen? Har ni allt under kontroll, eller...? Berätta! Hur ska ni vara klädda? Vilka blommor? Musiken? Festen? Allt!!!

• Svar på tråden Nyårsafton - 04
  • fruRT

I går fick jag ett mail från en kompis. Hon skall vara bortrest i sex veckor och hon kommer hem precis innan vårt bröllop. Och nu hade hon åkt... Herregud, så nära bröllopet kom plötsligt! *nojig*

• Nu börjar det pirra

Idag pratade jag med prästen. Kändes väldigt skönt. Vi skall träffas redan nästa fredag. Eftersom att det är helger och lite mer speciellt i december så tror jag nog att även prästerna tycker att det är skönt att få gå igenom i god tid.Så >Sara74 ta kontakt med prästen. Så får du julefrid till julen iallafall.
    Julbrud: tack för tipset skall genast gå in o kolla deras hemsida.

• Nu börjar det pirra

Måste även fråga er...
    Har era vänner hippat er än? Jag är jätte nervös för mina vänner har planerat att ha möhippa för mig nästa onsdag. Om ni blivit hippad berätta gärna hur det gick*kram*

• sara74

då får jag ta och ringa prästen.

Nej, jag har inte blivit hippad än, är lite osäker på om jag blir det oxå. Jag har ingen tärna och har faktiskt ingen aning om vem som kan hålla i det. Min syster kommer hit på besök nästa helg, man får kanske ge henne en liten fin vink. Lite trist om man inte blir det.

• Nu börjar det pirra

Sara74
    Det behöver inte vara tärnan som fixar möhippa. I mitt fall var den inte min tärna som tog tag i det hela utan vår toastmadam och en annan nära vän. Du kan ju som du säger ge din syster en vink och säga att du har varit inne här och läst om hur alla brudar blir hippade så kanske hon börjar tänka ut nått själv*kram*

• Nyårsbruttan

OJOJOJ!!!! Vad det har rasslat till med inlägg och svar. Jag blir helt varm när jag läser allas åsikter och tankar, det börjar verkligen bli nära nu.

JAG HAR HITTAT MINA VITA STÖVLAR! Blev så glad! Var i Västerås och sprang på stan med en tjejkompis, hon fick följa med som barnvakt till min lilla dotter. Provade hur många stövlar som helst och sen hittade jag ett par som är så sköna att jag inte kommer känna av dem på hela kvällen.

Vi ska bestämma mat imorgon! Tror vi ska ha något vilt till varmrätt men vi är inte helt säkra. Ska höra med köket vad de kan åstadkomma.

Hippas är jag också! I lördags kom hela kompisgänget och hämtade mig. De var väldigt snälla. Fick spela in en låt av Lena Ph, blev sminkad på Makeup store plus att jag fick lite produkter, fick en massa cider och vin och så fick jag svara på frågor om mina "gamla kärlekar" och sen åt vi middag på en libanesisk restaurang vid Norrmalmstorg och där fick jag dansa magdans inför alla. Det var nog det taskigaste!

• Nyårsbruttan

Förresten.... var bor alla ni som ska gifta sig på nyårsafton?

Bara nyfiken.....
    Själv bor vi i Enköping.

• Sacha

Hej alll

Vi ska oxå gifta oss till nyår:) . vi bor i Växjö men bröllopet kommer vara i Norrland i Övertorneå.Vi har nog hunnit med det mesta i planeringen, fast jag måste medge att det inte är lätt att planera ett bröllop på distans.

Jag har inte blivit hippad än, vet inte om jag kommer bli det heller eftersom mina vänner är utspridda i Svergie och utomlands. Får vara glad att så många kommer till nyår i stället;)

• sara74

Jag bor i Säffle, kommer ursprungligen från Södertälje och har hela min familj kvar där. Har inte så många som kan hjälpa till med planering o dyl. Lite tråkigt faktiskt. Men mamma kommer iaf 3 dagar innan och hjälper till och lagar maten och dekorera lokalen.
    Syrrans tös ska vara brudnäbb och henne köpte jag en klänning till på Ebay och den är inte provad än. Hoppas verkligen att hon kan ha den!!!

Kramar

• fruRT

Vi bor i Hjo, och här skall bröllopet vara också.

Nej, jag har inte blivit hippad heller, och jag känner mig faktiskt lite stressad över det. För det är ont om lediga stunder fram till nyår utan att råka ut för överraskningar. Men samtidigt så skulle jag inte vilja bli utan hippa heller, så jag ser fram emot en dag med alla mina tjejer!

• sara74

Hej tjejer!

Har haft lite småpanik de sista dagarna. Tiden går alldeles för fort! Ringde och bokade in möte med prästen, fick inte tid förrän 15/12, bara 2 veckor innan. Pratade även med kantorn och fick då reda på att hon inte klarade av att kompa vår solist, så jag har jagat en sådan de sista dagarna. Lyckades till slut få tag på en annan kantor som kunde kompa, men hon har en gudstjänst i en annan kyrka kl 15 (vi gifter oss kl 14). Hon trodde hon kunde hinna, hoppas bara att det inte är snöoväder...

Jag köpte ju min klänning via nätet och har provat den flera gånger, men inte tänkt på att den är alldeles för lång! Var tvungen att få tag på en sömmerska och det var inte så lätt. Bättre blev det inte av att nederkanten har pärlbroderier så hon var tvungen att ta av den i livet. Inte det allra lättaste tydligen. Men till slut fick jag alltså tag på en och hon verkar duktig, hoppas att det blir bra!

