• Krich

November, det måste finnas fler!?

Är det bara vi som gifter oss i November?
    Det måste finnas fler blivande par som vill liva upp den gråaste och tråkigaste av månader med lite kärlek och fest.

Kramiz
    //K

• Svar på tråden November, det måste finnas fler!?
  • Krich

Jag bokade hår och smink på Puder i Stockholm igår. Känns skönt att ha det klart. Min blivande har absolut bestämt att han inte vill ha vare sig fluga, slips eller plastrong till sina kläder. Han SKA ha en skjorta med nehrukrage tror det kan komma att se lite kalt ut. Vad tror ni?

//K

• Grodprinsessan

Krich,

Vad ska han ha på sig?

• Krich

Tror att han vill ha en frockcoat. Jag tror dock att nehrukragen skulle se bättre ut tillsammans med en kostym och väst.

Vi får väl se... han är envis som synden min karl.

//K

• november04

haha...nu är hotell bokat...längtar....12:e våningen med mälarutsikt...det ni
    bara 4 månader kver...lite drygt

• Novemberbrud04

Här är en November brud till, närmare bestämt den 20:e. Har aldrig velat ha ett varmt och svettigt sommarbröllop (fast i år var det ju ingen risk). Satsar nu på ett mysigt bröllop med mycket levande ljus!
    Har redan hunnit införskaffa klänningen, bokat fotograf,lokal och kyrka. Jagar nu för fullt skorna....men det verkar tufft. Det får väl bli en höstsko istället....

• L i

Hej!

Hakar på lite löst, vi gifter oss sista helgen i oktober. Litet, hemligt och intimt bara vi två med fest dagen efter för nära och kära.

Allt utom catering och skor är under kontroll, även om inte allt är _klart_. Tror, efter idogt letande, att det är lika bra att vänta med skoinköpet tills höstkollektionerna kommit in.

• november04

om exakt 4 mån ska vi duka festlokalen

• Grodprinsessan

Nu är vi tre på samma datum (20 nov)!!
    Det är inte klokt vad tiden går fort...ja november04 det är bara 4 månader kvar. Jag tänkte idag när jag stod och fixade naglarna att om 4 månader är allt över redan...

Nu är det klart med frisör, inbjudningskort, tackkort är så gott som färdigpysslade och "foten" till bordsplaceringarna är klara. Det blev så fint så jag undrar om jag verkligen gjort det själv ;o)

Jag har tittat ut en ring som det troligtvis blir. Det finns ju så mycket...

Planeringen går vidare *ler*

• november04

nu är det semester....å nu ska jag börja med min och tjejernas klänningar....ååå så kul...

• Krich

Usch och fy för CSN!

Jag borde också ha semester men har jobbat som en galning hela sommaren för att vi ska kunna unna oss lite till bröllopet. Sitter nu och räknar lite på halvårsinkomsten och inser att jag kommer ha så hög inkomst att de minskar mitt studiemedel... Det straffar sig säkert i vår då jag måste betala tillbaka och inte har tid att jobba. Snacka om att vara livegen. Så länge man tar alla sina poäng borde man få behålla hela sitt studiemedel tycker jag...
    Bläää
    På måndag dimper våra inbjudningskort ned i brevlådorna runt om i landet. Alltid något roligt att se fram emot.

//K

• Honungsburken

Hur kommer era brudbuketter se ut? Jag vill inte ha rosor utan något udda, men hittar inget som fungerar i november. Hur har ni tänkt?

Grodprinsessan: Vi är fyra med samma datum!

• Krich

Vet faktiskt inte! Min barndomskompis och ena tärna är florist och hon har fria händer. bäst att vara snäll så man inte får en enbuske med tistlar i

Men röd tror jag, vi gifter oss dan innan 1:a advent så rött eller möjligen vitt.

//K

• Honungsburken

Vilken tur du har som har en vän som är florist. Du ska nog inte behöva oroa dig för tistlar eller enbuskar.

Jag var in till en blomsterhandlare som ska vara duktig på att binda buketter men jag fick ingen respons har prata med en annan på samma ställe tidigare och fick en del förslag. Då var det alldeles för tidigt för att beställa något. Nu tycker jag att det börjar bli dax.

• Grodprinsessan

Hej och hå, Hunungburken. 4 stycken...:o)

Blommor var det ja...jag har funderat lite och letat på nätet. Men som sagt så är det ju svårt att veta vad som finns i november. Jag vill ha något blått och funderar lite på Blå prärieklocka och något vitt. Kanske till och med tulpaner. Det är min favvoblomma och de brukar finnas då.
    Men jag har ingen aning. Tänkte rådfråga en florist om vad som finns innan jag bestämmer mig och sedan blir galen över att det inte går.

Imorgon går de sista inbjudningarna ut. Det är ju så spännande så man nästan smäller av...
    Mycket är färdigt - men det är ju "lite" småfix kvar.

Hur ska ni andra ha festen? Vi ska ha vår i en hyrd bygdegård med catering. Ingen dans och med mycket sång och musik.
    Det blir ju mer pyssel ju mer man ska göra själv - men jag gör hellre så än att lämna bort allt till någon annan.

• Krich

Jag vill också ha tulpaner för jag älskar tulpaner de är så fräscha och vackra. Men min kompis floristen sa att det är ett mycket begränsat urval i November.... Ska nog tjata lite i alla fall.

//K

• Lillpyret

Hej Krich och alla andra!

Här är en till som hoppas på att kunna stå brud i november. Blev nyfiken när jag såg att din blivande är kiwi Krich.....det är nämligen så att vi vill gifta oss när vi åker till NZ i november. Gissar att du också varit där ett par gånger då.....har du några tips på fina platser vi skulle kunna ha ceremonin på? Funderar på någonstans på Waiheke, där ser fint ut. Har du eller din blivande kanske tips på t ex vigselförrättare eller annat? ALLA tips mottages med stor tacksamhet för det är lite förvirrande att arrangera något sådant här från andra sidan jorden!! :)
    Kram!

• Krich

Kul med ett NZ bröllop!

Vi övervägde ett bröllop i NZ men min blivande har så enormt stor släkt att vi hade blivit bankrutta flera gånger om
    Tänkte ha en stor grillfest i trädgården hos hans mormor i februari i stället.

Kiwisar är mindre traditionsbundna än vad vi är och det är tvärt emot Sverige en övervägande majoritet som gifter sig borgerlig. Man har en JP, Justice of Peace som förättar vigseln. Det finns massor av JP´s fler i varje stad och minst en i varje by. Se till att ha alla papper redo när ni kommer ned ska det nog inte vara några problem. Den lokala JP´n där vi bodde importerar svenska kronan cyklar som hobby och ville viga oss på stört mitt under hundprommenaden när jag sa att jag kom från Sverige...

Kolla in den här sidan www.nzweddings.co.nz där hittar du Waiheke i högra menyn. Namn och nummer till JP´s men det finns fler i telefonkatalogen.

Lycka till och fråga gärna mer, om du inte hitar det på länken.
    //Krich

• Lillpyret

Tack för tipset Krich! Vi har hittat en vigselförrättare så förhoppningsvis ska allt vara på banan nu! Men man vågar inte riktigt slappna av förrän allt är helt spikat! Annars låter det ju på dig som om det kan hända undet vilken promenad som helst....så då behöver vi ju inte vara oroliga!! He he....

Svar på tråden November, det måste finnas fler!?