• busiga_mamman

Hallå JuliBrudar

Hej tjejer..
    Hur långt har ni kommit i planeringen,, själv har jag bokat kyrka, lokal, samt fotgraf.. Ni då?? Gifter mig den 30/7-05

• Svar på tråden Hallå JuliBrudar
  • juli 2005

Som namnet förtäljer är jag också julibrud.

Gifter mig den 30 juli nästa år i Uppenbarelsekyrkan Saltsjöbaden. Det var inte meningen att planera så mycket till att börja med...bara boka kyrka och festlokal...men det är svårt att hejda sig när man väl kommit igång!

• Tuvali

Vi ska gifta oss den 23 juli 2005 och har inte bokat någonting ännu, så jag börjar på panik när jag ser hur mycket ni har gjort. Men i helgen köpte jag iallafall papper till inbjudningskorten och så har jag köpt skor. Sen har jag självklart tittat på klänning och ring men inte bestämt mig ännu.
    Presentation:
    Jeanette 28 år
    Bor i Hallstavik men ska gifta mig i Västerfärnebo.

• busiga_mamman

Busiga_mamman:
    Vi gifter oss i Hudiksvalls kyrka den 16 juli 2005.
    Har bara bokat kyrka ännu inte festplats. Det gick nämligen inte att boka Parkhyddan föräns i september!?
    Vi har tittat på mycket klänningar och ringar och har hittat drömklänning och ring! Vi hoppas bara att budgeten håller...
    Inbjudningskort har min sambo börjat med.
    Vi kommer att bjuda ca 65 personer.
    Undrar om du och jag känner varandra. Kan det tänka sig att du gick på öster och kommer från rogsta?
    Har du långt ljust hår och gick i e eller f klasserna?
    Just ja, jag kanske skulle presentera mig också, det var ju det jag skulle göra.
    Helena
    27 år (på torsdag)
    Gifter mig 16 juli 2005
    Bor vid Via Långsjön
    Tjingeling!

HEJ HELENA SK
    Tror inte vi känner varran, är nämligen från Iggesund från början., har bara bott i Hudik sen i okt förra året.. Men vad gick du i gymnasiet då?? själv gick jag barn o fritid..
    har "ni" tittat, är de inte du som ska bestämma *ler* Själv har jag bara visat min önskeklänning, men jag ska överaska honom i kyrkan, vill inte att han ska se mig innan. Hur gör du/ni??
    Ring är inte färdigt ännu, men vet nästan vad jag vill ha.. Har du bestämt dig för fotgraf än?? Själv ska vi ha philippe Rendu, kolla in hans sida vettja
    www.philippe.se
    Inbjudningskorten har jag heller inte börjat med än, håller på med att välja färgtema, men har ej bestämt riktigt än..

• cia waks

Hej!
    Vi sja oxå gifta oss i juli 2005, Den 23:e.
    Vi gifter oss i trakterna runt Kramfors (Prästmon), o det e inte lätt...Bor nämligen i Södertälje.Är det någon som ska gifta sig där uppe? Har lyckats fixa det mesta men det har varit BÖKIGT!!Någon som har tips på
    tex musik eller fotograf..
    Just det presentation
    Namn: Cia
    Ålder: 34
    Bor: Södertälje

• Blåklinten

Hej alla julia brudar här kommer en till..ska gifta oss 2:e juli 2005 har än så länge bokat kyrkan och sömmerska har nästan bestämt inbjudningskort, håller för fullt på me att kolla lokaler, catering och en himla massa klänningar + allt annat som hör till bröllop

Gäller att va ute i god tid me allt för att slippa stress när dagen D närmar sig

Presentation
    Namn: Kajsa
    Ålder: Fyller 22 i september
    Bor: Ed (litet ställe i Dalsland)

• busiga_mamman

Blåklinten.. Hej där..
    har du hittat din drömklänning än?

• Tilde-76

Hej!

En till som bokat 2 Juli 2005 för den stora dagen :)

Vi har bokat festlokal, ska boka kyrka denna vecka, börjat fundera på klänning mm. Har börjat göra några förslag på inbjudningar men inte bestämt något ännu. Är som busiga_mamman säger - måste bestämma färgtema först, eller om det ens ska vara ett färgtema. Kanske blir ett blomtema.

