• Giovanna

Mer än två...

Hej,

jag skulle vilja ställa en lite personlig fråga som jag skulle bli glad om någon kunde svara på. Det är så att jag träffade en kille för några månader sedan som är underbar på alla sätt, han är den första man som jag verkligen känner att jag kan dela allt med. Vi har pratat lite om att kanske prova ha s*x med ytterligare en tjej, bara som något som kan förhöja njutningen. Jag har aldrig provat något liknande och aldrig varit intresserad av att vara med en tjej men är nyfiken på saken då jag gör det med honom. Skulle uppskatta om någon med liknande erfarenheter kunde svara på om detta är en bra idé eller inte, om man som i mitt fall är heterosexuell men kan tänka sig att prova i alla fall.

Tack!
    Giovanna

• Svar på tråden Mer än två...
  • Charlize

Galenpanna:

Måste erkänna att jag inte fattar något av ditt resonemang....

"Vill man prova en tjej behöver man väl inte sin killes godkännande?"
    Är man inte otrogen då? Likaväl som att man är otrogen om man har sex med en annan kille utan sin partner...
    Många tjejer, liksom jag, VILL faktikst ha med sin partner eftersom det är än mer tändande än att vara ensam med en tjej. Det bästa av två världar liksom....

Och förklara gärna det uppenbara för dig, att en trekant med två killar och en tjej är annorlunda....
    Jag tycker ju att ta med en extra tjej ger en extra dimension till s*xlivet, medans däremot att ta med en extra kille mer är att under "täckamntel" av att ens partner godkänner det, få prova på en annan kille...

• K.C

Håller med Charlize om otrohetsbiten. Låter minst sagt lustigt att inte prata med sin partner om man tänker ligga med nån annan utan tycker det är helt ok om denna annan har ett annat kön. Gäller samma sak med kroppsbyggnad? Hårfärg? Musiksmak?...

• Charlize

Flyttar upp och väntar på Galenpannas svar........

• Galenpanna

Här kommer mitt svar, bättre sent än aldrig.
    Alltså jag kanske snurrade till det lite, ber om ursäkt för det. Vad jag menade var/är att OM man vill prova på tjejsex behöver man väl inte ursäkta det med att göra det som en trekantsgrej.
    Alltså, jag tycker inte det är Ok att man är otrogen vare sig med tjej eller kille.

Mvh
    galenpanna

• Cast

Min kille och jag brukar fantisera tillsammans ibland när vi älskar. Då handlar det mest om att han ser mig slicka en annan tjej, både han och jag tycker det är jätteupphetsande.
    Alltså: Ja vi fantiserar ibland om en tjej till, men inte att han ska ha två utan att han vill se mig med en tjej........
    (till saken hör att han vet att jag testat för länge sedan, lååångt innan vi träffades).
    Men fantasi och verklighet är ju två olika saker.

• Cast

Måste bara tillägga att vi har ett underbart sexliv och har varit tillsammans i 7 år, det är bara ibland som den här fantasin kommer upp, oftast på mitt initiativ.
    Vi testar och exprementerar det vi båda känner för, och det är mycket.

• Jennifer E

Cast, vi gör som ni men jag tror jag vill låta det stanna där, han med! kan ibland fantisera om det själv men har aldrig testat och vet ej om jag kommer göra det heller!

• Cast

Jennifer E, jag tror du har helt rätt. Man ska nog låta en fantasi vara precis vad det är, en pirrande fantasi.

Men det är bra att en del testar i verkligheten, då kan man (t ex här) få höra om verkligheten var lika upphetsande som fantasin...........

Det är lite samma sak som om vi någon gång ser på p-film (vilket bara brukar funka några minuter).
    Då tycker jag det är jättepirrigt om man får se en tjej slicka en annan tjej, därför att jag tycker jag kan känna hur det känns, men jag fantiserar aldrig om att någon annan än min man slickar mig (låter kanske konstigt).
    Men jag har aldrig träffat någon som gör det så bra som han (helt outstanding), så det finns ingen anledning.
    Lustigt hur man reagerar olika på olika saker, vid olika tillfällen.

Det är pirrigt att se en kille slicka en tjej också, men oftast ännu pirrigare om det är två tjejer, det är väl fantasin som spelar in igen...........

• gode

Vi har levt ihop i tre år, jag och min fästmö, och under det första halvåret älskade vi ibland med en asiatisk kvinna. Jag hade träffat henne strax innan jag träffade min (då blivande) fästmö. Hon fick helt enkelt hänga med på resan och gjorde det ett halvår. Min fästmö kom liksom in i en situation som redan fanns, även om jag och asiaten inte levde ihop, ens bodde i samma stad. De första månaderna var underbara för alla. Så småningom blev min fästmö allt svartsjukare och till slut var det inte hållbart längre så jag och asiaten kom överens om att sluta vara fysiskt intima.

