Nyårsafton - 04
Hur går planeringen? Har ni allt under kontroll, eller...? Berätta! Hur ska ni vara klädda? Vilka blommor? Musiken? Festen? Allt!!!
Hur går planeringen? Har ni allt under kontroll, eller...? Berätta! Hur ska ni vara klädda? Vilka blommor? Musiken? Festen? Allt!!!
Hej!
Det är himla mycket att stå i. Klänning, ring, brudnäbbsklänning och näbbsmoking är fixade. Blommor och tårta beställda. Lokal och kyrka bokade och jag har börjat förbereda frisyren.
Jag ska försöka sätta ihop ett sånghäfte och bordsplaceringen är ett ämne för sig. Att det ska vara så svårt!!
Musiken är det enda (tror jag) som inte jag håller i utan det gör den blivande.
Sångerska till kyrkan är bokad, men jag har fortfarande inte kommit på vad hon ska sjunga. Några förslag??
Hur långt har du kommit?
Hej hopp!
Vad glad jag blir!!!! Äntligen någon som ska gifta sig på nyårsafton i år!
Jag har klänning, hår och blommor klart. Vet inte om jag ska ha slöja eller ej, kanske borde bestämma mig snart eller!? Lokal är bokad sen länge och likaså kyrka. Vi håller på att bestämma meny och det är inte det lättaste. Vad ska ni bjuda på?
Det känns som om vi gjort en hel del men samtidigt börjar jag känna mig lite stressad nu när det snart bara är veckor kvar.
Sara, vi har också problem med sången. Har dock två proffs i vänkretsen som fått fullt förtroende. Får se vad de kommer fram till! Det var skönt att lämna över detta till någon annan.
Vilket nyår vi ska ha tjejer! Tänk vilken fest det kommer bli. Kommer ni ha fyrverkerier på 12-slaget?
Från början skulle vi ha brickor med olika kötträtter och potatis sallad, men efter mycket om och men så har jag bestämt mig för att laga all maten själv. Jag ska göra snittar till mingelmat när vi kommer tillbaka från kyrkan och sedan blir det rostbiff och potatisgratäng och en grönsallad. Ingen efterrätt utan bara kaffe och tårta.
Sedan har jag tänkt att ha korv med bröd framåt natten för det blir en lång dag.
Självklar blir det fyrverkerier samt att alla får lite champagne att skåla in det nya året med.
finns det någon bättre dag att gifta sig på??!
Hej!
Vi gifter oss också på nyår!
Skillnaden mellan vår planering och er andras, verkar vara den att vår vigsel är på tolvslaget... Så middagen blir innan och paaartyt efter!
Annars är väl det mesta under kontroll - just nu är innehållet i sånghäftet mitt lilla bryderi...
Lycka till - allihop!
Vi ska ha festen hemma hos oss - ca 60 pers! Tänkte bjuda på varm choklad m punch som välkomstdrink, men nu har vi kommit på att det blir v ä l d i g t trångt när alla bord är dukade. Var ska folk ta vägen innan maten??? Hjälp! Tyckte vi hade tänkt på allt...
Fyrverkeri + champagne kl 24.00 blir det + nattamat.
Ska ni gifta er i kyrkan på tolvslaget?
Ja, vi gifter oss i kyrkan på tolvslaget. Krogen och kyrkan ligger nära varandra, så hela följet promenerar fram och tillbaka. Håll tummarna för uppehåll!
Fru RT, hur i hela världen fick du kyrkan (& prästen ) att gå med på det? Är du en ättling till Luther i rätt nedstigande led, eller vad?
Verkar jättemysigt och speciellt, men vi fick knappt gifta oss alls på nyårsafton, det var alldeles för jobbigt (för dem)...
/H
Gud vad mysigt att gifta sig på tolvslaget!
Själva gifter vi oss kl 14 för att jag fyller 30 1 vecka innan jul och kommer även ha 30-årskalas senare på kvällen.
Detta för att budgeten inte var tillräckligt stor för att bjuda "alla" på mat och dryck. Vi har ca 45 vuxna och 10 barn till middagen och senare kommer det ca 20 till. Då är det mer öppet hus.
Dock bjuder vi alla på "nattamat" och skumpa att skåla in det nya året med.
heffaklumpen - vi flörtade hejdlöst med dem...
Nej, men däremot har vi både "egen" präst och "egen" organist. Så det löste ganska mycket. Annars var tjejen på pastorsexpeditionen lite orolig för hur hon skulle kunna övertala kyrkoherden...
Så, nej, vad jag vet är vi inte släkt med Luther....
Vilken underbar idé att gifta sig på tolvslaget! Låter helfestligt!
Själv har vi en "vanlig" vigsel i kyrkar kl 15. Jag håller tummarna för att det inte hinner bli becksvart ute innan vi är ute ur kyrkar igen. Vill ju ha några bilder tagna utanför kyrkan!!!
Vi kommer också laga lite mat själva men inte allt. Förrätt och efterrätt har vi bestämt oss för att göra själv, resten fixar kökspersonalen i festlokalen.
Jag har också börjat med festprogrammet. Det är inte lätt att få ihop det men vi har gjort så att jag och min blivande börjar och lägger in sånt som vi vill ha med sen tar toastmastern och hans sambo över och färdigställer allt och kopierar mm. Känns skönt att få lämna över ansvaret snart!
Hur kommer ni göra bordsplaceringen? Delar ni på gifta och sammanboende eller hur tänker ni? Vi funderar på att dela på dem men inte placera dem isär, utan de får sitta snett eller mittemot varandra.
Jag börjar känna mig lite stressad nu. OSA går ut om en vecka och det är väl ca hälften som inte svarat än. Dessutom så har jag ingen fotograf som har tackat ja än och inte har jag hittat några skor heller.
Men men... det löser sig! (Hoppas jag!)