• Blåbäret

Illamående men inte gravid

Hej! Jag är 34 år och har precis slutat med Trinovum 28 och har sedan dess haft ont i brösten, typ mensvärk, varit illamående, matt och haft yrsel. Dessutom har jag inte fått min mens ännu (under tiden som jag åt p-piller var min mens väldigt regelbunden och om jag utgår från den cykel jag haft under tiden då jag åt p-piller så är min mens 4 dagar försenad) men jag har gått med rejäl sk. ?mensvärk? sedan den 8 juni.
    Jag har ätit Trinovum 28 i två omgångar. Första omgången åt jag pillerna i 7 år i sträck (innan Trinovum åt jag Trioentta 28 under flera år) och jag gjorde ett kort uppehåll för 1,5 år sedan. Under den tiden märkte jag absolut ingen skillnad alls. Men nu, nu mår jag pyton! Tror tyvärr inte att jag är gravid heller För det tar det väl några månader innan ÄL kommer igång efter att man har slutat äta den här sortens p-piller? Jag känner inte riktigt igen min egen kropp just nu. Har inte mått så här tidigare. Deppigt! Är det någon annan som har känt samma när ni slutat med Trinovum?
    /Blåbäret

• Svar på tråden Illamående men inte gravid
  • vanessa

Ta ett gravtest eller ring en barnmorskemottagning och fråga.

• EmmaPemma

gör ett gravtest iaf, det kostar ju bara 70 kronor och så har man svar på en gång!

• Texas

Du kan ha haft ägglossning. Det behöver inte alltid ta några månader innan den kommer igång. Har du haft oskyddat sex kan du mycket väl vara gravid. Köp ett grav test och kolla. Visar testet negativt och du fortfarande inte fått någon mens om två till tre veckor gör ett till grav test.

• Blåbäret

Hejsan!

Tack för svar! Jag har gjort ett gravtest nu och det var tråkigt nog negativt Jag kommer att göra ett nytt test om någon vecka om mensen inte kommit igång då och om det här illamåendet m m fortsätter att hålla i sig. Tycker att det verkar konstigt att man kan må så här dåligt när man slutar med p-piller...

• July

Jag mådde också jätte dåligt när jag slutat med mina p-piller och fortfarande mår jag jätte dåligt vid ägglossning och mens trots att jag slutade för över 2 år sedan. Om du inte börjar må bättre snart så bör du kontakta barnmorskan för då mår du åtminstone inte dåligt pga oro. Hoppas du mår bättre snart eller blir gravid om det är vad du hoppas på. Kram på dig!

• Divan

Det kan faktiskt vara så att du är gravid. Så blev det när jag planerade min son, hann inte få mensen innan utan bara ägglossning och då simmade en mitt i prick med en gång. Så testa du dig.

Men nu är du också äldre. Hormonerna i kroppen är lite annorlunda än för några årssedan. Testa dig och är det negativt så hör med barnmorskan. Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Illamående men inte gravid