För mig som man (även om jag inte talar för andra män) känns det inte problematiskt att tänka mig min kvinna med en annan kvinna. Det hotar inte, tvärtom. Även om jag själv inte skulle vara intim med den tredje kvinnan så skulle det kännas berikande. En annan man skulle jag inte vilja ha för egen del och ännu mindre för min kvinnas del. Det går tvärt emot alla mina instinkter. Min fästmö får gärna vara med andra kvinnor om hon vill, det får jag med. Denna pikanta lilla klausul i vår relations oskrivna regelbok är inte flitigt använd; jag vill helst att hon ska vara med om jag är med en annan kvinna men hon är rätt svartsjuk av sig har vi till vår förfäran uppdagat. Och hon har alldeles tappat intresset för andra, både kvinnor och män, sedan asiatiskan försvann.

Om jag ska drista mig till att spekulera så tror jag att män överlag inte känner sig så hotade av andra kvinnor, däremot av andra män. Och att det ofta är lättare för kvinnor att tänka sig en till kvinna i relationen än en till man. Rätt logiska instinkter egentligen, vad man än har för personliga preferenser.

A

• Cast

gode (hur du nu kan kalla dig för det?)

Hur stor egoist får man bli egentligen??
    Så du menar att du får var med andra tjejer, även när hon inte är med (alltså otrogen) men din stackars tjej får inte vara med andra killar? Och du skriver fräckt att det är hon som är ganska svartsjuk av sig.
    Att du inte skäms, stackars tjej som har dig.
    Det är sällan jag blir arg på den här tråden, men nu blev jag riktigt upprörd. Var jag hon så skulle jag lämna dig direkt, säg bara inte att ni är överens (förhoppningsvis går hon med på din knäppa inställning, och tillfredsställer sig med andra män när du inte är med).

Gode... var då någonstans?

• Pa´sHeffaklumpan

gode: Hela ditt inlägg luktar unken dubbelmoral och man undrar hur mycket du och din flickvän egentligen har pratat med varandra om situationen.

Du kan mycke väl tänka dig en annan kvinna både för dig själv och din flickvän men en annan man går fetbort både för dig och flickvännen ????
    Det är tvärtemot alla instinkter??
    Ursäkta? Jag förstår inte riktigt resonemanget...
    Din flickväns svartsjuka tycker jag verkar helt normal i sammanhanget, varför inte låta henne prova på en annan man istället för en kvinna?? Hur skulle det kännas för dig då??

Håller med Cast, jag brukar inte bli upprörd när jag läser inlägg här på BT men du gjorde mig riktigt sne med ditt resonemang

• Stilig Amelia

Tycker det låter nästan som ett troll... Försöker få allt att låta så "självklart" för att luckra upp våra idéer liksom.
    Men, jag kan ha fel...!

• Pa´sHeffaklumpan

Stilig Amelia:
    Shit, då lyckades "trollet" Triggade mig något enormt denna grå måndagsmorgon, adrenalinet fullkomligt sprutade till och morgonens arbete fick en kanonstart

• Erica27

Vi träffar både "extrakillar" och "extratjejer" emellanåt, som en krydda. Bara ni är säkra på varandra och vet vad ni vill, så ska det nog inte bli några problem eller komplikationer! Lycka till!

• Cast

Erica27, hm, men hur går det till då? Var och hur "hittar" ni dessa killar o tjejer. Ja, hur går det helt enkelt till?
    Det är ju svårt att gå ut på stan och stoppa någon och säga: Hej vill du ha sex med mig o min man?

• Cast

Ska bli intressant och se om Gode "vågar" återkomma.............

• Erica27

Till Cast:

Oj, finns många möjligheter. Att hitta på krogen är ju väldigt lätt. Både tjejer och killar. ANnonser på nätet fungerar också bra, men tar lite längre tid och är inte så lämpligt om man känner att man vill busa till det lite efter god mat och vin en fredagkväll. Då är en mysig bar helt klart något att rekommendera.

• Cast

Erica27.

Jag var undrade över precis det du skrev. Men även hur det... ja... liksom går till, om du förstår vad jag menar? Svårt att veta hur jag ska skriva. .......
    Ok, förstår att du inte vill gå närmre in på det.......

• Erica27

Cast:

Visst kan jag berätta i detalj men då blir jag väl censurerad här. Ge mig din mejladress så skriver jag till den!

Svar på tråden Mer än två...