• Stjärna

Sjåpig sambo...(OT)

Hej! Mitt problem är inte stort, men irriterande. Min sambo är, enligt mitt tycke, sjåpig.
    Exempel:
    Om han går emot ett hörn (med höften)måste han kommentera det med ett högt AJ, stanna till och ta sig för sidan.

Samma om han slår i tån (ja jag vet att det gör ont), men han har exakt samma reaktion varje gång. Han skriker rätt ut, hoppar runt, tar sig för foten och håller på. Jag kan också bli sån när jag slår i foten riktigt illa, men inte VARJE gång.

Vidare har han alltid ont någonstans.

Om jag skulle nämna att jag har t.ex. huvudvärk, då har han också huvudvärk. Eller tandvärk, ryggvärk osv. Har tagit upp med honom att jag upplever detta sistnämnda, han har förstått, säger han, men fortsätter ändå. Nu senast låg jag hemma i magsjuka och spydde som en gris. Visst var han snäll och hjälpte mig, men hade samtidigt sååååå ont i magen. Jag får dåligt samvete när jag har ont, eller som då när jag tyckte att jag var värre där an än han och blir därför att tycka mer synd om honom än om mig.

Jag har försökt med att ge honom extra uppmärksamhet men också med att säga "att det var väl inte så farligt" inget verkar hjälpa!

HJÄLP!! Han känns så barnslig när han håller på så här. Finns det någon som har en lösning?

• Svar på tråden Sjåpig sambo...(OT)
  • vixen not a tramp

Har ingen direkt lösning men jag tror att det är ett mycket vanligt problem!
    Kan han ha varit "bortklemad" som barn? Dvs att han har fått uppmärksamhet och tröst för minsta lilla skråma?
    Testa att ignorera, det brukar ju funka med barn. Dvs är det ingen som ser eller bryr sig är det inte stor ide att gnälla.
    Lycka till!

• Pa´sHeffaklumpan

Följ Mia.Marias råd och total ignorera när han sjåpar sig, speciellt de gånger du är sjuk och han "drabbas", tyck framför allt inte synd om honom i såna lägen utan tillåt dig att vara sjuk....

• StinaS

Han vill bara att du skall tycka synd om honom.

• Stjärna

Tack för alla snabba svar. Jag anar att han vill att jag ska tycka synd om honom. Men har tänkt att beteendet kanske går över om han känner sig riktigt älskad, alltså har jag gullat väldigt med honom. Ska sluta genast.

Kom på ännu en grej. Ni vet när man kommer emot varandra, t.ex. snuddar förbi ögat med ett finger, skallar varandra eller slår ihop tänderna. Samma sak han får ALLTID JÄTTE ont. Irriterar mig på det, och ja, jag vet det är en små sak. Men för mig är det samma sak där, ibland går det bra, ibland gör det ont. För honom gör det ALLTID ont. JÄTTE ONT...

Tack alla underbara tjejer som svarar och inte tycker jag är fånig!!

• *Juniphé*

alla har vi ju olika höga smärttrösklar...

• EmmaPemma

Stjärna: jag måste säga att jag tycker att det låter som om din sambo är rätt sjåpig. Han kan ju knappast ha ont/må dåligt varenda gång du är sjuk. Det låter lite som att han vill ha uppmärksamhet.
    Jag tycker att du skall ignorera honom när han är på det sättet.

Jag tycker inte alls att du är fånig, förstår att det är jobbigt att han beter sig på det sättet.
    Lycka till

• Stjärna

Tack för alla svar. Jag vet att det låter överdrivet, men det är varenda dag!

Ryggen, nacken, huvudet, benen, knät, allergi, tandvärk osv...

Det värsta är väl känslan av att han filmar. Men man ju aldrig säga till någon som får ont att "jag tror du filmar" det är ju elakt...

SUCK. Ska börja ignorera honom och se vad som händer...

• Pa´sHeffaklumpan

Lycka till!! Tror nog han mår bra av att inte bli "daltad" med, kan väl aldrig vara skoj att gå runt o ha ont dagarna i ända....

Du kanske skulle ta och läsa sagan om "Peter & vargen" för honom någon kväll

• Nyfiken gul , nu fru

Bara ett gott råd...

När du väl börjar ignorera honom kommer han givetvis att bli JÄTTESJUK bara för att han märker att du inte bryr dig..

Ignorera det också!!!!!!!!!!!

• NYCsvensk

Eller varfor inte hjalpa honom att bestalla tid hos lakaren for alla sina krampor?? Vaktade en unge som alltid fick ont i foten nar vi skulle ga nagonstans, och sa fort jag sa att da maste vi ju ga till doktorn for man kan inte ha ont i foten jamt, sa forsvann det. Ofattbart!!!!

Svar på tråden Sjåpig sambo...(OT)