Sjåpig sambo...(OT)
Hej! Mitt problem är inte stort, men irriterande. Min sambo är, enligt mitt tycke, sjåpig.
Exempel:
Om han går emot ett hörn (med höften)måste han kommentera det med ett högt AJ, stanna till och ta sig för sidan.
Samma om han slår i tån (ja jag vet att det gör ont), men han har exakt samma reaktion varje gång. Han skriker rätt ut, hoppar runt, tar sig för foten och håller på. Jag kan också bli sån när jag slår i foten riktigt illa, men inte VARJE gång.
Vidare har han alltid ont någonstans.
Om jag skulle nämna att jag har t.ex. huvudvärk, då har han också huvudvärk. Eller tandvärk, ryggvärk osv. Har tagit upp med honom att jag upplever detta sistnämnda, han har förstått, säger han, men fortsätter ändå. Nu senast låg jag hemma i magsjuka och spydde som en gris. Visst var han snäll och hjälpte mig, men hade samtidigt sååååå ont i magen. Jag får dåligt samvete när jag har ont, eller som då när jag tyckte att jag var värre där an än han och blir därför att tycka mer synd om honom än om mig.
Jag har försökt med att ge honom extra uppmärksamhet men också med att säga "att det var väl inte så farligt" inget verkar hjälpa!
HJÄLP!! Han känns så barnslig när han håller på så här. Finns det någon som har en lösning?