• Giovanna

Mer än två...

Hej,

jag skulle vilja ställa en lite personlig fråga som jag skulle bli glad om någon kunde svara på. Det är så att jag träffade en kille för några månader sedan som är underbar på alla sätt, han är den första man som jag verkligen känner att jag kan dela allt med. Vi har pratat lite om att kanske prova ha s*x med ytterligare en tjej, bara som något som kan förhöja njutningen. Jag har aldrig provat något liknande och aldrig varit intresserad av att vara med en tjej men är nyfiken på saken då jag gör det med honom. Skulle uppskatta om någon med liknande erfarenheter kunde svara på om detta är en bra idé eller inte, om man som i mitt fall är heterosexuell men kan tänka sig att prova i alla fall.

Tack!
    Giovanna

• Svar på tråden Mer än två...
  • gulsippan

Halloj Giovanna!
    Min fd pojkvann var helt inne pa trekant med 2 tjejer och jag var intresserad av att gora det for hans skull. Men, nar vi val hittat nagon som vi kunde ha med, pa kvallen som det hela skulle vara (gud vad det later plannerat..) sa funkade det inte. Vi at middag och drack nagot gott vin tillsammans och sen sa blev det helt jattefel.. Sa fort jag kom nara den andra tjejen sa klarade jag inte av det, och jag klarade verkligen inte av att se min pojkvan tand pa en annan tjej - mitt framfor ogonen pa mig.. Sa, hon fick ga hem, jag stortjot och han laste in sig pa toaletten!

Nu skrattar jag mest at hela situationen, men mitt rad far nog bli att ska ni gora det sa gor det innan ni ar for fasta vid varandra. Vi hade varit tillsammans i 3 ar vid det har laget och det var sa otroligt jobbigt att se honom attraherad av nagon annan.

Vill man prova det, sa tror jag att det basta ar att kanske vara den 3:e parten i det hela.. Ingen svartsjuka/avundsjuka i sa fall..

Nu har livet andrats, vi gjorde slut ca 6 manader efter den incidenten, jag flyttade utomlands och jag ar nu tillsammans med en tjej.. (Att jag namner det ar mest for att poangtera att det inte handlar enbart om "om" man kan ha sex med nagon av samma kon, utan valdigt mycket om de kanslor man har for ens partner.)

Intressant att hora andras asikter och upplevelser!

• EmmaPemma

Juvelia:
    hej! Jag undrade just var du tagit vägen...
    Har du lagt ut några bilder från bröllopet ännu *nyfiken*.

• CareBear

Galenpanna

Varför förutsätter du att det är HANS sätt med två tjejer och HENNES sätt med två killar? Jag och min fru har träffat ett par tjejer som vi haft "mysigt" med och fått mersmak på det. Hon har aldrig varit kär i en tjej och skulle nog aldrig bli det heller men tänder på tjejer ibland och tycker det är spännande och kul att träffa en tjej till ihop med mig. När jag frågat henne om hon vill ha en extra kille med så säger hon bara att hon inte är intresserad av att ha sex med en annan kille utan tycker det är kul med tjejs*x för det är lite nytt och annorlunda för henne. Skulle hon däremot vilja ha med en extra kille så skulle jag ju givetvis inte kunna neka henne det eftersom ju jag har haft sex med andra tjejer när hon varit med. Vi skulle ju dock aldrig ta med en extra kille på mit initiativ.....

/c

• Apple Dumplin

Vi har pratat lite löst om det hela, på mitt initiativ. Jag har tidigare haft en trekant med två killkompisar. Det var skoj att testa, men viss svartsjuka dem emellan uppstod trots att vi alla bara var kompisar. Jag är ganska nyfiken av mig och skulle gärna testa att ha sex med en tjej och enda sättet att få det nu är genom en trekant. MEN så har vi pratat om det och även om vi idag är gifta så kan man ju aldrig veta hur den andra personen skulle agera och hur man själv skulle reagera. Så vi har valt att ha kvar det i våra fantasier då vi båda anser att det inte är värt att kanske förstöra det vi har. Som någon skrev, man vet ju inte hur det skulle vara att se sin partner vara attraherad av den andra.