Sen har jag även kommit på att jag jobbar varenda helg fram till jul, när ska det finnas tid till svensexa och möhippa?? Vi har 2 st småbarn så någon måste ju vara hemma.

Detta blev långt, men jag var bara tvungen att skriva av mig lite.

• Nyårsbruttan

Jag förstår att det börjar kännas stressigt! Det där med möhippa tror jag löser sig även om du jobbar mycket. Vänner brukar ha en förmåga att lösa det mesta om de bara vill!
    Jag var uppbokad på annat håll på min hippa men det löste sig ändå för de som ordnade allt hade ju så klart pratat med alla inblandade.

Vi ska inte heller träffa vår präst förrän i december, närmare bestämt 2 dagar innan er! De är ju så vana vid denna typ av tillställning så det känner jag mig rätt lugn över. När vi döpte vår dotter så hade prästen många förslag på hur man kunde göra på olika sätt så jag hoppas att samma gäller för bröllopet!

Ta dig tid att andas ut och tänka på något annat också ibland. Jag känner ibland att nu måste jag släppa bröllopet för en kväll eller dag, det blir för mycket och jag börjar hitta problem som inte finns och som sannolikenheten är VÄLDIGT liten att det överhuvudtaget kommer inträffa. Har ni något värdpar/toastmaster som ni kan delgera saker till?

Vi har ett värdpar och ett toastmaster-par som kommer hjälpa oss med en mängd småsaker och en hel del stora saker, fixa förrätten som skall göras hemma dagen innan, ta emot långväga gäster och visa dem rätt, tända maschaller, hålla kontakten med köket när vi bestämt maten osv. Har ni möjlighet att göra så, så ta den möjligheten. Det finns annat som vi kan oroa oss för dagarna innan ändå.... eller vad tror du!?

Oj, vad långt det blev! Jaja, ibland har man mycket att tillägga!!

Ha det bra alla nyårsbrudar! Vad tror ni, blir det en vit nyårsafton???

• sara74

Nyårsbruttan

Vi har varken värdpar eller toastmaster, utan det blir ett ganska informellt bröllop. Men jag får nog begära in lite förstärkningar från släktingar och vänner. Det är ju en massa saker som ska fixas på dagen"D" och då sitter ju en annan hos frisören och sedan är det ju fotograferingen oxå.

Du har rätt, man måste nog försöka slappna av lite, det blir som det blir ändå.

Jag hoppas verkligen på ett vitt nyår. De senaste dagarna har det ju varit -5 och strålande sol, tänk om det kunde bli så!!

• Nyårsbruttan

Självklart kan ni ta hjälp av släkt och vänner. Jag lovar, du kommer bli förvånad över hur mycket folk vill hjälpa till. Alla vill hjälpa till för att er dag ska bli så bra som möjligt, glöm inte det!

Hur många gäster kommer ni ha?

Jag blir helt nervös när jag tänker på att det bara är en månad kvar snart. Herregud, vart tog tiden vägen???

Såg i en annan tråd att du kommer ha vinrött och guld i dukning. Det lät superfint!!!! Varmt och glittrigt!

• fruRT

Jag tror på en vit nyårsafton!

• sara74

nyårsbruttan:

Vi kommer ha 45 vuxna och 10 barn.
    jag har köpt på mig en massa vinröda och guldiga saker till dekorationer så jag har nog alldeles för mycket, men det är ju så svårt att veta hur mycket som går åt och vilket som passar ihop.

Var till bagaren idag och beställde klart tårtan. Den kommer ha vit marsipan med vinröda rosor och så skulle han försöka hitta något som var guldigt. Inuti blir det nog en vanlig operatårta.

Hur många gäster har ni??

• Nyårsbruttan

Oj oj oj.... så var vi inne i december! Nu kan man börja räkna dagar!

Roligt att höra att fler håller tummarna för en vit nyårsafton!!!!

Vi kommer ha ca 70 gäster. Några är lite osäkra kort ännu. Sen är det ca 10 barn också, inkl. vårt eget.

Vi har valt meny, köpt ringar, min klänning är klar för hämtning och så har vi bokat fotograf. Något sent men hon var ledig så det gick bra!

Jag har en strukturerad blivande man som gärna planerar och skriver listor så hans uppgift är att se till att vi har allt under kontroll och att alla vet vad dom ska göra på dagen D. Rätt så skönt även om jag kan bli lite stressad på hans "mani"!

Det som är kvar nu är underkläder till mig och beställa tårta sen tror jag, obs TROR, att vi är klara med de stora projekten. Sen ska ju alla smådetaljer fixas också!!!! Skriva placeringskort, dekorera bord, göra festprogram, osv.

• sara74

Nyårsbruttan:
    Vad kul att du har en strukturerad M2b. Jag har iaf fått iväg min och prova ut en frack och sen så ska han fixa musiken. Det är allt!!

I söndags var vi in och lämnade in ringarna för gravering och där jobbar en gammal klasskompis till min m2b och hon frågar om det inte är mycket att fixa. Nejdå, inte värst mycket, säger då min m2b. Det är tur att han inte skulle fixa något mer för då hade det inte blivit något bröllop de närmsta åren.

Är det killar i ett nötskal eller???

Svar på tråden Nyårsafton - 04