• Betania

Den eviga kampen mot vågen... Enkät!!

Hej på er blivande brudar!

Tänkte bara kolla av hur många som tänkt gå ner i vikt till bröllopet; hur mycket på hur lång tid, har ni satt igång redan eller skjuter ni det på framtiden? Eller är ni helt nöjda som det är eller vill rentav gå UPP i vikt?!

Det är ju en stor dag som skall förevigas på miljoner bilder och tittas på om och om igen och jag vill känna att jag verkligen gjort mitt bästa för att vara så fin som möjligt... Sen är jag en naturligt runt och kurvig tjej och jag skall ju se ut som mig själv!

Hur tänker ni?!

• Svar på tråden Den eviga kampen mot vågen... Enkät!!
  • Zippolina

Precis som Bebbsen 05 så tänkte jag gå ner "naturlig" väg till bröllopet
    Har beräknad förlossning den 10jan. 05 och gifter mig i februari och med tanke på att jag hitintills bara gått upp 2kg under graviditeten så är läget under kontroll

• busiga_mamman

Har planerat att gå ner 15 kg tills juli.. Ska börja den 1 jan.. Får se hur de går

• vilma

jag vill gå UPP!

det går bara inte tyvärr..

väger 52kg till mina 166 cm. önskar att benen var lite tjockare, men det vill de inte bli. jag avskyr när folk påpekar hur onormalt det är att ha 26 i jeans och liknande kommentarer som gör ont..

• Forsfors

jag ska gå ner 44-45 kg till brölloppet har jag bestämt, och jag ska börja efter nyår för att kunna ta det i lugn takt och hinna (gifter mig 2007, så jag har tid på mig). har alltid käpat mot vågen och kan pendla 20-30 upp eller ner på ett år, vilket inte är bra för kroppen. Egentligen är det inte bara inför brölloppet jag har ambitionen att äntligen lära mig att hålla vikten när jag väl är nere, för hälsans skull (är inte särsklit sugen på att bli diabetiker eler få några andra sjukdomar till följd av vikten). Hinner jag inte gå ner så mycket som jag vill så är det ingen katastrof, men brölloppet är ett bra mål att sikta på.

• blivande fru J

ja, jag tror det är bra med ett mål, och bröllopsdagen är väl ett utmärkt sådant. och som du säger, även om du inte kommer hela vägen fram just till bröllopet så har du ju i alla fall gått åt rätt håll. Lycka till!

• Forsfors

blivande fru J: tack så mycket!

• Fru Larsson

Jag vill gå ned ca 5 kg och då är ju bröllopet en bra morot, svårt med motivationen ibland!

• Lina L

Jag skulle vilja gå upp lite (om jag kan)... Är 174 cm och väger 56 kg. Skulle vilja väga 59,5 kg. Vill inte väga mer än 60 kg... gud vad man tänker knasigt som kvinna ibland!! Min pojkvän brukar ha riktigt roligt åt mina små funderingar

• muminlina

Jag ska också försöka gå ner i vikt tills vi gifter oss den 10/9 2005. Ca 15 kg. Orimligt är det väl inte?

Fick barn för ett halvt år sen och gick upp rätt mycke under graviditeten, har gått ner en del sen dess men långt ifrån allt. Man ska ju inte banta när man ammar.

• Puffan

jag har tängt 15-20 kg på 18 månader=) det skall inte vara några probbs antar jag=)

• fairy

man räknar på ca 1 kg i veckan så 15 kilo till den 10 sep skulle fungera jättebra! :)

• muminlina

fairy
    låter bra. Vill ju hinna prova klänning också. Kan ju inte göra det nu när jag ändå ska gå ner i vikt :)

Svar på tråden Den eviga kampen mot vågen... Enkät!!