Tilde 28 år
    Bor i Stockholm
    Gifter mig i Överlännes kyrka i Ångermanland.

Cia Waks: Vi kommer alltså att gifta oss i samma trakter - kul :)

• Lena2005

Hej hej!

Vi gifter oss oxå 2 juli 2005. Vi har bokat festlokal, kyrka, näst in till bokat catering. Jag har fixat med inbjudningskorten nu under semestern, det var jättekul! Jag har oxå hittat den ring jag skall ha, superfin. Känns bra att ha kommit igång och fixat de viktigaste bitarna. Är det någon somm har ett bra festprogram så får ni gärna maila det till mig. Jag försökte få tag på det program som en tjej la ut en tillfällig mailadress för och som hon mailade ut till de som svarade henne. Jag var dock för sen...Tar MYCKET tacksamt emot detta, eller något annat, festprogram.

Lycka till i era planeringar så ses vi här på BT under resterande 11 månader...

Min mailadress: annelihelena@yahoo.se

• Chrisse

Lenna2005, jag har mailat programmet till dig!

• Chrisse

Lena2005, ber om ursökt för stavfelet. Får skylla på värmen... På www.sakerochting.com finns fler festprogram och massor av andra länktips!

• Blåklinten

busiga_mamman : Hej jag har nog hittat en drömklänning...finns ju som sagt en del att välja mellan
    Hur går de själv ??

• busiga_mamman

Blåklinten..
    Jo de har jag med, men man vet ju inte om man ändrar sig när 2005 år collection kommer.. hur ser din ut, har du nån bild..
    Min finns på sinceritys hemsida. klänning nr 3022

• Blåklinten

busiga_mamman: Jag har en bild men den e på papper o vet inte vad de e för märke/modell på den.
    Men de e som du säger man kanske ändrar sig när man får se nästa collection kommer
    Sincerity 3022 e jättefin...fanns de inte en sån till salu på bt för ett tag sen ??

• busiga_mamman

Blåklinten..
    Jo de fanns den, men de var en 38/40, och just nu drar jag nog 42/44, men skrev in mig hos Viktväktarna i måndags, så jag hoppas kunna gå ner 10-15 kg innan bröllopet

• Blåklinten

busiga_mamman: Va synd...men de måste du ju hinna gå ner på 1 år viktväktarna är jättebra har aldrig varit med själv men min m2b har. Man lär sig verkligen att äta rätt, hoppas de kommer gå bra för dig

• janos

Busiga mamma
    Jag och min sambo gick points plus programmet. Vi gick ner 13 kilo på ca ett halvår. Tänkte att då kanske du har ett begrepp om tidsperspektivet.....ungefär. Lycka till

• cia waks

Tilde 76
    :) Vad kul att du oxå ska gifta dig där uppe, hur går det med planeringen?
    Jag har hunnit massor..
    Maila gärna om du har lust..
    cia.waks@c-sam.nu

• Varja

Som flera andra här i tråden ska vi gifta oss den 2 juli 2005. Vi gifter oss förmodligen i Umeå, borgerligt med folkmusiktema. Jag har varit och tagit mått för min folkdräkt och ska slutprova den i mellandagarna så då SKA jag ha gått ner mina åtta kilo. Vi har pratat med en folkmusikgrupp om kostnadsförslag för att spela på vår fest men inget alls är bokat ännu. Vi ska åka runt och kika på en massa lokaler i helgen så förhoppningsvis hittar vi VÅR lokal snart.

• zora

Hej! Jag ska gifta mej den 9 juli i Sollefteå. Det blir borgerligt i mina föräldrars sommarstuga!!
    Tänkte också försöka gå ner några kilon innan dess.
    Presentation:
    Tina
    27år(28 när jag gifter mej)
    Bor i Jämtland
    Har två barn
    Kommer inte på ngt mer!
    Jo, har bokat vigselförrättare,och fest/vigsel plats!
    Lycka till all juli brudar!!

Svar på tråden Hallå JuliBrudar