• Genus

För att återgå till trådstartarens fråga: jag tycker det är lite misstänkt att vilja dra in en tredje part efter bara ett par månader, då är man ju vanligtvis fortfarande i den fasen att man bara har ögon för varandra, och trekant är ju så pass överkurs att man bör vara trygga och säkra samt känna varandra väl för att genomföra, efter ett par månader är man väl bara på lära-känna-stadiet? en ful tanke slog mig också; kan det vara så att den här killen känner en tjej sen innan förhållandet och vill hålla kvar sexet med henne fast i "ny" form? Jag har nog fel, men fy om det är sant. Jag tycker nog att killen ska satsa på att "bonda" med dig Giovanna och se till att komma dig nära på alla sätt innan sånt här kommer på tal...värsta egokicken också med två tjejer på en kille! Är han experimentell för övrigt eller?... Och är det mer hans intitiativ med en tredje part än din? Gå på magkänslan, den har sällan fel. Lycka till! //G

• Jennifer E

Jag tycker att det är en utmärkt fantasi, gärna att dela med varandra i sängen men som sagt har vi valt att låta det stanna där.

Det här inlägget var mer menat som ett tips för de som ej prövat det som "uppiggande" fantasi!

• Smulu

Jat tycker det är bra att han tar upp ämnet redan nu istället för att vänta i flera år och så kommer det från en klarblå himmel att han gärna vill ha med en till tjej i sängkammaren.

Du måste känna efter vad du vill, låt dig inte pressas eller stressas till något du inte vill.

Om du väljer att genomföra det, kräv att du får precis lika mycket inflytande över vem tjejen är som din kille får.

Förövrigt så anser jag att man kan vara kär och älska en person och samtidigt bli tänd på en annan. Det handlar om vad man gör med sina känslor.
    Bara för att jag kanske blir fuktig om jag ser en riktig hunk i badbyxor betyder inte det att jag är kär i honom.

• Giovanna

Hej allihop och tack för att ni delar med mig av era råd och tankar! Det har varit väldigt intressant att läsa och jag har tänkt till en del. Har även pratat en hel del med pojkvännen om detta och han säger att han tog upp frågan så pass tidigt i förhållandet därför att han tycker att det är viktigt för honom att känna att vi har samma nyfikna inställning till s*x. Om det sedan aldrig kommer att hända spelar inte lika stor roll tycker han, det är ju så mycket som ska stämma för att det ska kännas rätt och bli bra. Han har gjort klart att det viktigaste för honom är jag och att allt känns bra för mig. Han tycker dock att det är bra att göra sitt s*xliv varierat och stimulerande redan från början, så att det känns naturligt, och är på bådas villkor så klart, på så sätt menar han kan s*xlivet i en relation bevaras i "nyförälskadestadiet" mycket länge, man upptäcker ständigt nya saker och skaffar erfarenheter tillsammans vilket gör att man kommer varandra närmre.
    Efter att ha pratat mer med honom om det hela samt lästa era inlägg så kan jag säga att jag helt klart är väldigt nyfiken, och eftersom jag känner mig trygg med min pojkvän, och om "rätt" tillfälle skulle dyka upp skulle jag nog överväga att prova.

Tack än en gång och skriv gärna mer!

• EmmaPemma

Giovanna:
    gör bara det som känns rätt för dig!!
    Att ni skulle bevara s*xlivet i ett nyförälskelsestadie bara för att ni blandar in flera tror jag dock inte på.

Jag skulle som sagt dra öronen åt mig (låter som lite märliga argument han har). Men självklart skall du göra det som känns bäst för Dig!
    Lycka till .

• Galenpanna

CareBear:
    Anledningen till att jag skrev "sitt sätt" & "ditt sätt" är för att MÅNGA tjejer vill prova/har provat tjejsex men vissa gör det under "täckmanteln"/i skydd av att deras kille vill/ser på...
    Vill man prova en tjej behöver man väl inte sin killes godkännande?
    Medans trekant på två killar och en tjej är en helt annan sak - uppenbarligen...

Mvh
    Galenpanna

Svar på tråden Mer än två...