• Jennifer E

Enkätdags igen! Som vanligt...

Halloj!

Jag och säkert många tröga heteromänniskor med mig tar säkert för givet att de som hänger här alla är hetero. Kom plötsligt på att så borde det ju inte alls vara.

Finns det några homo eller bi tjejer och killar här? Är bara nyfiken, vill inte ha ngn galen diskussion om sexualiteter/homoadoptioner/etc! Har självklart inte ngt emot varken homo- eller heterosexuella kan jag väl dock för säkerhets skull påpeka!

• Svar på tråden Enkätdags igen! Som vanligt...
  • EmmaPemma

Jag tycker tjejer luktar lite illa även om de är nyduschade och välparfymerade...

Jag tror att det är den naturliga doften jag inte gillar hos tjejer .
    Min sambos lukt tycker jag däremot om både när han är nyduschad och efter en hel arbetsdag .

Tjejers lukt därnere har jag som tidigare sagt ingen erfarenhet av, mer än min egen (och den är väl okej, men absolut inget jag har lust att lukta på - det får min sambo göra istället ).

• Charlize

Har aldrig ens tänkt på att en tjej skulle lukta illa...
    Inte ens i de nedre regionerna. Men de tjejer jag har nosat på har väl varit rena och fräscha.... ;)

Däremot tror jag att det doften styr väldigt mycket vem man tänder på, fast undermedvetet. Det är ingen riktig doft man känner, men något som näsan ändå uppfattar och skickar som nån signal till hjärnan...
    Typ... Fattar ni vad jag menar?

Jennifer:
    Skulle vara urkul att träffa dej och fika nångång när jag är i Stockholm... Och prata snusk... ;) Vart i stockholm bor du?

• Jennifer E

Absolut! Jag bor mitt i innerstan. Vart bor du egentligen?

• Charlize

Jennifer:

Grattis! Om ni hittade den menar jag... ;)!

Jag bor i Göteborg. Eller egentligen 3 mil utanför.
    Min mamma däremot bor vid Odenplan i Stockholm. Centralt och bra.

Vi kanske skulle ha kontakten via mail? Du får gärna maila mej på kindalinda@hotmail.com nångång. Det är ju lättare än att snacka här. :)

• EmmaPemma

Charlize:

jag förstår hur du menar. Det är ungefär samma sak jag har försökt att förklara tidigare: eftersom man inte gillar vissa lukter (oavsett om man märker dem eller om de är undermedvetna) så tänder man inte heller på de personerna/könet.

Men nu när jag funderar på det så kan det kanske ändras?!
    Vi som tycker att tjejer luktar illa har ju inte "luktat" på alla tjejer. Det omvända borde gälla för de som tycker killar/sperma luktar illa.
    Men sannolikheten kanske inte är så hög .
    Det här inlägget börjar bli lite märkligt....

• Charlize

Kan se det framför mig hur alla går om kring och sniffar på varann..... Ha ha!

Skämt åsido så luktar ju alla olika, och alla har olika "luktsmak". Tur är väl det.... Annars skulle alla gilla samma parfymer, och tända på dsamma människor...
  • Stilig Amelia

Charlize,
    jag håller också med dig precis! Har för mig att det heter feroner eller feromoner eller nåt sånt, dom där dofterna som "styr" ens känslor, eller har jag fel?
    Kanske är dom som styr så man ibland dras till folk man kanske inte "borde"/tycker man gillar egentligen...?

• Grönöga

Ok. Då hänger jag med vad ni menar angående det här med doften, den personliga doften. Men då blir det lite struligt angående mig själv.
    Själv tycker jag oxå att vissa kvinnor kan lukta otroligt äckligt, men då handlar det om deras allt för frekvent användna söta parfymer. Likadant med de killar jag varit med, de kan ju oxå överparfymisera sig, tycker oxå att de kan lukta godare efter en dag i skogen eller jobbet.
    Men kvinnors doft när de är rena och bara doftar sig själv kan jag inte uttala mig så mycket om då jag inte varit i så många närkontaktslägen då. Vet bara att min kvinna doftar underbart även när hon doftar svett. Det är ju i svetten och det vi utsöndrar som feromonerna sitter i. Sen att män skulle dofta mer djuriskt än kvinnor vill jag inte hålla med om. Det gör kvinnor oxå.
    Intressant spår det här ämnet gled in på. liknar mer kemi, fast det är väl det det handlar om, eller?

Charlize:
    Förstår hur du menar och varför du då vill referera dig som bi. Men jag tror det handlar så mycket mer om känslor än sex. Skulle du kunna tänka dig att leva med en tjej eller är det bara rent fysiskt? Fysiskt förstår jag dig då kvinnor är helt underbara med sina mjuka kroppar utan hårda kanter. En kvinnas kön känns så mycket mer levande och mjukt än en hård pinne som inte går att göra så mycket med. Så tänker och känner i alla fall jag.

Ha de gott!

• Charlize

Grönöga:
    Har aldrig funderat på om jag vill leva med en kvinna... Det är väl egentligen inget konstigare med det än att bo ihop med en man...

Visst kan man göra mycket kul med "pinnen"...! ;) Och även "påsen" som hänger under... Så jag tycker nog att båda könen är lika levande... Men det är ju vad jag tycker... Som sagt, alla är vi ju olika...

• Jennifer E

Jo visst kan man göra massa kul med pinnen! Men det kan man ju med snipan också, båda har sin charm skulle jag vilja säga!

Charlize; min adress är; snova2@spray.se Vi kanske hörs!

• Charlize

Jennifer:

Det hoppas jag!

• branwen

intressant läsning (charlize och Jennifer E). Också intressant med en sådan träff. Jag har varken haft sex med eller blivit kär i en annan tjej, däremot fantiserar jag mycket om tjejesex och när tillfället kommer tänker jag prova ;)

• Silverpinglan

Jag har varit med några tjejer och kan bara säga att de är precis lika stor skillnad på tjejer som på olika killar. Det går inte att säga något generellt om ett viss kön, men än möjligen de fysiska likheterna

Däremot så har jag lite svårt för kvinnor som tycker som mycket om sexuelitet/förhållande mellan kvinnor och inte själv vågat/velat prova. Det är lätt att ha åsikter, men de ändras ofta när man ha en erfarenhet.

Och ni som fantiserar, våga prova, antagligen lever vi bara en gång...

• Mrs Corbally

Jag skulle nog klassa mig själv som bi. Jag känner lite som Charlize. Har inte bott ihop med nån flickvän och är nu lyckligt gift med min man.
    Men tillsammans har han och jag lekt med ett par..vilket var himla mysigt!!! Ser fram emot att göra det igen.

En annan sak..Vilken skillnad det är på en killes kyssar och en tjejs...En tjejs är så mycket mjukare och försiktiga...

Svar på tråden Enkätdags igen! Som vanligt...