Illamående men inte gravid
Hej! Jag är 34 år och har precis slutat med Trinovum 28 och har sedan dess haft ont i brösten, typ mensvärk, varit illamående, matt och haft yrsel. Dessutom har jag inte fått min mens ännu (under tiden som jag åt p-piller var min mens väldigt regelbunden och om jag utgår från den cykel jag haft under tiden då jag åt p-piller så är min mens 4 dagar försenad) men jag har gått med rejäl sk. ?mensvärk? sedan den 8 juni.
Jag har ätit Trinovum 28 i två omgångar. Första omgången åt jag pillerna i 7 år i sträck (innan Trinovum åt jag Trioentta 28 under flera år) och jag gjorde ett kort uppehåll för 1,5 år sedan. Under den tiden märkte jag absolut ingen skillnad alls. Men nu, nu mår jag pyton! Tror tyvärr inte att jag är gravid heller För det tar det väl några månader innan ÄL kommer igång efter att man har slutat äta den här sortens p-piller? Jag känner inte riktigt igen min egen kropp just nu. Har inte mått så här tidigare. Deppigt! Är det någon annan som har känt samma när ni slutat med Trinovum?
/Blåbäret